/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windvd virker ikke overlægningsproblem
Fra : ambeck
Vist : 421 gange
90 point
Dato : 13-09-03 15:04

Jeg har windows xp og bruger windvd fra intervideo til at spille dvd. Nu virker det ikke mere - jeg ved ikke hvorfor. Der kommer en fejl der siger Oprettelse af overlægning fejlede sænk skærmopløsningen eller farvedybden . Men det virker ikke. Jeg har support på min pc, men de siger at jeg bare skal downloade en nimo. På Intervidoes hjemmeside er der ingen hjælp medmindre jeg for 39 $ køber en opgradering til windvd 5 gold.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 15:08

Måske kan du finde noget på Google>
http://www.google.com/search?hl=en&ie=UTF8&oe=UTF8&q=nimo

Manse9933

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 13-09-03 15:17

Hejsa.....

Ja jeg vil under ingen omstændigheder anbefale NIMO codec pack........ Hent istedet SLD codec pack og dine problemer skulle være løst.......
Hvis du allerede har installeret nimo codec pack, så skal den afinstalleres inden du bruger SLD.
Den kan hentes her... :
http://www.skynet4ever.tk/

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 15:33

Nå den var der,denne codec pack bruger jeg til mit DVD software fra intervideo
,virker fint>

Men læs lige note i bunden>
http://www.softnews.ro/public/cat/11/2/2/11-2-2-12.shtml

Vælg kun det du mener du har brug for når du indstallere.
Manse9933

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 13-09-03 20:46

Nu har jeg prøvet begge dele både mrhan og Manse9933 men< det virker stadig ikke. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre, fro jeg har ikke forstand på dvdplayerprogrammer. Hvad skal man bruge NIMO til? Det har jo virket før og jeeg aner ikke hvad NIMO er. Og hvad betyder DIVX?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 13-09-03 21:11

DixX er et codec system, som er extremt effektivt, og er derfor det format der som oftest benyttes til pirat film på internettet.

DivX codec har imidlertid ikke været helt færdig udviklet før end den nuværende version 5. Dagens version er 5.1
se mere på www.divx.com.

Jeg tror at Microsoft's nylige beslutning om at stille MPEG4 formater til rådighed, mod en meget lille licens omkosting, er et direkte modtræk mod det ellers yderst effektive DivX format.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-09-03 06:59
Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 90 point
Dato : 14-09-03 08:15

Du kan prøve at,afindstallere DVD software og codec pack,derefter køre et
regcleaner program og så genindstallere,skittet,prøv først, kun at genindstallere din DVD software.

Regcleaner>
jv16 PowerTools - v.1.3.0.196

http://www.all4you.dk/FreewareWorld/links.php?search=jv16+power+tool+v1.3&la=da
Vis du ikke har en,vær forsigtig når du benytter den.

Manse9933

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 14-09-03 18:01

Jeg vil også gerne have at msvindows medieplayer-en ikke ta'r fat i mine dvd-er. Jeg vil bare helst ikke afinstallere den også, men nu prøver jeg det som manse foreslår altså ud med codecpack og min intervideo dvd og så regclean.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 15-09-03 05:13

Du åbner Win MPlayr>funktioner>indstillinger>filtyper og fjerner flueben i
de bokse du ikke vil have MPlayer skal afspille auto.f.eks.DVD mpeg o.s.v>
Anvend.

Manse9922

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 15-09-03 12:21

Det har jeg også gjort, men den viser alligevel også Winplayer som mulighed så der er måske en filtype tilbage efter minudrensning.Men jeg skal have kigget på alle de programmer som jeg har og som jeg ikke kender. Når de er fjernet med regcleaner, ser sagen måske anderledes ud.

Kommentar
Fra : ambeck

Dato : 07-10-03 14:02

Jeg har været passiv i nogen tid, men er gået igang igen med mit dvd-problem. Selv efter grundig oprydning har jeg ikke fået min dvd-spiller igang igen. Jeg tror måske alle mine tiltag har givet ravage på mit grafikkort, idet jeg har fået et andet problem. Først kunne jeg ikke få pc-en til at ændre den høje skærmopløsning og de 32bit i farver permanent (det var det som dvd-spilleren påstod var løsningen) Nu er det omvendt: den starter altid op med at ændre til laveste opløsning og færrest antal farver. Jeg har installeret skærmkortet igen, men det hjalp ikke. Jeg har også prøvet at med og uden deaktivering af automatisk system genkaldelse. Skal jeg afinstallere windows medieplayeren? Real player er sendt ud for en tid uden resultat. Selvfølgelig kan jeg bare restore fra scratch, men jeg vil gerne vide hvordan tingene spiller sammen. Måske skal jeg installere en codecs af gangen som anbefalet af Manse http://www.sikkopi.dk/codecs.htm

Godkendelse af svar
Fra : ambeck

Dato : 09-12-03 10:42

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : tegenwind

Dato : 28-02-05 07:03

Jeg har også problemet med WINDVD: "Oprettelse af overlægning fejlede sænk skærmopløsningen eller farvedybden"
Har I nogensinde fundet ud af nøjagtigt hvordan problemet løses?
Jeg har afinstalleret softwaren til WINDVD og geninstalleret, det hjælper ikke. Hvad skal jeg gøre?