/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gamle nye vinduer
Fra : Kimsepigen
Vist : 855 gange
100 point
Dato : 11-09-03 11:54

Jeg har købt et kolonihave hus og der er i dette hus blevet skiftet vinduer. Men det er "store" vinduer og det synes jeg ikke er så hyggeligt. Jeg kunne således godt tænke mig at "sminke" vinduerne så de kommer til at ligne bondevinduer eller sprossede (er det ordet?) vinduer... Kan man ikke bare sætte trælister fast på selve ruden med en eller anden slags "lim"?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-09-03 11:59

Jeg menes at have set den stags snydelister på trælasten. Checker lige. Alternativt ved jeg at du kan købe en ny termorude, hvor lister ligger inde mellem glassene.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 110 point
Dato : 11-09-03 12:01

Det kan du såmænd godt, hvis du kan få det til at se pænt ud. Jeg vil dog foreslå, at du sætter er stykke gummi imellem og i stedet gør det fast med små dykkere (alternativt bruger dobbeltklæbende gummi) - i alt fald skal du sørge for, at der ikke dannes "lommer", hvor der står vand, og der dermed kan dannes råd

Mvh Erling

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 11-09-03 18:36

Jeg har en dør der fra fabrikken er udstyret med en "rist" af trælister for at det skal ligne små ruder.
Den er limet sammen af 20 x 10 mm lister og sat fast på karmen i kanten af vinduet med 4 små metalplader der er skruet fast. Der er 2 mm luft mellem glas og rist.
Man skal tæt på for at se "snyderiet", så det er måske en løsning du kan bruge.

mvh
dabj

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 23-11-03 19:52

Kære kandubruger!
Du har stillet dette spørgsmål i kandu og fået svar.
Almindelig høflighed i kandu kræver at man i det mindste takker for hjælpen. Når du ikke har gjort det, skyldes det formodentlig en forglemmelse eller ukendskab til hvordan.
Man takker for hjælpen ved at acceptere et af svarene, dette gøres ved at trykke på ”accepter som svar” ovenover og til højre for det svar du synes er bedst.
Det er muligt at svaret/svarene ikke er lige hvad du håbede på, men så vælger du blot det svar der kommer nærmest.
De point du har udsat som belønning for et svar, er alligevel tabt for dig i samme øjeblik spørgsmålet er stillet.

Mvh.
dabj

Godkendelse af svar
Fra : Kimsepigen

Dato : 06-12-03 12:51

Tak for svaret erling_l.