/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Godt og nemt...?!?
Fra : Mutt
Vist : 535 gange
60 point
Dato : 10-09-03 23:05

Jeg har om komputerens udvikling i et kultur project, og skulle gerne bruge et rimelig let program til at lave små film med og sådan noget.. Computer genereret stemmer og alt det der.. Så ville vide om der var nogen der kendte et rimligt nemt program.. behøves ik at være det flotteste man får ud af det men.. ja..

Kommentar
Fra : Jetlag

Dato : 11-09-03 00:36

Jeg har et lidt alternativt forslag. LEGO lavede et fedt sæt med lidt dinosauere, biler, huse, der kunne vælte osv. I sættet var der et tilhørende WEB kamera samt et hamrende fikst redigeringsprogram udviklet af Spielberg Studios (ja, ham der). Kameraet er indrettet, så det kan stå åbent (som video), eller man kan tage enkeltbiller - enten fra PC (med mus) eller med en "aftrækker" på kameraet.

Softwaren sælges mig bekendt fortsat som redigeringssoftware i butikkerne (under et andet navn) - til en pris, der er ca. 1½ gange højere end sættet.

I softwaren kan du selv lægge lyde ind, eller benytte dig af et udvalg af samme (brøl, klap, fløjter osv.). Det er muligt at mixe sekvenser og der kan lægges flere lag lyd på (f.eks. underlægningsmusik og tale). Det er faktisk ret smart og meget simpelt at bruge.

Sættet hedder 1349 : Lego & Steven Spielberg Movie Maker Set.

Det er snart en 3 år gammelt, så det må efterhånden kunne fås yderligere på tilbud rundt omkring.

Mvh Erling

Kommentar
Fra : Mutt

Dato : 11-09-03 11:53

Men det er ik sådan noget jeg leder efter.. Skal bruge det til at lave en video om computerens udvikling.. Der syntes jeg ligesom ik at noget fra lego er kvalificeret..!

Kommentar
Fra : Mutt

Dato : 11-09-03 11:54

Men det er ik sådan noget jeg leder efter.. Skal bruge det til at lave en video om computerens udvikling.. Der syntes jeg ligesom ik at noget fra lego er kvalificeret..!

Kommentar
Fra : shanthi

Dato : 12-09-03 11:08

hej,

du kan kigge på cd'er fra komputer blade f.eks. "K-omputer" og der har de i år 2002- cd lagt en fuldversion af videoredigeringsprogrammet (Hedder vist nok EditStudio). På cden ligger der også en vejledning til hvordan man kommer i gang.

Håber du kan bruge det til noget og held og lykke med projektet

Kommentar
Fra : Mutt

Dato : 12-09-03 16:26

Prøvede at downloade en demo af det.. det er ligesom alle de andre.. HVor man skal have en film først man vil redigere i.. Er der da ik bare en hvor man selv kan lave sin helt egen video?

Accepteret svar
Fra : Jrod

Modtaget 60 point
Dato : 12-09-03 21:28

Ser du nogen sinde "Troldspejlet" ? på tv altså? I slutningen af hver udsennelse er der altid nogen forskellige animeret små film som folk har sendt ind.. Værten for troldspejlet siger hver gang hvilket program de forskellige film er lavet i.. Prov det.

Ps. Ved ikke om det er sån noget du leder efter men det kunne jo tænkes!

Håber det kan hjælpe lidt!

Jrod

Godkendelse af svar
Fra : Mutt

Dato : 16-09-03 11:53

Tak for svaret Jrod.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 31-01-05 16:12

Velbekomme.. Og håber det går godt med dit projeckt.

Kommentar
Fra : Jrod

Dato : 31-01-05 16:12

Velbekomme.. Og håber det går godt med dit projeckt.