/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
NEC DVD_RW ND1300A
Fra : PGaard
Vist : 248 gange
75 point
Dato : 14-09-03 01:28

Hej

Har lige invisteret i en DVD brænder, men kan ikke få den til at virke..

Har købt nogle Princo dvd skiver og efter at have opdateret firmwaren til nyeste version, burde Nero genkende brænderen, men det gør den bare ikke..

Læste et eller andet sted, at Nero skulle være version 5.5.10.9 men jeg har desværre kun version 5.5.9.16
Mente så bare, at jeg lige som med alm cd'ere, kunne brænde en dvd i xp, ved at højreklikke og vælge send til.. Men næææ det funker heller ikke desværre...

Kiggede lidt efter drivere derude, men fandt ingen som kunne bruges..
Så nu har jeg en DVD brænder og en stak DVD skiver som jeg ikke rigtig kan bruge til noget.. :0(

Så har lige brug for en smule hjælp engang ! *S*

Mit system..
Windows XP Pro
på en Pentium 4, 2.4 ghz
1024 mb ram.
cd brænder
dvd brænder
og masser af plads..

Håber på nogle hurtige svar..
Fortsat god weekend alle sammen..

Mvh. Palle

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 75 point
Dato : 14-09-03 05:27

Prøv lige at update Nero først http://www.nero.com/en/631933457317970.html

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 14-09-03 09:36

Hej Tedd

Opdaterede Nero, men desværre skrev den så, at nero kun virkede med den brænder den var solgt sammen med.. :0(
Men fortsatte alligevel og brændte en DVD skive ( skrev den da i hvert fald..

Men der er intet på skiven.. "tror jeg nok" for umiddelbart kan jeg ikke læse den!

Prøvede i stifinder at klikke på DVD drevet, men den skrev at drevet ikke var klar.
Så snart jeg i øvrigt sætter en dvd skive i drevet, ændrer det navn fra DVD-rw-drev til cd-drev !!

Så det virker ikke helt efter hensigten..

Nogen bedre idéer ??? :)

mvh. Palle

Kommentar
Fra : dk

Dato : 14-09-03 12:30

Hejsa
har du været inde i indstillinger >> expert funktioner >>sat flueben i
"aktivere image brænding for alle understøttede filformater" ?
når du så har dialogboksen hvad du vil brænde kan du vælge enten cd-r eller dvd
når det er gjordt kan du vælge enten alm. cd-r og dvd

tjek også om der i "optager >> vælg brænder >> hvis den står til "image brænder"
og der er en rød cirkel om din brænder og ikke kan vælge den
skal du have et serie nummer som til passer til din brænder

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-09-03 20:11

det undrer mig lidt at der ikke fulgte brænder software med DVD brænderen? Med hensyn til nero er det en oem version du har som er fulgt med en cd brænder. Den kan ganske rigtigt ikke genkende din brænder. Du kunne jo prøve at afinstallere den og så hente en demo version af nero6 på http://www.nero.com/en/631934351031098.html Bare for at se om skidtet virker! Men husk at afinstallere nero 5.5 først ellers blir der rod!

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 14-09-03 20:14

Hej med jer

Først en stor tak til jer alle, for hjælpen og de hurtige svar..

Fik endelig min DVD Bænder til at virke, men det var nu mere omstændigt end først antaget..

Da min Nero jo var en der kun virkede med den brænder den var købt med, fandt jeg en anden og opdaterede den med tedd's opdateringslink..
Og kanon det virkede.. :0)

Troede egentlig at jeg kunne bruge en DVD brænder på nøjagtig samme måde som en cd brænder i XP.
Altså det der med at højreklikke og vælge "send til"..
Men det kan jeg desværre ikke lige..

Men ok det andet går jo nok også...

Vælger at lade pointene gå til tedd for linket med opdateringen.
Og endnu engang en stor tak til alle jer andre..

Ha en fortsat dejlig sen-sommer..
Mvh. Palle

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 14-09-03 20:19

Lige en sidste til tedd

Ja jeg troede egentlig også at der fulgte en Nero med min DVD brænder..
Købte den hos PRC data for en lille uges tid siden, men fik bare en kasse ( uoriginal ) med brænderen i..
Ingen manual, driver eller nero..

Og den første nero jeg brugte, fulgte med min computer, hvor der sad en CD brænder i.. I øvrigt også købt hos
PRC data, men for et par ugers tid siden.. :0)

Men nu virker nero til begge mine brændere.. Både CD og DVD.. Så det er jo fint..

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 14-09-03 20:19

Lige en sidste til tedd

Ja jeg troede egentlig også at der fulgte en Nero eller andet software med min DVD brænder..
Købte den hos PRC data for en lille uges tid siden, men fik bare en kasse ( uoriginal ) med brænderen i..
Ingen manual, driver eller nero..

Og den første nero jeg brugte, fulgte med min computer, hvor der sad en CD brænder i.. I øvrigt også købt hos
PRC data, men for et par ugers tid siden.. :0)

Men nu virker nero til begge mine brændere.. Både CD og DVD.. Så det er jo fint..

Mvh. Palle

Kommentar
Fra : PGaard

Dato : 14-09-03 20:19

Lige en sidste til tedd

Ja jeg troede egentlig også at der fulgte en Nero eller andet software med min DVD brænder..
Købte den hos PRC data for en lille uges tid siden, men fik bare en kasse ( uoriginal ) med brænderen i..
Ingen manual, driver eller nero..

Og den første nero jeg brugte, fulgte med min computer, hvor der sad en CD brænder i.. I øvrigt også købt hos
PRC data, men for et par ugers tid siden.. :0)

Men nu virker nero til begge mine brændere.. Både CD og DVD.. Så det er jo fint..

Mvh. Palle

Godkendelse af svar
Fra : PGaard

Dato : 14-09-03 20:21

Tak for svaret tedd.
Nu virker det hele
Mvh. Palle