/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvad må min HP hedde, og hvad må jeg skr~
Fra : vantage
Vist : 294 gange
200 point
Dato : 12-09-03 11:16

Hej..

Jeg er løbet godt og grundigt sammen med min ISP (Internet Service Provider), hvor de har lukket for mit internet. og nægter at åbne for det, før de har fået 6 mrd. betaling for at jeg har opsagt mit abb.. Lang historie, og den hører ikke hjemme i denne tråd.. Jeg er ved at køre en sag imod dem, men det er en lang og træg kamp. I mellemtiden har jeg ingen ADSL-forbindelse, som er meget vigtigt for mig for at kunne udføre mit arbejde!

Derfor har jeg købt et domæne, hvor jeg kunne tænke mig at redegøre for mine erfaringer med dette pågældende tele-selskab. Domænet ligger MEGET tæt op af teleselskabets, og jeg vil 100% sikkert få MANGE hits fra folk der laver en simpel og let tilgængelig stavefejl, når de taster adressen ind.

Eksempel: (Dette er kun et eksempel og nævnte firmanavne er opdigtede)

Mit teleselskab hedder Tole3ADSL
Deres hjemmeside hedder: www.tole3adsl.dk
Det domæne jeg har købt hedder: www.tole3asdl.dk

Så er mit første spørgsmål: Må jeg vælge et navn, der ligger SÅ tæt op af den originale??

Og det andet: Hvad må jeg skrive på den pågældende hjemmeside? --> Må jeg nævne teleudbyderens navn, vise indscanninger af brev-vekslinger osv osv??

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 11:26

Uha' uha'... en mere som er løbet uklar med TOLE Ditto her for 2-3 år siden
Hvis domænet er ledigt, så er det dit - tjek/køb hos DK Hostmaster på http://www.dk-hostmaster.dk
Jeg tøffer lige lidt rundt og kigger på love og regler
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 11:30

Her er lidt om emnet - stammer faktisk fra Hostmaster

Citat
Nuværende Regler
Regler for registrering, administration og konfliktløsning vedrørende domænenavne under top level domænet .dk, fremsat af Dansk Internet Forum (DIFO), og administreres af DK Hostmaster A/S.

Reglerne er i PDF-format. http://www.difo.dk/regler/version07.pdf

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 11:34

Besøg evt. også DIFO på http://www.difo.dk/ her står også meget godt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 12-09-03 12:42

Lidt (meget) på http://www.forbrugerraadet.dk/emner/internet/alle/
Lidt råd på http://www.forbrugerraadet.dk/raad/
Citat
FORBRUGERRÅDET
Fiolstræde 17
Postbox 2188
1017 København K
Telefon 7741 7741
Telefax 7741 7742

E-mail: fbr@fbr.dk
http://www.forbrugerraadet.dk/

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-10-03 15:09

Hej vantage.

For det første, hvis et domæne er ledigt har du helt legalt lov til at bruge det.

For det andet er det et juridisk problem. Hvis du sletter navnet på internetudbyderen i evt. breve kan jeg ikke se noget juridisk forkert, det kunne jo være et hvilket som helst selskab, men folk forstår som regel "at læse mellem linierne".

Du har formentlig hørt om "hadesider" på internettet og jeg har ikke hørt noget om at der skulle være faldet dom for nogen ulovligheder.

Du vil dog formentlig "måske" have et problem, hvis du er i gang med en sag imod firmaet, så gå lidt på listefødder mens sagen står på.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 18-10-03 23:56

Fint ellebue..

Jeg er lige kommet hjem fra 1 uges efterårsferie, og har lige aflyttet min telefonsvarer..

Pågældende teleselskab har haft ringet fra deres juridiske afdeling, og vil gerne tale med mig, da de mener at navnet er krænkende.. Vi må vente og se hvad de siger til på mandag...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-10-03 00:12

hej.

Det bliver spændende at høre nærmere.

mvh
ellebye