/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannesel
Fra : Surf
Vist : 555 gange
50 point
Dato : 24-01-02 19:48

på grund af at jeg har slette nogen meget vigtigt filer kan jeg ikke starte systemdannesel den sige nemlig filen kan ikke åbens fil systemgendannesel.lnk kan det på nogen måde laves så jeg kan få mit system som den var før og jeg kan ikke geninstalleret windows xp home på grund af min grafikkort så please hjælp mig nu

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 19:53

Hvorfor kan du ikke geninstaller pgr. af dit grafikkort ???

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 24-01-02 19:58

bare jeg viste det men det gør jeg ikke men har du en løsning på problemmet

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 20:02

Du kunne måske se om du kunne starte systemgendannelsen fra en Kommando-promt:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http%3a%2f%2fwww.microsoft.com%2fDanmark%2fSupport%2fxmlkb%2fDA304%2f4%2f49.ASP

Hvad siger din PC når du forsøger at geninstallere XP ??

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-01-02 23:50

Jeg kender ikke XP, men i win98 kan man restore en fejlfri backup af registreringsdatabasen, hvis en fejl ikke ligger mere end fem dage tilbage. Her er opskriften ialtfald:
Genstart med Ctrl nede > vælg Kun Kommandoprompt > vælg en dato før sletningen > genstart.

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-01-02 00:25

Øv, jeg glemte ....Kun Kommandoprompt > SCANREG/RESTORE > vælg .....
sorry
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 00:53

"Surf" <Surf.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:%xY38.4622$Eu2.546260@news010.worldonline.dk...
> på grund af at jeg har slette nogen meget vigtigt filer kan jeg ikke
> starte systemdannesel den sige nemlig filen kan ikke åbens fil
> systemgendannesel.lnk kan det på nogen måde laves så jeg kan få mit
> system som den var før og jeg kan ikke geninstalleret windows xp home på
> grund af min grafikkort så please hjælp mig nu bruger den jævnligt til
dette
> formål.
> Ammitz
>
I win98 kan man restore en fejlfri backup af registreringsdatabasen, hvis en
fejl ikke ligger mere end fem dage tilbage. Her er opskriften ialtfald:
Genstart med Ctrl nede > vælg Kun Kommandoprompt > ud for prompten C:\>
skrives SCANREG/RESTORE > vælg en dato før sletningen > genstart.

mvh

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 25-01-02 11:48

nej problemmet er åbenbare at jeg ikke kan åben exe filer så findes der ikke en program der kan åben dem

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 25-01-02 18:19

nu behøve i ikke at kommer med ider mere problemmet er løst

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-01-02 19:14

Så må du lige lukke spm
mvh
summer

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 25-01-02 19:45

okay hermed er den lukket

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 19:28

Hvad skal han med den beskrivelse når han skriver at han kører WIN XP
Home?

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 25 Jan 2002 00:52:56 +0100, "Ernst Pedersen"
<tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote:

>
>> system som den var før og jeg kan ikke geninstalleret windows xp home på
>>
>I win98 kan man restore en fejlfri backup af registreringsdatabasen, hvis en

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 19:30

Boot på CD-ROM'en og vælg at reparere en installation når du bliver
spurgt.
Det er en dårlig ide at slette filer man ikke ved hvad gør.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Thu, 24 Jan 2002 18:48:30 GMT, "Surf" <Surf.news@kandu.dk> wrote:

>systemgendannesel.lnk kan det på nogen måde laves så jeg kan få mit
>system som den var før og jeg kan ikke geninstalleret windows xp home på

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-01-02 22:37

Surf, du må lige lægge et svar selv og acc. det selv for at lukke spm.

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 25-01-02 23:24

det kan jeg ikke jeg kan kun skrive en kommentar og jeg ved ikke hvorfor

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-02 23:56

Jeg lægger et svar her. Det acc. du bare. Så opretter jeg et spm. med henvisning til http://www.kandu.dk/dk/spg/2239 "Returpoint" til Surf. Det svarer du bare OK til og jeg acc. svaret, så har du dine point igen og spm er lukket.

mvh
summer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 23:30

"Jens Peter Karlsen" <jpkarlsen@mvps.org> skrev i en meddelelse
news:jq835u4siqh4adl5up6j3t5fur79phigg0@4ax.com...
> Hvad skal han med den beskrivelse når han skriver at han kører WIN XP
> Home?
>
> Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.
>
> On Fri, 25 Jan 2002 00:52:56 +0100, "Ernst Pedersen"
> <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote:
>
> >
> >> system som den var før og jeg kan ikke geninstalleret windows xp home

> >>
> >I win98 kan man restore en fejlfri backup af registreringsdatabasen, hvis
en

Det er unødvendigt, at fordreje hvad jeg foreslog. Jeg skrev:
"Jeg kender ikke XP, men i win98 kan man restore en fejlfri backup af
registreringsdatabasen, hvis en fejl ikke ligger mere end fem dage tilbage.
Her er opskriften ialtfald:
Genstart med Ctrl nede > vælg Kun Kommandoprompt > vælg en dato før
sletningen > genstart"

mvh
Ernst Pedersen

Godkendelse af svar
Fra : Surf

Dato : 26-01-02 00:14

HER MED LUKKET JEG DENNE HER SPØRGSMÅL

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-01-02 00:31

Flot, sår du dine poit igen, som beskrevet.

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-01-02 00:32

Vrøvl
..så får du dine point igen............

Kommentar
Fra : Surf

Dato : 26-01-02 00:40

hvad mener du med det

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 03:17

Rigtigt, så det gjorde jeg heller ikke. Jeg spurgte blot hvad nytte
det ville gøre ham at vide hvad man kunne i WIN98 når nu det er WIN XP
han har.

Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage.

On Fri, 25 Jan 2002 23:30:14 +0100, "Ernst Pedersen"
<tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Det er unødvendigt, at fordreje hvad jeg foreslog. Jeg skrev:
>"Jeg kender ikke XP, men i win98 kan man restore en fejlfri backup af
>registreringsdatabasen, hvis en fejl ikke ligger mere end fem dage tilbage.
>Her er opskriften ialtfald:
>Genstart med Ctrl nede > vælg Kun Kommandoprompt > vælg en dato før
>sletningen > genstart"

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-01-02 09:14

Surf, læs nu lige hvad jeg skrev. Du har ikke fået hjælp her til dit problem, og du ville lukke spm. Man kan ikke lukke et spm. uden, at acc. et svar/kommentar. Du har nu acc. det svar jeg ref. til, hvor ved jeg har fået de 50 point, du satte dit spm. til. Dem får du tilbage ved at gå ind på dette:
http://www.kandu.dk/dk/spg/2247
Her skriver du bare f.eks. Tak for pointene og svarer. Dette svar acc. jeg så og dermed får du dine 50 point igen. Har du fattet det nu, ellers opgiver jeg snart. :)
mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 26-01-02 09:23

Til Jens Peter Carlsen
"Hvad skal han med den beskrivelse når han skriver at han kører WIN XP
Home?
Regards Jens Peter Karlsen. Microsoft MVP - Frontpage."
Jeg skrev helt klart, at jeg ikke kender XP, men det KUNNE jo være, man kan lave den restore jeg beskrev, men sorry, det var jo bare et forsøg på at hjælpe Surf. Såvidt jeg kan se både her og i NG, har du vist ikke anvist Surfer nogen genial løsning på hans problem. :)
mvh
summer