/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan ikke lukke min computer
Fra : clausagger
Vist : 459 gange
90 point
Dato : 11-09-03 14:16

Jeg har windows xp, og har haft besoeg af MSBlaster, har brugt Fix og Stinger til at fjerne dem, har installeret firewall nu fra zonelab og virus fra norton, men efter angrebet er det ikke mere muligt at lukke ned normalt, kan logge af og derinde lukke min computer direkte, men det foeles som om der er en ekstra skjult bruger logget paa ........ er der nogen der har en ide

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-03 14:30

Prøv og kør en online scan her>
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm

Og se om du har gjort alt det der skal til at fjerne dyret,her>

http://www.spywarefri.dk/virus.htm#msblast

Manse9933

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 11-09-03 14:45

Hej Manse9933
Skal de naevnte porte lukkes og hvordan goer man det, jeg har cable net, og har tidligere ledt efter hvor portene kunne spaerres men ikke fundet det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-03 14:57

Og dawnloade disse to programmer,for at sikre dig mod banditter>

http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spywareblaster

Under dawnload når du går ind på SpyBot siden
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#spybot
Husk at opdatere dem tit og ofte.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-03 15:13

Du skal bare have en god firewall,som jeg kan se du har(zone Alarm)og sørge
for at du har tjek på hvad der har adgang både ud og ind,så kan du prøve
at gå ind på denne side og tjekke om dine porte er lukkede(sthealt)>
Tryk på All service ports nede på siden.

https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-03 15:17

Og selvfølig at gå ind på window update og opdatere dit system

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 11-09-03 15:24

Tjek også commom ports,der får du et bedre over blik over dine mest brugte
porte,om de er lukkede(stealth)

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 11-09-03 23:10

Hej Manse9933
Har tjekket alle dine anvisninger, alle update er koert, kritiske og sp2, koert port,commen og shared kontrol paa alle porte, ingen fejl, bedste karakter, usynlig paa nettet siger de.
Kan stadig ikke lukke, og proever jeg at bruge ctrl,alt,delete taender der bare en lille groen firkant, i proceslinien, der kommer kun et glimt af vinduet med hvad der koerer af programmer.
Har du nogen ide?

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 11-09-03 23:10

sp1 ikke sp2

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 11-09-03 23:21

Det er muligt at det er Norton der driller. Prøv at fjern flueben i scan floppy when shutting down. Den ligger under options og advanced

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 12-09-03 01:32

Hej..
Hvis jeg var dig vil jeg først smide norton væk og bruge PC-cillin som virus program og derefter bruge Ad-aware og sidst jv16 PowerTools ..... dette virker, jeg har været ude og lave 7 pcèr med samme problem som du har og der løste denne fremgangsmåde problemmerne..folk kan sige hvad de vil , men alle test giver finger ned til norton...
håber du kan bruge dette
God dag

Kommentar
Fra : turbo.dk

Dato : 12-09-03 01:36

ps... glemte lige at sige dit virus prog. kan være smittet, så køre en online scan på dette websted : http://housecall.trendmicro.com/ og bare rolig de ser ikke efter hvad du har på pc`en

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 02:51

Prøv i kør/run at skrive sfc /scannow ,sæt din win cd i dit drev og tryk så
ok,så vil dine systemfiler blive tjekket om de er i orden og om de er i de rigtige versioner,eller i komandopromt(CMD)cd'en i og tast enter,husk mellemrum imellem sfc og /

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 03:10

Prøv også i kør/run skriv chkdsk /f ,ok,så bliver du promtet om du vil køre chkdsk næste gang du starter din pc der skriver du j og så taster du enter,
så vil dit filsystem blive tjekket for fejl,genstart.
Hjælper det ikke så højre klik på dit C: drev egenskaber>funktioner>undersøg
nu, sæt et flue ben i søg efter/genopret beskadigede sektorer,start.

Manse9933

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 12-09-03 05:46

Den grønne firkant i proceslinien er det ikke en indikator for at processoren kører med 100 % belastniing .
Har du husket og slukke for systemgendannelse dengang du fjernede blaster ?
Hvis du trykker control-alt-delete og går ind i processer kan du se om du har fået fjernet Blaster-ormen.
Ligger den der så stop proces , stop systemgendannelse ,kør FixBlast 2 gange for at være sikker på at den er fjernet og siden patchen fra Microsoft ,slå så systemgendannelse til igen .

