/ Forside/ Interesser / Hus og have / Murerarbejde / Spørgsmål
10  janik 840
2 gulve mødes
Fra : Hugh1
Vist : 348 gange
70 point
Dato : 10-09-03 20:30

Jeg har købt en lejlighed uden bad. Men jeg har fået tilladelse til at udvide toilettet, så jeg kan opstille en brusekabine. Jeg vil gerne have klinker på gulvet i mit nye badeværelse. Men gulvet i det nye badeværelse bliver et terrazzo gulv og trægulv (fra køkkenet) der mødes. Hvordan får jeg lavet en stabil overgang, så klinkerne ikke knækker eller går løs? Og hvordan får jeg trægulvet stabilt nok til det ikke giver sig under klinkerne?
MVH

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-03 08:08

Hvad ligger der under trægulvet?? Er det beton eller?

MVH Mango

PS: Når du har svaret på det spørger jeg min mand ! Han er murer

Kommentar
Fra : Hugh1

Dato : 11-09-03 11:13

Hej Mango,
under trægulvet ligger der spærre - tror jeg det hedder *S* De træ bjælker der bære trægulvet, som samtidig også bære loftet i kælderen.

På forhånd tak

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 70 point
Dato : 12-09-03 08:23

Ja så fik jeg spurgt fagmanden..og det er både godt og dårligt nyt!!
Han vil ikke anbefale dig at lægge fliser på trægulv, da selv den mindste revne vil gøre at der kommer vand under og forårsager, både at fliserne løsner sig og naturligvis råd!
Det bedste du kunne gøre (og her har du altså brug for en fagmand) er at lægge "knækvenyl" tror jeg han kaldte det! Først lægger du en 10 mm spånplade og ovenpå så denne knækvenyl. Du kan få det i mange farver og også noget der ligner fliser. Kender du denne venyl?
Det kan lade sig gøre at lææg fliser..men, min mand har prøvet det mange gange og ingen af gangene har været nogen succes!!
Håber du kunne bruge dette til noget?
Venlig hilsen
Mango

Godkendelse af svar
Fra : Hugh1

Dato : 12-09-03 11:01

Tak for svaret mango.
Jeg tror nok jeg ved hvad det er - men er ikke sikker. Men det må en proff gulvmand jo vide. Men brusekabinen er en VA godkendt lukket kabine, så der skulle ikke komme vand på gulvet. Men det er nok rigtigt at fliser eller fugerne vil knække. Vinyl er nok løsningen. Tak