/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Radio i Peugeot mister 'hukommelsen'
Fra : _olsen
Vist : 693 gange
100 point
Dato : 11-09-03 12:45

Hej,
Er der nogen her der kan hjælpe mig. Jeg har installeret en ny radio i min bil. Radioen er med ISO stik, så der var ikke
umiddelbart nogen problemer med at sætte den til. Problemet kommer først når jeg har stoppet bilen og så starter den
igen, så ser det ud til at strømmen har været helt afbrudt og radioen har mistet sin hukommelse for stationer mm.M

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-09-03 12:47
Kommentar
Fra : _olsen

Dato : 11-09-03 13:04

Tak,
Jeg sendte spørgsmålet 2 gange ved en fejltagelse

Kommentar
Fra : kurtfj

Dato : 11-09-03 13:11

Din radio skal konstant strøm på en af ledningerne for at radioen holder de indkodede stationer. Kik i brugsanvisningen og se hvilken en det er, så er dine kvaler ovre.

Mvh. Kurt

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 11-09-03 15:00

Herjsa...

Du skal have 2 af ledningerne på + det plejer at være den gule ACC, som skal i en samlemuffe sammen med + det er forskelligt fra autoradio til autoradio.

Hvis du giver mig flere detaljer kan jeg sagtens fortælle dig hvilken ledninger du skal smide sammen...
Mvh
Thomas - Mekaniker
Andersen & Martini

Accepteret svar
Fra : kaasing

Modtaget 100 point
Dato : 11-09-03 17:19

der er nogle radioer hvor man kan flytte sikringen et hak til den ene side men hvis du ikke kan det så skal du bare have 12volt på de 2 ledninger der skal være plus i du har en der er direkte fra bateriet det er ok
så den til klemme 15 altså tænding skal du sætte til bateriet så er det sikkert at det virker men så slukker radioen ikke når du drejer nøglen så skal du slukke radioen manuel håber du kan bruge det til noget

Hilsen:
Kenneth mekanikker

Kommentar
Fra : lundefar

Dato : 12-09-03 01:26

Hejsa..

Det skulle vel ikke dreje sig om en Pug 206?

Sig til hvis det er sådan én, for så er løsningen meget simpel.

Har selv lige lavet en der havde samme problem...

Kommentar
Fra : _olsen

Dato : 12-09-03 01:40

Hej,
Nej det er en 106

Godkendelse af svar
Fra : _olsen

Dato : 12-09-03 01:42

Tak for svaret kaasing.