/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Excellark i word-dokument
Fra : meiland
Vist : 663 gange
500 point
Dato : 11-09-03 14:39

Hej Alle !

Hvis man har et worddokument med et indlejret excel-ark, kan man så få gemt regnearket for sig selv (som excel-fil) ???

Og hvis ja, hvordan går man ??

/meiland

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 11-09-03 14:53

den lette: Kopier i Word og indsæt i Excell.
Den svære: er helt på bar bund m.h.t. at opretteholde kæde, hvis det er det der ønskes.

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 11-09-03 15:08

Catbody: Rigtigt, men hvis du som jeg har flere ark i excel-objektet, der leverer data til et "resultatark" går det galt. Formler kopieres ikke.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 11-09-03 15:15

Der er flere muligheder. Du kan få en oversigt ved at åbne dit word ark som du har tænkt dig at bruge. Åbne microsoft excel hjælp oppe i menuen hjælp.. skriv så "excel i word" som spørgsmål og du får nogle muligheder frem. Her vælger du den som hedder "Forskellige måder at dele oplysninger på mellem Microsoft Excel og andre Office-programmer" så har du alle de muligheder du har for at integrere filer mellem programmerne..

Håber det kan bruges..!

Mikael

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 11-09-03 16:28

Er problemstillingen ikke, at du netop skal have en separat Excel-fil med dine data og et Word-doc. hvor du så "spejler" data fra regnearket. Dette gøres meget simpelt ved at åbne både Word og Excel; derefter kopierer du i Excel det areal der skal spejles i Word; skift til Word og vælg "Paste Special" i Edit menuen;vælg MS Excel WS object i menuen og husk at klikke på "Paste Link" knappen til venstre for boxen.

Herefter vil alle ændringer i regnearket blive spejlet i dit doc.

Randomchoise

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 11-09-03 17:52

Jeg er enig i tankegangen fra randomchoise, men du kan åbne det nøjagtigt som et excel-regneark.

Altså åben excell. Marker et passende område (kan senere ændres)

Åben word

rediger > indsæt speciel > Microsoft Excel Regneark objekt.

Dobbeltklikker du i regnearket, kan du bruge Excel-tingene.

Du kan redigere regnearket i såvel excel som i word.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 12-09-03 08:20

Tak for jeres kommentarer.

randomchoise og erling: Jeg skal desværre have oprettet et excel-ark udfra det der er indlejret i mit word-doc.

Kommentar
Fra : randomchoise

Dato : 12-09-03 14:59

Okay - prøv dette (desværre virker der kun på ark-niveau - ikke på en hel workbook. Men så kan du jo "bare" gentage proceduren for hvert ark !)

I Word : højreklik og kopier det indlejrede ark/workbook.

Gå til Excel : Edit
Paste Special, vælg MS Excel Worksheet objekt
dobbeltklik på dette (nye) objekt
højreklik i topbjælken på objektet
vælg "Gem som" og din sti
luk workbook

Herefter skulle du kunne åbne det gemte regneark med Excel som var det (og det er det jo) en alm. Excel-workbook.

Randomchoise

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 08-10-03 00:40

Er spm. stadig åbent, eller har du fundet en løsning. Hvis du har, må du meget gerne dele den med os andre :)

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 08-10-03 20:22

Spørgsmålet er sådan set stadig åbent, da jeg ikke har fundet en løsning.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-02-04 12:49

ingen point uddelt endnu..? Hvad med atgive et af svarene de lovede points..?

Mikael

Kommentar
Fra : meiland

Dato : 12-02-04 14:43

Hej Mikael !

Jeg vil hjertens gerne afgive points, hvis mit problem var blevet løst, men......
Nu er det her jo ikke folkekirkens nødhjælp, men har du løsningen så kom med den.

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 12-02-04 16:28

Jamen selvfølgelig har jeg da en løsning til dit problem..!

Åbn dit word-dokument. Find regnearket i teksten. Klik en gang på regnearket (du må ikke åbne det, du skal bare trykke på den så at rammen som du kan ændre størrelsen på den med kommer frem). Højre klik på regnearket (lige meget hvor), i ruden der kommer frem skal du vælge "regneark-objekt" og vælge konverter. Vælg så konverter til "microsoft excel-regneark" og OK. Når den har arbejdet lidt, højre klikker du igen på regnearket og vælger igen "regneark-objekt" og "Åbn". Voila så har du dit regneark i Excel.

Håber denne forklaring hjælper dig..! Det virker så ihvertfald på min pc´er som kører 98-versionen af det hele.

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 13-02-04 15:46

Har du prøvet mit svar..? Jeg venter spændt på dit udspil..!

Mikael

Kommentar
Fra : mikael_hanna

Dato : 31-03-04 17:47

Nu siger jeg som HUGO... ØHHHHHHH...... HALLO er der nogen hjemme..?

Får ingen point for deres arbejde de har lavet med dit spørgsmål..? Kedeligt at man skal bruge tid og ressourcer på at hjælpe folk, og så gider de ikke sige tak ved at godkende et svar..!

Mikael