/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Radeon8500 & twin view.
Fra : Mikael1973
Vist : 418 gange
100 point
Dato : 24-01-02 16:22

Jeg har langt om længe fået skaffet mig et Radeon8500 (godt nok LE versionen, men kan jo oc´s. 8c-))
Langt om længe fik jeg farver på (s-vhs til scart på composite video) men der er en masse blinkende punkter omkring tekst på fjernsynet ..... Er det normalt? .... Film er ok kvalitet, men jeghavde forventet noget mere af det...

Nu til mit egentlige spørgsmål... Kan man ikke et eller andet sted vælge, hvilke applikationer der skal gå fullscreen på eks. skærm 2 ? .... Jeg ville gerne have min primære skærm på monitoren, og den sekundære på fjernsynet, det kan jeg også, men når jeg skifter til fullscreen, hopper den over på monitoren i eks. Win mediaplayer/ThaPlaya og det er ret så latterligt at se video i et vindue ... 8-/ .... Omvendt, er det totalt irrerterende at have sin start menu på fjernsynet, da skriften som sagt blinker som et moderne neon skilt (En gang til spørger jeg, er tv funktionen virkeligt så dårligt på Radeo8500??)
Jeg kører WinXP og Radeon driver er version wxp_8500_6_13_10_3286.

Er der nogle der kender værktøjer tweaks til xp/radeon der ville kunne hjælpe mig.. Eller som bare er anvendelige til netop dette kort ... pfh mange tark..

Kommer sikkert tilbage med flere spørgsmål, når jeg er begyndt på OC og testning af 3d ydelse ..

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 16:47

Hej

Faldt lige over dette Link som er utrolig oplysende omkring dit kort:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/story/01/10/17/6923555

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 16:50

Tillæg:
faq omkring dit kort:
http://www.ati.com/na/pages/faq/radeon8500_faq.html

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 24-01-02 17:01

Der stod bare ikke oget om twin view, men derimod rakker de mit nye kort ned . ..... Men sidste indlæg er ozz fra december 2001 ....

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 24-01-02 17:09
Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 24-01-02 17:58

Kig ind på http://www.rage3d.com/ der kan du både finde drivere, muligheder
for overclocking, løsninger m.m.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig da jeg bruger s-vidio til TV'et og kører
med Win 98 se.

Her har det kørt perfekt, lige siden jeg satte kortet ind i maskinen.

Hilsen Bo.

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> wrote in message
news:JwV38.4545$Eu2.534642@news010.worldonline.dk...
> Jeg har langt om længe fået skaffet mig et Radeon8500 (godt nok LE
> versionen, men kan jo oc´s. 8c-))
> Langt om længe fik jeg farver på (s-vhs til scart på composite video)
> men der er en masse blinkende punkter omkring tekst på fjernsynet .....
> Er det normalt? .... Film er ok kvalitet, men jeghavde forventet noget
> mere af det...
>
> Nu til mit egentlige spørgsmål... Kan man ikke et eller andet sted
> vælge, hvilke applikationer der skal gå fullscreen på eks. skærm 2 ?
> ... Jeg ville gerne have min primære skærm på monitoren, og den
> sekundære på fjernsynet, det kan jeg også, men når jeg skifter til
> fullscreen, hopper den over på monitoren i eks. Win mediaplayer/ThaPlaya
> og det er ret så latterligt at se video i et vindue ... 8-/ ....
> Omvendt, er det totalt irrerterende at have sin start menu på
> fjernsynet, da skriften som sagt blinker som et moderne neon skilt (En
> gang til spørger jeg, er tv funktionen virkeligt så dårligt på
> Radeo8500??)
> Jeg kører WinXP og Radeon driver er version wxp_8500_6_13_10_3286.
>
> Er der nogle der kender værktøjer tweaks til xp/radeon der ville kunne
> hjælpe mig.. Eller som bare er anvendelige til netop dette kort ... pfh
> mange tark..
>
> Kommer sikkert tilbage med flere spørgsmål, når jeg er begyndt på OC og
> testning af 3d ydelse ..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 24-01-02 22:14

Hmmmm..... Er der virkeligt ikke nogen der har leget med deres twin view option på deres Radeon kort ??

