/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan kun starte ved hjælp af resetknap
Fra : leiflp
Vist : 397 gange
80 point
Dato : 11-09-03 08:57

Når jeg skal starte bliver min skærm sort lige efter de lodrette bjælker(windows xp) har været på skærmen. Så trykker jeg reset, og så kommer den. Er der nogen, der kender dette??

Kommentar
Fra : Axencrone

Dato : 11-09-03 17:22

Jeg tror, måske er din knappen er der nogen gal!
MVH

Kommentar
Fra : SWAWO

Dato : 13-09-03 09:36

Måske ligger der en "timeout" eller noget i din BIOS.

Gå skærmen i dvale eller er den tændt men med sort skærm eller lukker den og så tænder igen når du trykker på reset

Kommentar
Fra : leiflp

Dato : 13-09-03 11:42

Den lukker ikke og tænder igen, men går nærmest i dvale, indtil jeg trykker på reset, så starter booten forfra, og billedet med de forskellige startmuligheder kommer frem. Jeg vælger 'start normal', og så kommer den.

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 13-09-03 12:03

Prøv at se hvad der står i MSCONFIG under boot ini. Prøv at sæt flueben i SOS, det fjerner den allerførste skærm i opstarten, så du kan se hvad der sker mens den indlæser

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 12:08

Prøv og tjek disse script,på denne side,og se om du kan finde et som kan hjælpe dig,læs vad der står i toppen af siden>
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm
Jeg har ikke lige tid til at tjekke dem for dig lige nu,men mener
at der er en mulighed i et af disse,som jeg har læst om på et tidspunkt.

Manse9933

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 13-09-03 12:20

Du kan også hente BOOTVIS der optimerer opstarten: http://colormar.no-ip.com/freew/Utils/