/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejlmeddelelse
Fra : fredag
Vist : 299 gange
70 point
Dato : 12-09-03 08:53

Hvad betyder det når jeg får følgende forskellige fejlmeddelelse som: "Stimon" - "Mixer" - "Nwiz" ???

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 09:11
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 09:17

Så kan du se om du har noget af ovenstående indstalleret på din pc og så må
fejlmeddelelsen stamme fra et af disse emner.

Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-09-03 09:22

Prøv at hent hijackthis fra www.spywarefri.dk og tror god de vil kigge på logfilen derinde

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-09-03 10:07

stimon, mixer og nwiz er alle legale exe-filer. Nwiz er ganske rigtig til Nvidia. Du kan roligt deaktivere, Nwiz og Mixer i startup. Stimon ville jeg nok beholde.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-09-03 10:44

Als, hvordan gør jeg det ??

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-09-03 11:22

Start > Kør > Skriv msconfig
Så er du nået til et sted med flere faneblade. Åben det hvor der står Start på.
Fjern flueben ved Nwiz, Mixer og også Stimon og derefter genstart computeren
Du kan rolig også sætte flueben ved Stimon.
Hvis du vil have mere info om hvad de forskellige programmer står for så vend tilbage. Du fik bare lige min korte version, da jeg er på job.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-03 13:01

Du har sikkert W32/Poscal.worm Den overskriver netop de nævnte filer. Se her http://vil.nai.com/vil/content/v_99779.htm Kør en online virus scanning på http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp og se om den kan fjerne virusen. Du skal sikkert gendanne de nævnte filer bagefter. Stimon bruger du sandsynligvis til din scanner. Mixer er til dit lydkort, og Nwiz som sagt til dit nvidia grafikkort!

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-09-03 13:12

Enig med tedd. Der sker ikke noget ved at foretage en onlinescanning. Her
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
finder du både panda (virus) og Spywarefri (spyware)
men det er ikke sikkert du har virus. Jeg vil dog sige at hvis du bruger KaZaa, så har du spyware, og du skal så lige vide at hvis du fjerner spywaren fra KaZaa ved hjælp af scanneren fra Spywarefri så kan Kazaa ikke længere køre, så vælg Kazaa eller en ren puter. Hos Spywarefri kan du også finde flere p2p-programmer i stil med KaZaa men helt fri for spy.

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 12-09-03 13:36

Der var ingen virus Als, har nu fjernet flueben som beskrevet af Tedd. Håber det hjælper....

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-09-03 14:49

Det var nu mig der sagde: Det er ikke sikkert du har virus og det var nu også mig der sagde at du skulle fjerne fluebenene ved Nwiz, Mixer og Stimon.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 15:24

>>>>>>>>>>>>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-09-03 20:02

Du har ret als

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-09-03 10:25

Hej.
Fejlene for ovennævnte er borte, nu kom der en "Qttast" fejlmeddelelse. <jeg har også opdateret win 98 fra win update.

Hvad siger i så ????

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-09-03 10:34

Og nu også en fejlmeddelse "Lucumserver"

Kommentar
Fra : als

Dato : 16-09-03 10:44

Hvad skrives der helt nøjagtigt i fejlmeddelelserne. Mener ikke jeg nogensinde har hørt om Qttast og Lucumserver. Hvornår har du opdateret win98?

Kommentar
Fra : fredag

Dato : 16-09-03 10:54

Idag via windows update

Kommentar
Fra : als

Dato : 17-09-03 08:29

Hej fredag. Du fortalte ikke om hvad din puter skriver nøjagtig i fejlmeddelelserne. Det bliver jeg nødt til at vide for at vi kan komme videre.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-03 08:09

Qttast er Apple’s QuickTime Tray Icon ! Og Lucomserver er Norton live update! Du kan beskrivelsen af dem her http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist.htm Jeg vil anbefale du installer Quicktime og noron programmerne igen, så skulle du slippe for de fejlmeddelelser!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-09-03 08:11

Så kan du osse slippe for mine tastefejl! )