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-01-02 08:55

"Bo Olesen" <boole@sol.dk> skrev i en meddelelse
news:3c503d69$0$95332$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Desværre kan jeg ikke hjælpe dig da jeg bruger s-vidio til TV'et og kører
> med Win 98 se.
> Her har det kørt perfekt, lige siden jeg satte kortet ind i maskinen.

Samme her. Lyder som et XP problem.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 25-01-02 12:51

Ok ..... Hvad angår mit flimmer omkring teksten på TV har jeg fået løst, ved bare at skrue ned for brigthness på selve fjernsynet, så er der godt nok ikke så meget farvefyldning, men jeg kan da næsten læse hvad teksten nu. Skal jeg se videofiler, kan jeg jo bare skrue op for brigthness igen, eller ændre overlay værdier ....

Kom nu en eller anden der har forstand på twinview eller dual display .... 8o)

Nu har jeg så også fået set lidt på 3d faciliteterne på Radeon kortet, jeg er lidt skuffet. Det er umiddelbart kun 10% hurtigere end mit tidligere Asusv7700 GTS, og der er kun 32 mb ddr på. Er det fordi jeg kun har en 800mhz duron ?? ... Jeg kører som regel i opløsning 1024 x 768 32bit, med så meget guf slået til som muligt.
I counterstrike overflower jeg . Det blev midlertidigt løst med en patch fra www.sierra.com ,dog kun indtil jeg havde rebooted, så overflowede jeg igen. Nogen der har en løsning ??

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 25-01-02 12:54

Ps: Jeg læste mig ozz lige til at der skulle være et problem med athlon systemer der kører med Radeon 8500?? ... Nogen der kender noget til det ?? 8o)

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 25-01-02 13:10

Har du prøvet med TV-Tool ??

http://www.tvtool.de/index_e.htm

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 25-01-02 13:14

Narj .... Det understøtter da kun nvidia chips ! ?? 8o)

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 25-01-02 14:27

Hmm

Prøv med "UniTuner"
http://www.voodoofiles.com/home.asp?Item=5139
Eller "Rage3D tweak" :
http://www.voodoofiles.com/5132

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 25-01-02 19:57

Var det foregående noget der kunne anvendes ??

Jeg har lige fundet nyt til dig :
http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=52

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-01-02 11:47

>Langt om længe fik jeg farver på (s-vhs til scart på composite video)
>men der er en masse blinkende punkter omkring tekst på fjernsynet .....
>Er det normalt? .... Film er ok kvalitet, men jeghavde forventet noget
>mere af det...

Har du prøvet at justere A/V kanalen på dit fjernsyn.
Og herefter billedet i driveren?
--
Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.

"Mikael1973" <Mikael1973.news@kandu.dk> wrote in message
news:JwV38.4545$Eu2.534642@news010.worldonline.dk...
> Jeg har langt om længe fået skaffet mig et Radeon8500 (godt nok LE
> versionen, men kan jo oc´s. 8c-))
> Langt om længe fik jeg farver på (s-vhs til scart på composite video)
> men der er en masse blinkende punkter omkring tekst på fjernsynet .....
> Er det normalt? .... Film er ok kvalitet, men jeghavde forventet noget
> mere af det...
>
> Nu til mit egentlige spørgsmål... Kan man ikke et eller andet sted
> vælge, hvilke applikationer der skal gå fullscreen på eks. skærm 2 ?
> ... Jeg ville gerne have min primære skærm på monitoren, og den
> sekundære på fjernsynet, det kan jeg også, men når jeg skifter til
> fullscreen, hopper den over på monitoren i eks. Win mediaplayer/ThaPlaya
> og det er ret så latterligt at se video i et vindue ... 8-/ ....
> Omvendt, er det totalt irrerterende at have sin start menu på
> fjernsynet, da skriften som sagt blinker som et moderne neon skilt (En
> gang til spørger jeg, er tv funktionen virkeligt så dårligt på
> Radeo8500??)
> Jeg kører WinXP og Radeon driver er version wxp_8500_6_13_10_3286.
>
> Er der nogle der kender værktøjer tweaks til xp/radeon der ville kunne
> hjælpe mig.. Eller som bare er anvendelige til netop dette kort ... pfh
> mange tark..
>
> Kommer sikkert tilbage med flere spørgsmål, når jeg er begyndt på OC og
> testning af 3d ydelse ..
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 26-01-02 13:46

Hej Vestergaard .... ( http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=52 ) God artikel, men desværre ikke noget nyt indhold... Hvad angar Rage3DTweak, har det mange anvendelsesmuligheder, desværre ikke nogen der løser mine twin view problemer .

