/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
AT LUKKE SPØRGSMÅL -> RUDER4
Fra : 3773
Vist : 445 gange
500 point
Dato : 12-09-03 11:25

Hvor har du dog ret. Men du glemmer at fortæller at gamle spørgsmål - vistnok over en måned bliver gratis igen.

For nu at kæde et spørgsmål til:

Hvor kan jeg få et speedometerdrev til min Peugeot106 Rally 1994, uden det koster helt vildt?

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 11:40

Av der dummede jeg mig. Du har så ganske ret.

Mht til dit spørgsmål kan jeg godt se, at du der har noget af et problem. Og jeg tror ikke at der findes noget entydigt svar på dette. Men så vidt jeg ved, skulle Ejner - du ved ham der bestyrer "den gyldne måge" i Rønde - ha en model magen til OG i samme årgang. Og jeg ved tilfældigvis, at denne ikke gik igennem syn i sidste uge og derfor har fået inddraget pladerne. Måske du kunne kontakte ham og høre om I ikke kunne slå en handel af???

/Ruder4

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 11:46

Nu kender jeg jo ikke Ejnar, men møder du ham, ka du jo høre hvad sådan en dyt koster. Men jeg kan godt nøjes med speedometer-drevet.

Min er synet hver gang, kun med småkommentarer. Sidste gang var det så speedometret der ikke duede. Den har fået undervognsbehandling siden den var lille og er totalt uden rust.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 11:55

Det lyder til at der bliver kælet for den lille dyt. Dejligt. Hvad siger du til splinternyt speedometer drev - og ganske skinnende også. Til KUN 480 kr incl. moms - det er da billigt.

Se den vedhæftede fil http://www.mors-bikes.dk/str_varer_diverse.html

Godt nok er det til en motorcykel, men det er jo kun en lille detalje, som man ikke skal hænge sig for meget i.

Jeg skal nok huske at spørge Ejner - hvis jeg møder ham

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 12:00

Jeg synes ikke liiiiiige at kunne huske det ser sådan ud, ude i gearkassen på den bette.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 12:07

Sidste chance er jo at tage til en hugger - ikke at der skulle være mange af den slags vogne der, for det lyder jo til at det bare er kram sådan en rally-mus.

Hos vores hugger fandt jeg en lille dims til vores mercedes 190E fra 86 - du ved den der, der stikker ud, når man skal åbne motorhjelmen. Den knak sgu under meget sørgelige omstændigheder. Men nu er den fin igen - og tappen, ja den var ganske gratis

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 12:13

Yes, men speedometer drevet er en kendt fejl - hvilket Peugeot ikke er sene til at udnytte på det groveste. Vi havde en 205 Diesel engang, der døde diesel filtrene i. Der tog de også helt åndsvagt hårdt ved, for en latterlig alumniumsdåse.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 12:27

Grove løjer. Måske du skulle overveje at skifte til Nissan. Eller måske en Suzuki Wagon - he he. Det ville sikkert klæde dig at drøne rundt i sådan en. For det lyder til at du ganske mange gange har haft problemer med Peugeot. Og en Nissan - ja det er jo bare sagen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 12:35

Søg på en af disse sider jeg har fundet meget godt til min bil der>
http://www.autoatlas.dk/brugte-reservedele-forhandlere.asp
Lukke sine spørsmål,det ville være en god ide,men det er en tung
fyr at få lagt ned,det har været oppe så mange gange, uden held.

Manse9933

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 12:37

Næh, næh. Det går skam ikke så tit i stykker. Men at skulle gå fra 125 hk og en bil der er til ræs hele vejen igennem til en Wagon - NEJ - det er sgu for kedeligt.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 12:42

Åååhhhh nej. Jeg sidder lige og kigger ned på parkeringspladsen. En skolevogn er ved at "lære" at køre ind i en parkeringsbås mellem 2 biler. Og det går da helt galt. Hver gang eleven skal bakke ud, drejer denne for meget og for tideligt på rattet, så bilen på den ene side af den er ved at få skraldet den ene side hver gang. Nu er det 5. gang eleven gør forsøget - jeg har næsten ikke nerver til at se på det. Måske man skulle overveje at parkere tæt på en køreskole. Så ville der sikkert ikke gå længe før at man kunne få en ordentlig erstatning - måske du skulle gøre dette. Så kunne du sikkert få råde til en helt ny bil. Kæææft jeg havde ikke nerver til at være køreskole lærer. Aldrig i livet. Det eneste skulle da være, hvis man kunne få en lækker vogn at køre rundt i. Men så ville jeg kun have elever i bilen, der skulle generhverve deres køretort fordi de eksempelvis havde kørt for stærk. For helt nybegyndere - den kunne min tyndslidte nerve ikke kunne klare.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 12:51

Nu kender jeg jo ikke dit køn Ruder4, men overvej da lige alle de der søde 18 års tøser der skal have kørekort. Og man kan jo altid tage en bette nervetablet inden man går på arbejde.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 13:09

Næææhhh man kan jo godt høre, at du ikke kender til mit køn, men ganske køn det er jeg da. Men derfor kan jeg nu godt bore og plane og tune og hakke en hviken som helst form for motordreven køretøj alligevel - NOT.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 13:20

Hovsa, er du en af dem der buler "klædeligt" om man så må sige? Så er det jo de unge drenge, du skal godte dig over.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 13:21

Nemlig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 13:25

Der kan man bare se.

En af de langhårede med olie på fingrene.

Jeg er ikke chauvinist i den retning. Ansatte selv, som det dengang eneste jyske firma (så vidt vides), en pige-montør.

Kommentar
Fra : ruder4

Dato : 12-09-03 13:31

Det var nu mest for sjov at jeg sagde, at jeg kunne bore og plane og sager ved et motorkøretøj. Men jeg er nu god til at brokke mig, hvis sagerne ikke virker og DET virker - trylle trylle trylle og så bliver tingene bragt i orden - helt uden at jeg skal røre en finger.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 13:35

Nåh sådan. Altså hovedet på skrå og se hjælpeløs ud.

Accepteret svar
Fra : ruder4

Modtaget 500 point
Dato : 12-09-03 14:02

Det var dig der sagde det. Nej sådan er det bestemt ikke. Det er mig der slår græsset, skruer ting op på væggen og bore nye huller til diverse ting og sager der skal op på væggene. (man har vel været ansat ved en tømrer et års tid). Men bilen skruer jeg ikke på - det er vist bedst for både mig og bilen.

Men nu vil jeg smutte for idag. Men det var hyggeligt at snakke med dig. God weeke-end.

Hilsen hende den lille kække

Godkendelse af svar
Fra : 3773

Dato : 12-09-03 14:51

Tak for svaret ruder4, selvom du reelt ikke svarede. Men chatten var hyggelig.