/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sukkerfri bolsjer
Fra : FroZtyIce
Vist : 931 gange
100 point
Dato : 10-09-03 12:53

Er der nogen der ved, hvordan man fremstiller sukkerfri bolsjer?

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 10-09-03 14:29

Njar ikke rigtigt, men måske kan denne side hjælpe dig:

http://www.det-sode-liv.dk/gaveideer.htm

Venligst fra Thorendal

Accepteret svar
Fra : notatoy

Modtaget 100 point
Dato : 10-09-03 14:35

650 gr. maltitol koges op uden omrøring. Kog et minut med låg og kog derefter vedere uden låg indtil temperaturen er 180 grader.
Hæld ud og efter kort afkøling tilsættes 1 ml. farve og 20 dråber aroma.
ælt farve og aroma godt ind i blosjerne. form og klip.
Sukkerfri bolsjer klisterer lettere sammen end sukkerholdige bolsjer (lad dem evt. lige vende i flormelis for at undgå dette).
Kan opbevarer længe.
God fornøjelse.
Notatoy

Kommentar
Fra : FroZtyIce

Dato : 10-09-03 14:42

Hvor skaffer man så maltitol??

Godkendelse af svar
Fra : FroZtyIce

Dato : 10-09-03 14:48

Tak for svaret notatoy.

Kommentar
Fra : lillia

Dato : 10-09-03 15:15

Froztyice...

har du prøvet at spørge på apoteket.. de plejer at have en del af det som skal bruges til at lave bolsjer af..
hvis ikke så prøv helsekost forretninger f.eks. the body shop, de kan måske også hjælpe dig og måske matas/marealisten... ellers ved jeg ikke lige hvor du kan finde sådan noget stas henne, men det er da et forsøg værd..

Held og lykke med bolsjerne håber de bliver gode..

Lillia

Kommentar
Fra : notatoy

Dato : 10-09-03 18:15

Hej igen
Som lillia så rigtigt skriver hos Matas eller på apoteket.
Hvis de ikke har det kan de sikkert skaffe det hjem. Ellers prøv her, de har det.

www.urtegaarden.dk
www.det-sode-liv.dk

Husk evt at brug handsker de første par minutter du arbejder med bolsje massen, det er meget varmt og brænder nærmest fast. ( Jeg bruger tykke havehandsker, da de er effektive og ikke så dyre.)