Jeg har fået leget lidt med forskellige playere: I-Video cd player, er den eneste der fungere som jeg gerne vil have det til, den kan finde ud af at maksmere sig i netop det vindue som jeg bestemmer. Wmp, tha playa, Microdvd og powerDVD har alle det samme maksimerings problem, med at det hopper over på min monitor når jeg maksimere. Hvad mine spil angår, kan jeg ikke finde den anden patch til Counterstrike, og overflower derfor stadig. Til gengæld kører kortet fantastisk i 1024*768 16bit, men jeg ville jo helst have lidt mere for pengene. (Jeg køber mig en Athlon XP 1600+ på mandag så må vi se.Er der nogen der har hørt om problemer med AthlonXP og Radeon8500 i samme system??)

****************************************
Har du prøvet at justere A/V kanalen på dit fjernsyn.
Og herefter billedet i driveren?
--
Med venlig hilsen

Flemming M. Hansen
Kbh. NV.
****************************************

Yeps, men mit tv tillader ikke justering af av kanalen ... Ellers tark

Hvilke andre playere er gode til divX+subs .... Any1 who knows ?????

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 26-01-02 16:06

Hej igen

Er der nogen steder du kan ændre agp driving value til 9C ?? -Hvis så prøv.

Test af DivX:
http://www.divx-digest.com/articles/divxplayers_roundup.html

MH
Vestergade

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 26-01-02 16:20

*********************************************************
Er der nogen steder du kan ændre agp driving value til 9C ?? -Hvis så prøv.
*********************************************************

Ikke umiddelbart .... Det skal ske fra bios ? .. ikk ??

Jeg må tage og prøve nogle af de playere der var på dit link ..

Kommentar
Fra : vestergade

Dato : 28-01-02 01:07

Hej

Fundet noget du kan bruge ??

Kommentar
Fra : Mikael1973

Dato : 30-01-02 13:11

Hej Vestergaard Narj desværre ikke ..... Jeg har stadig det samme problem, ellers kører mit Radeon kort nu ellers godt, hvad angår performance, fik jeg lige 20% oveni hatten med 6.13.10.60.18 driveren. Men mit største problem er dog stadig at jeg ikke kan gå fullscreen efter smag og behag ... Er der slet ikk nogen der har erfaring med Twin view / dual display på et RAD8500 ? ..

Åh jo hvad er forskellen på en 300W og 400W strømforsyning? .. Bare at man kan sætte mere guf til?

Og , er der nogle der kender nogle strømforsyninger der er mindre end standard, mindst300w ??

+er der nogle der har forslag til hvilken køler der er mindst, men stadig kan køle en AthlonXP1600+ uden problemer ?

Det var en masse , håber i gidder at svare mig ! ? pfh tark.

Pfh , tark 8c)

Kommentar
Fra : sajber

Dato : 20-03-02 13:36

Hej

Jeg har Radeon 8500 (ikke LE), og kører fuldscreen på TV med powerdvd bla. uden problemer ....

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 03-05-02 15:39

Nøjjjjjjjjjjjjjjjjj og det gør jeg også... men det gør sgu ikke ovenstående til et svar LOL

Kommentar
Fra : Juvic...

Dato : 19-06-02 16:09

hej
Jeg ved godt, at det ik er nogen stor hjælp..
men du spurte om at Radeon 8500's Tv-Out var dårligt.
Der til vil jeg sige at det er det ikke, dens Tv-Out skulle være bedre end f.eks Geforce 3...
Men jeg ved ik hvad den er på LE'eren