/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Honda cd50
Fra : Orsted_banden
Vist : 324 gange
100 point
Dato : 11-09-03 21:50

Kan man godt sætte to 20mm dellorto kaburatorer på en honda cd50?? jeg har en komplet 85cmm motor med 17 tands foran, og den går 90 km/t i 3. gear men kun 100km/t i 4. Så hvis man lavede studs og det hele, ville det så hjælpe??

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 11-09-03 22:06

Hvis du kan få den på, så hjælper det, men ved sgu ikke rigtigt, det er ikke umuligt, men den passer jo ikke lige på, hvorfor køber du ikke en 20mm til Cd50 så du slipper for alt det bøvl...?

Kommentar
Fra : Orsted_banden

Dato : 12-09-03 09:52

fordi jeg har en 19 mm på nu, og jeg har de andre 2 ligende....

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 12-09-03 14:57

nå oki, men der er da ikke andet for end at prøve, jeg tror ikke det er så svært igen....

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 21-06-04 18:50

Jeg er lige stødt på dit spørgsmål.
Nej den vil aldrig kunne køre med 2 stk 20mm karburatorer, de er alt for store, det ville svare til at køre med en karburator på mere end 30mm, der vil være alt for lidt flow gennem dem.Hvis det havde været 2 stk 12mm ville de kunne virke, men det ville være meget svært at "balancere dem ud", specielt hvis studsen ikke var helt symetrisk.
Man bruger 2 karburatorer på nogle størrer biler, feks. Rover 2000TC (Twin Carburators), men det kræver udstyr for at få dem til at give lige meget benzin\luft. Og effektforøgelsen ville kun være omkring 10%.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 12:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-10-04 13:06

Palle > Det vil kun lade sig gøre! Det var det spørgsmålet gik på, jeg ved godt at det ville kræve en rigtigt stor neddysning af begge kaburatore osv, og at man umidlebart ikke ville kunne hente noget effekt her før vi snakker større motore. Men faktum er da at det kan lade sig gøre!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-04 13:30

Jon, ja alt kan lade sig gøre, men det er ikke det spørgsmålet går på, men: om det vil hjælpe at sætte 2 stk 20 mm karburatorer på, når han nu har en 19mm, og det tror jeg ikke, da de er for store efter min mening.
Endvidere er den MÅSKE heller ikke på 85cmm. Jeg vil gerne have et link til hvor man får den motor, der passer på en Honda cd50.?
For det første er det da ikke let at lave en symetrisk indsugnings-studs (Hvis den skal fremstilles koster den da mere end en feks. en 25mm karburator)
For det andet, skal der laves twin-kabeltræk, og endvidere luftfiltre for begge karburatorer, og benzintilførsel for begge.
Jo den kan da nok køre med dem, men ville da køre langt bedre med en 25 mm eller for den sags skyld 2 stk 15 mm karburatorer.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Jon

Dato : 23-10-04 14:37

Så er vi enige :) Rart at diskutere med en der ved hvad han snakker om! Desuden kan den 85ccm motor købes i holland. Ved det da jeg var med til at bestille en 110ccm til samme motor samme sted fra!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-04-05 09:31

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles.
Og du har jo allerrede brugt og mistet pointene.
Du lukker spørgsmålet ved at klikke på accepter ude til højre for det svar du syntes.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen