/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
chkdsk
Fra : Gaardsdal
Vist : 492 gange
100 point
Dato : 12-09-03 06:49

Når jeg starter computeren, starter chkdsk med at kontrolere D: for konsistens, og dette sker hver gang der genstartes.
Hvad gør jeg. D: er fysiksk 60 Gb partion på 120 Gb Maxtor

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-09-03 07:26

I windows, prøv at køre scandisk på drev D:
Det der sker, er højst tænkeligt, at windows har været lukket ukorrekt,
og der er så sket det at drevet ikke har kørt chkdsk færdigt.
Ellers, hvilken windows bruger du ?
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 07:34

Prøv at åbne kør og skriv CMD,ok, når CMD åbner så skriv sfc enter.nu kommer der nogle muligehedder frem prøv komandoen REVERT,husk mellem rum mellen sfc og
/revert.

Manse99933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 07:38

Sludder glem det lige,det var en tanketorsk,det var noget andet jeg tænkte på

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-09-03 07:42

Hvis det er fordi du vil undgå at den scanner d-drevet, så skriv i kommandoprompt:
chkntfs /d
og hvis du vil være sikker på om d-drev har fejl, så skriver du:fsutil dirty query d:
Lengberg

Kommentar
Fra : Googie

Dato : 12-09-03 16:10

Windows benytter scandisk hver gang en computer genstartes - det er en såkaldt sikkerhedsfeature indbygget i programmet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 19:16

Her er der et par script som måske kan løse dit problem,dawnloade begge
Disable og Enable,så kan du slå det fra og til igen>
de to script hedder>
På linie: 82. Disable or Enable CheckDisk Upon Boot
Du skal klikke på selve teksten, og gemme dem på din pc, og så klikke
på dem i den mappe du har gemt dem,fra og til.

http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 19:18

Læs lige vad der står øverst på siden.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-09-03 19:33

manse> ville det så ikke være nemmere at bruge min kommentar, vi mener jo det samme men ku´det ikke også være rart med lidt respons fra spg.?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 19:37

Den forstår jeg ikke rigtigt,det må du lige forklare.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 19:52

Det er dette du tænker du tænker på>
While inspecting or repairing volumes, chkdsk locks the volume, making any data stored on the volume unavailable until chkdsk is finished. As a rule, run chkdsk only on volumes that are known to be corrupt. On volumes marked as "dirty," Windows automatically runs chkdsk when the computer is restarted. On servers that are infrequently restarted, use the chkntfs or the fsutil dirty query commands to determine whether the volume's dirty bit is set before running chkdsk.

http://www.microsoft.com/technet/prodtechnol/windowsserver2003/proddocs/standard/chkdsk.asp

Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-09-03 20:16

Mest den kommentar jeg skrev-12-09-03 07:42
Hilsen: lengberg

Kommentar
Fra : Gaardsdal

Dato : 12-09-03 22:42

Jeg har løst problemet ved flytning af data og formatering af drevet, ellers tak for hjælpen.

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 100 point
Dato : 02-11-03 10:57

Hmm ! Du burde vel ha fundet et svar nu ! pointne må du jo give

Godkendelse af svar
Fra : Gaardsdal

Dato : 02-11-03 11:59

Tak for svaret natmaden.