/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
slægtsforskning I USA
Fra : maya123
Vist : 1611 gange
200 point
Dato : 10-09-03 07:30

Hejsa
Jeg er ret ny i slægtsforsning og er kommet frem til en af mine morfars, brødre. Han hed Edgar Christian Rasmussen, måske Christian med k. Han udvandrede til USA under 1.verdenskrig.

Edgar RASMUSSEN
       Birth Date:   8 Apr 1896
       Death Date:   Jan 1986
       Social Security Number:    375-07-8388
       State or Territory Where Number Was Issued:    Michigan

   Death Residence Localities
       ZIP Code:   48216
       Localities:    Detroit, Wayne, Michigan

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Fødselsdagen er helt korrekt....

Det var hvad der stod på familysearch, jeg fandt også op til flere andre amerikanske sider, man kunne søge på. Det er åbenbart sådan i amerika, at alle skal have penge for alt, for man søger på et navn og får ar vide, JA han er i vores database....så vil de have penge, før man kan gå videre og det er som regel via mastercard eller andre bank-kort, sådan noget har jeg slet ikke, ikke engang Dankort Findes
der overhovedet et sted ang. Micigan, som vi har DK, hvor man gratis kan finde personer ?
Har Amerika en kort base, som vi har feks. de gule sider eller lignende, jeg vil gerne have et nær kort over området Detroit, Wayne, Michigan ? Jeg ville da også gerne vide om min morfars bror fik børn over there ? Kan I/du hjælpe mig med at komme lidt videre, på forhånd tak og hav en god dag til alle.
Mange hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-09-03 07:53

Fri folketællinger fra USA, prøv samtidg at se alle de tips og triks igennem der er her på Kandu,
det kan være der er noget du kan bruge der imellem.
http://www.us-census.org/inventory/

Senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-09-03 07:53

Frie folketællinger fra USA, prøv samtidg at se alle de tips og triks igennem der er her på Kandu,
det kan være der er noget du kan bruge der imellem.
http://www.us-census.org/inventory/

Senta

Kommentar
Fra : HannaMortensen

Dato : 10-09-03 10:55

Jeg har selv haft glæde af "message boards" under Ancestry.com. Der kan man evt. også få kontakt til en person, som kan hjælpe. Der findes vist mange frivillige personer, som godt vil hjælpe.
Mht kort kan du prøve dig frem med på en søgemaskine (f.eks. GOOGLE) at skrive USA + de gule sider og se, om der ikke er noget brugbart.
Hilsen Hanna

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-09-03 17:42
Kommentar
Fra : maya123

Dato : 10-09-03 17:58

Kære Senta, tak for linkene Hvorfor søge Ellis Island ?, når han var fra Detroit, Wayne, Michigan ?? Har ikke så meget tjek på de der stater....Venlige tanker fra maya123

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 10-09-03 18:13

Hvis du søger i Ellis Island og finder din morfars bror i passagerlisten, kan du se hvad årstal, hvorfra han udrejste og hvor hans sidste opholdssted her i Danmark var, hvor han skulle hen i USA , samt hans nærmeste pårørende , hvad skib , og udrejsehavn osv.
Det kan måske gøre det lidt nemmere når du har disse data, til videre søgning i USA.
Samtidig kan du jo stille et spørgsmål på Dis-Danmark angående dine Polske aner.
Det er frit at søge i databasen, du skal kun registrere dig.
Senta

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 11-09-03 04:31

Tak for svaret senta.
Kære Senta, Tusinde tak for dit store arbejde, med alle de spørgsmål jeg har stillet
Nu har jeg rigeligt at gå igang med.....Det er min mening at udgive et lille familie-hæfte, i anledning af, at jeg fylder 50 til næste år. Det er vist desværre kun mig, der er intresseret i slægten, men måske kan et lille hæfte til mine 13 nevøer og niecer, få dem med på ideen. Min morfars søskende er jo lidt spredt for alle vinde, der var også en der rejste til Sverige. Jeg tror bare at jeg skal koncentrerer mig om en eller to personer ad gangen. Rigtig mange tak, du har været en stor hjælp.
Mange hilsner fra maya123

Kommentar
Fra : senta

Dato : 11-09-03 15:39

Hej maya123.
Du skriver
"koncentrerer mig om en eller to personer ad gangen "
Ja, det er lettere at styre og holde anerne i snor , når man koncentrerer sig om et par stykker ad gangen .

held og lykke og selv tak..
Senta