/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Tonede ruder - touch up paint?
Fra : wacher
Vist : 1660 gange
300 point
Dato : 12-09-03 18:30

Til små lakskader på bilen bruger man en touch up paint nejlelak dims som man kan købe hos sin bilforhandler i den "rigtige" farve.

Findes der noget lignende til tonede ruder på biler idet jeg har fået mine ruder tonet mørke af bilforhandleren dvs. at det er eftermonteret. Bilen er ikke født med det. Der kom en eller anden og har tonet ruderne mørke. Jeg går ud fra at han har klistret eller sprøjtet et tyndt lag et eller andet på. Nu er der kommet små ridser her & der og en enkelt stor. Det ser ikke pænt ud at der er hul i det sorte og vil gøre noget ved det. Kan man et eller andet sted købe sådan en nejlelak dims rep. sæt og så lige give den en lille touch up her & der. Hvis det nu ikke findes kan man så måske bruge noget mørkt nejlelak? Eller hvordan får jeg det rep?

Accepteret svar
Fra : geu

Modtaget 310 point
Dato : 12-09-03 19:47

Nu går jeg ud fra at det er en van du har, og at der ikke er tonet på de foreste ruder, for det må man ikke. Og nej det kan du ikke for det er en film der bliver limet på ruden, og hvis du skal ligge et rep.stykke i vil du kunne se en kant. Der er ikke så meget andet at gøre end at få ny film på dine ruder.

Kommentar
Fra : niss45

Dato : 12-09-03 23:47

Hej wacher, jeg ved af erfaring at dem som montere solfilm og laver små skader under mont. forsøger med en tusch pen i sort,for at skjule de småskader som forvoldes under mont. men kun såfremt der er den mørkeste film, det hjælper især for at undgå at lyset kommer igennem så det ses tydeligt indefra, men igen det er og bliver en nødløsning og det kan selvfølgelig ses..denne metode bruges mest ved samlinger og i kanterne.
Der findes tuschpenne som kan sammenlignes med en fyldepen og hvor man kan klemme farven ud for at dække småskader..den slags bruges også til rep af små ridser på instrument borde i sort..måske lidt fusk , men igen det bruges også af "profer"

Kommentar
Fra : JohnSmith

Dato : 21-10-03 00:09

Kan ikke anbefale at bruge et tusch. Falder lyset rigtig ligner det en børnetegning fra første klasse. Tushen er betydelig mere lysdæmpende en filmen.
Sæt ny film i og vælg 3M film. Dyrere men "ridsefast" Spørg dig for hos toyota eller anden, efter deres mand der plejer at gøre det i deres varevogne. Spørg ham direkte hvad han skal have for det. Kør rundt til du finder den billigste.
Rigtig film varmes og strækkes på plads.
Den billige klistres på med gummispartel og sæbevand i en forstøver. Her har Harald nyborg det billigste til gør det selv folk.

Kommentar
Fra : porno2030

Dato : 30-10-03 16:36

Jeg har hørt om en speciel form for tonede ruder i biler som jeg godt kunne tænke mig at vide lidt mere om!!! Det skulle være en slags klar film som ligesom normalt bliver påført rudernes invendige side, dog bliver der tilsluttet elektroder i rudens bund hvorfra men så fra indstrumentbordet fra- og tilkoble strøm til ruderne, hvilket så igen gør at magneterne i rudefilmen vender sig... Altså kan man vælge mellem klare ruder og total tonede ruder, selv forruden!!! og skulle politiet ske at komme, tja intet problem, for så slukker man jo bare!!!!

Rygterne siger så desværre også at det kun laves i Tyskland, og at det er forbeholdt til diplomatbiler!!!

Hvis der er nogen som kender mere til dette, og/eller evt. ved hvor man kan få det lavet, så giv venligst lyd fra jer...

På forhånd mange tak!!!

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 06:54

Husk reglerne med at der skal være 80% lysgennemtrængning i alle ruder på hvidpladebiler! Spørg evt. hos synshallen!

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 07-04-04 22:47

Tak for svaret geu.