/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hjælp til golf 2
Fra : RaB
Vist : 400 gange
100 point
Dato : 10-09-03 02:23

jeg har nogle få spørgsmål som jeg håber nogle kan svare på. Jeg har en golf 2 1.8 med skapeknaster, den er hurtig nok i optrak men den kan max køre 165-170 km´t... Hvorfor kun det?? og så låse på bagklappen virker ikke, kan godt stikke nøglen ind men kan ikke dreje rundt, nogle forslag til hvad jeg kan gør..?? Hvis jeg skal ha central lås og alam i, hvor for man så det billigt og godt...

Hygge

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 10-09-03 11:07

Hej RaB

Det første spørgsmål har jeg ikke så meget forstand på. Det kunne måske hjælpe at køre bilen på rullefeldt. De kan tit nogle magiske ting.

Det med låsen på bagklappen er et velkendt problem. Har også selv oplevet det.Låsen samler utroligt meget skidt. Prøv at skille låsen ad og påføre den en del olie. Måske WD40. Det er godt. Du skal ikke spare på det. Samtidig kan du lirke med nøglen. Så skulle det hjælpe.

Jeg har købt en billig centrallås med alarm på www.dba.dk !

Håber ovenstående kan bruges.

Hilsen Ole

Kommentar
Fra : Dyne

Dato : 11-09-03 12:31

Hej.
Ang. dit andet problem, så har jeg prøvet det på en ældre corolla... Problemet her, var at nogle af forbindelsesstængerne var blevet bøjet inde i systemet. Det blev løst ved at hive bagbeklædningen af, og så ellers på med en god hammer til at rette det ud med... -det kan evt. være sket i forbindelse med noget frostvejr...
Men ved ikke om det kan være aktuelt for dig...

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 11-09-03 15:08

Herjsa..

Det med de 165 - 175 er ikke unormalt. Det kommer også an på hvilken gearing som sidder i bilen. Nu ka jeg sgu ik rigtig huske med de golf, mener golf 2 blev lavet mellem 89-92 noget i den stil. Så det er ikke unormalt at den "kun" kører det. Hvis du vil have forbedret fart, kan du jo lave nogle konstruktive ændringer, men det vil ikke kunne svare sig i en golf 2 da det er hamrende dyrt.
P.S hvor høje omdrejninger kører den med når den kører max hastighed ??
Mvh
Thomas - Mekaniker
Andersen & Martini

Kommentar
Fra : Olemanu6666

Dato : 11-09-03 15:23

Hej Thomse

Lige en lille bemærkning:

Golf 2 er produceret i perioden 1984-1991. Sidste vogn produceret i december 1991!

Hilsen olemanu

Kommentar
Fra : RaB

Dato : 11-09-03 20:44

hey Thomas

ved ikke hvor høje omdrejninger den køre med for har ikke omdrejnings tæller i..

Kommentar
Fra : thomse

Dato : 12-09-03 10:55

Heysa RaB

Når oki.. Men isåfald er det ikke unormalt den kører det, så du har ingen grund til bekymring. Olemanu6666, tak for oplysningen

Mvh
Thomas - Mekaniker
Andersen & Martini