Mvh jay

Kommentar
Fra : jayleno

Dato : 12-09-03 05:46

Den grønne firkant i proceslinien er det ikke en indikator for at processoren kører med 100 % belastniing .
Har du husket og slukke for systemgendannelse dengang du fjernede blaster ?
Hvis du trykker control-alt-delete og går ind i processer kan du se om du har fået fjernet Blaster-ormen.
Ligger den der så stop proces , stop systemgendannelse ,kør FixBlast 2 gange for at være sikker på at den er fjernet og siden patchen fra Microsoft ,slå så systemgendannelse til igen .

Mvh jay

Kommentar
Fra : als

Dato : 12-09-03 08:14

Har du prøvet de forslag Manse9933 giver dig? De er gode.

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 12-09-03 08:48

Har ikke proevet endnu, fik natten til at gaa med alt det andet, og paa arbejde nu, men i weekenden vil jeg proeve nogle flere af forslagene.

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 13-09-03 11:44

Hej Igen og tak for gode raad.
Efter at have proevet en del, var det Norton, der fandt og loeste en del af problemet, der var en W32.Spybot.worm, der havde lagt sig paa en del funktioner, men Norton kunne ikke fjerne den fra Windows/System32/Videdll.exe, men alle andre inficerede fjernede den, saa nu kan jeg igen starte og slukke normalt.
Saa lige et sidste spoergsmaal, er der nogen der kender et godt tool eller fremgangsmaade til at fjerne fra Videdll.exe, da jeg ikke selv tror det er en god ide bare at slette.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 13-09-03 11:55
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 11:55
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 11:57

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 12:32

Prøv og se om denne online scanner også finder W32.Spybot.worm
Den kommer som reglen altid med en løsning på problemet>

http://www.pandasoftware.com/activescan/com/default.asp?IdVendor=1&IdLang=2&IdPais=63
Manse9933

Kommentar
Fra : als

Dato : 13-09-03 12:40

Er du sikker på at den hedder Videdll.exe? Har egentlig aldrig hørt om den exe-fil.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 14:29

Den har jeg heller ikke hørt om,og det er ikke en xp system fil,kan det være den hedder vided.exe>
http://www.google.com/search?q=Vided.exe&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF8&filter=0

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 14:39

Du kan jo prøve at slette den,du kan altid gendanne den fra papirkurven,vis
det viser sig at en af dine programmer har brug for den,prøv og højre klikke
på den, og så egenskaber og se om du kan få nogle info, der om vad det er for en fyr,men lad være med at venstre klikke på den,vis det nu er en del af en virus,mere så du ikke genindstallere skittet.

Manse9933

Kommentar
Fra : clausagger

Dato : 13-09-03 16:58

ligner mere en key logger, men nu er den deletet og vaek, hvis den mangler finder jeg vel ud af det, den laa ikke hvor Norton pegede, men i pchealth.
Navnet var rigtig nok, men den var fra august 2003, og der her jeg ikke paa den dato lavet opdateringer, saa det var vel den???? ja ja man laerer jo noget nyt hver gang man har besoeg af de smaa soede fyre. heste orme og andre sygdomme.
tak for hjaelp

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 17:47

Godt nok,husk at lukke spørsmålet,og klap hesten fra mig

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 17:59

Forresten vis du tror at det var en key logger,så må du nok hellere få ændret
dine vigtige passwords så som bank o.s.v,vis nu der har været nogen der har fulgt med i vad du har indtastet på dit tastatur et eller andet sted ude i verden.

Manse9933

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 90 point
Dato : 13-09-03 18:20

Prøv og søg på f.eks.blandt andet keylog.txt

http://vil.mcafee.com/dispVirus.asp?virus_k=100282

Manse9933

Godkendelse af svar
Fra : clausagger

Dato : 13-09-03 18:57

Tak for svaret Manse9933.
det har vaeret rart at faa lidt hjaelp, jeg bor nede i Rumaenien og det er svaert at forklare en lokal her hvad problemet er paa en dansk windows/xp
snakkes

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 19:04

Ja, jeg kan godt se at du mangler nogle æ/ø og å'er.
Hygge

Selv tak

Manse9933