/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
HJÆLP!!!
Fra : kylle
Vist : 763 gange
200 point
Dato : 25-01-02 23:28

Jeg har lige erhvervet mig en Suzuki adres, årg 97. rimelig pæn og starter første gang. Der er et knust blinklysglas på den og en defekt sædelås!
Og nu til mine spørgsmål: Hvad er den "rigtige pris på en sådan maskine?? er der nogen der ved hvordan ratlåsen virker??
Er der nogen der har nogle dele til denne model?? ( måske noget tun?) eller hvor skal man købe dem for at få dem billigt??

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 01:29

Hej
Det er sørme svært at finde noget om netop din model suzuki. Jeg vil derfor foreslå, at du henvender dig hos en af følgende Knallertklubber, de ved temmelig sikkert noget, der kan hjælpe dig :
http://members.tripod.com/~knallert/index-2.html
http://www.mopedgallery.com/
http://www.scooter-knallert.subnet.dk/
http://knallertsiden.virtualave.net/
http://www.knallertklubben.f2s.com/
http://fp.worldonline.dk/fpermxforum/
Send dem en Mail,--eller gå ind i et Debatforum og forhør dig der.
Held og Lykke

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 03:42

"kylle" <kylle.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ARk48.5286$Eu2.637623@news010.worldonline.dk...
> Jeg har lige erhvervet mig en Suzuki adres, årg 97. rimelig pæn og
> starter første gang. Der er et knust blinklysglas på den og en defekt
> sædelås!
> Og nu til mine spørgsmål: Hvad er den "rigtige pris på en sådan
> maskine?? er der nogen der ved hvordan ratlåsen virker??
> Er der nogen der har nogle dele til
> denne model?? ( måske noget tun?) eller hvor skal man købe dem for at få
> dem billigt??

Hvor langt har den kørt ?

Mads

Accepteret svar
Fra : masteraugust0

Modtaget 200 point
Dato : 26-01-02 08:34

Hej Kylle

Du kan ikke bruge tændingslåsen fra T.Hansen!!!
Den passer ikke til den model der kører på det danske marked.!!!
Det er desværre sådan at Suzuki laver flere forskellige modeller af AP 50 Adress og den lås som T.Hansen køber hjem fra Kina ! passer ikke til den "danske model".(det er ikke unormalt hos T.Hansen at delene ikke passer , men det er de åbenbart ligeglade med!).
Den eneste lås du kan få i øjeblikket er den originale som koster kr.774,- incl. moms(så er den da også betalt ( ).
En rigtig pris på sådan en sscooter vil ligge imellem 2000-6000 kr alt efter stand og km tal.
Det billigste tun får du hos Protuna ( er desværre et firma der ejes af T.Hansen gruppen !!!!) det betyder at de billigste tun dele er af en tvivlsom kvalitet. De har også lidt Polini tun , dette er derimod en meget god kvalitet , men koster!
Blinkglas kan du købe uoriginalt hos de fleste forhandlere (Mc/Scootere) til en billig pris.
Ratlåsen virker på flg. måde: når du drejer nøglen til venstre skyder man en stålpal ind i et beslag som er svejset fast til stellet , det gør at styret ikke kan drejes men ved hjælp af lidt kræfter kan den nemt brydes op så stol ikke alt for meget på denne lås , brug istedet for en god og kraftig kæde eller bøjlelås.
Når nøglen er taget ud er tændingen er ledningsnettet kortsluttet for at scooteren ikke skal kunne starte.Når den så drejes til højre fjerner du kortslutningen og du kan starte.Det betyder så også at man blot ved at rykke ledningerne af tændingslåsen kan sjæle din scooter.!!!!!
Max mc import har forhandlere over hele landet ,både til scootere og mc , de leverer mange dele til Suzuki AP 50 Adress.
De får også en tændingslås på programmet om ca. 4 uger , den skulle passe , ikke prissat endnu!(normalt 150-300,-).
Hvis det var min scooter sparede jeg tændinglåsen , monterede en billig!! afbryder/vippekontakt og brugte pengene på en solid lås istedet for.
Håber du kan bruge mit indlæg , ellers giv en melding.
Held og lykke m/projektet.

Mvh.Jan

Godkendelse af svar
Fra : kylle

Dato : 26-01-02 10:32

Tak for dit meget gode svar masteraugust0. Der er langt imellem at man får et så kritisk svar men alligevel er seriøst. Det er noget jeg kan bruge, fordi ellers var jeg blevet snydt ved Thansen. TAKTAKTAKTAKTAKTAKTAK.