/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
trojanske heste.
Fra : Monsen1234
Vist : 536 gange
200 point
Dato : 09-09-03 20:29

Hej.

Jeg har lige skannet min computer med norton 2002 og den fandt hele 2 trojanske heste der hedder verifierBug og verifierBug{1} norton anbefalede at jeg skulle sætte dem i karentæne, men bør jeg ikke slette dem ? Jeg undre mig meget over at de kom ind da jeg har Firewall og også installeret Browser hijack blaster som jo skulle forhindre det !! Hvad vil I råde mig til at gøre ?

Mvh: Monsen.

Accepteret svar
Fra : grausen

Modtaget 210 point
Dato : 09-09-03 20:33

jeg vil råde dig til at stille det samme spørgsmål i forummet på
www.spywarefri.dk
jeg er sikker på de ved hvad man gør ved sådan en sag.........
Jeg har selv haft sådan en "hest" og de hjalp mig med at fjerne den og meget nadet snavs, men min umiddelbare mening er at den skal fjernes

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 09-09-03 20:34

du kan evt også lave en scanning derinde og se hvad den siger

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-09-03 21:07

Hej Monsen

Jeg ville først sende dem i karantæne et par måneder, så gør de ingen skade sålænge Viser det sig i forløbet at systemet gør krav på filerne kan du da forholde dig til hvad det er der gør krav på filerne og eventuelt tillade dem igen eller modsat fjerne dem permanent. Viser det sig i løbet af et par måneder at din computer ikke gør krav på filerne kan du jo så bare slette dem eller forlænge karantænen hvis du stadig ikke er sikker.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : janpoulsen

Dato : 09-09-03 22:14

til monsen 1234.
trojanske heste skal slettes med det samme.
du kan læse lidt på www.agnitum.com/products/tauscan/
eller prøve programmet på www.agnitum.com/download/touscan.html
men alt lige, væk med det skidt med det samme.
mvh janpoulsen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 09-09-03 22:23

Selvfølgelig skal alle trojanere væk, enig. Problemet er bare at mange portscannere (incl. den på spywarefri.dk) finder trojanere der reelt ikke er der. Noget så simpelt som en opdatering af operativsystemet kan trigge at visse programmer finder trojanere alle vegne, blot fordi der bliver benyttet nogle andre porte Derfor er det klogt at undersøge tingene lidt nærmere inden man begynder at slette evt. systemfiler.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : janpoulsen

Dato : 09-09-03 22:43

til srhansen.
jamen du har nok ret, men så er det et dårligt program.
programmet på www.agnitum.com/download/tauscan.html er ok
mvh. janpoulsen

Godkendelse af svar
Fra : Monsen1234

Dato : 10-09-03 00:30

Tak for svaret grausen.
Jeg har fået en fantastisk hjælp på spywarefri.

Mvh: Monsen.

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 10-09-03 16:12

hejsa
jeg er glad for du kunne bruge mit svar
De er bare suværene på spywarefri