/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Hvilket program skal jeg købe?
Fra : mcloud
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 13-09-03 22:02

Hej NG
jeg skal bruge et program der kan lave digitale billeder om til slide shows med lyd og hele svineriet ,Hvad skal jeg købe ?
Hilsen Mcloud

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 13-09-03 22:11

Der er mange brændeprogrammer der kan klare opgaven.
Mit foretrukne er Ulead DVD Pictureshow 2.
Ulead DVD Pictureshow 2 kan lave slideshows med menuer og lydeffekter og/eller baggrundsmusik - og brænde det ud på en CD, lige til at smide i DVD'en i stuen. http://www.ulead.com/dps/runme.htm

/VMEK

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 13-09-03 23:18

Jeg vil foreslå Microsoft powerpoint, som vist er en del af officepakken. Ellers har jeg også kun godt at skrive om Ulead-produkter.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 14-09-03 11:19

Hej Mcloud
Lad være med at købe noget som helst til at starte med. Prøv de gratis demo versioner først før du bestemmer dig for hvad pengepungen kan klare og hvad falder bedst ind i din smag (arbejdsgang).
Det er en jungle... og et godt råd er, lad være med at installere 117 forskellige programmer, som alle kan det samme. Det er OK i test øjemed, men når du har fundet "det rigtige", så koncentrer dig 100% om at lære dit programs små finesser.
Jeg vil ikke fremhæve A, B eller C men derimod et par sider, hvor du selv kan søge, og så teste af hvad du nu syntes bedst om... du kan enda også finde noget gratis
* http://www.tucows.dk/
* http://www.cnet.com/sitemap/0-2253447.html?tag=yhed
* http://www.zdnet.com/
* http://www.asp-shareware.org/
* http://www.danish-shareware.dk/

Fortsat god søndag
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 100 point
Dato : 14-09-03 11:23

NB: Er det bare for at lave et slide-show, så prøv det i min verden uundvær'lige IrfranView
http://www.irfanview.com
[citat]
What is IrfanView ?

IrfanView is a fast FREEWARE image viewer/converter for Win9x/NT, Windows 2000
and Windows XP.

Supported file formats:
AIF, ANI/CUR, ASF, AU/SND, AVI, B3D, BMP/DIB, CAM (Casio JPG), CLP, CRW,
Dicom/ACR, DJVU, ECW, EMF/WMF, EPS, FlashPix (FPX), FSH, G3, GIF,
ICO/ICL/EXE/DLL, IFF/LBM, IMG (GEM), JPG2000, JPG, KDC, LDF, LWF, MED, MID/RMI,
MNG/JNG, MOV, MP3, MPG, NLM/NOL/NGG, PBM/PGM/PPM, PCX/DCX, PhotoCD, PNG, PSD,
PSP, RAS/SUN, RAW, Real Audio (RA), RLE, SFF, SFW, SGI/RGB, MrSID,
SWF (Flash/Shockwave), TGA, TIF, TTF, TXT, WAD, WAV, WBMP, XBM, XPM.

Microsoft Media Player PlugIn: allows IrfanView to read following
formats: ASF, AU/SND/AIF, AVI, DAT (Video CD), MID/RMI, MOV, MP3,
MPG/MPEG, WAV, WMA, WMV.

Support for Apple QuickTime: allows IrfanView to read following
formats: MOV, QTIF, Mac PICT, FLI/FLC.

Some features of IrfanView:
Multi language support, Thumbnail option, preview option, slideshow,
drag & drop support, fast directory view (fast moving through directory),
batch conversion, email option, audio CD player, print option,
change color depth, scan support, cut/crop, effects (sharpen, blur,
Photoshop filter factory), capturing, extract icons from EXE/DLLs,
lossless JPG rotation, EXE/SCR creating, many hotkeys,
many command line options, many plugins ...

IrfanView was the first Windows graphic viewer (worldwide) with Animated-GIF
support !

FREEWARE for non commercial use !
(/citat]

Godkendelse af svar
Fra : mcloud

Dato : 21-10-03 23:11

Tak for svaret CLAN.

Kommentar
Fra : Siemsen

Dato : 06-04-04 02:18

Jeg har hentet demo udgaven af uLead programmet DVD PictureShow. Det virker tilsyneladende fint, men det generer mig, at det ikke kan gende det format iTunes har oprettet mine musikfiler i.

Er der ikke andet at gøre end at konvertere musikfilerne til MP3?

Siemsen