/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Højbed
Fra : TGR
Vist : 1931 gange
25 point
Dato : 09-09-03 18:02

Jeg vil lave et højbed af nogle knækfliser, jeg har liggende. Er der noget man skal være opmærksom på ?
Hvordan sikre man sig mod eks. skvalderkål og lign? Skal man lime fliserne? Hvor højt bør det være ?

Accepteret svar
Fra : mango

Modtaget 35 point
Dato : 09-09-03 19:00

Jeg ville nok beklæde det med sort plastik, og sørge for at den jord jeg puttede i, var helt fri for rødder eller rester af skvalderkål. Hvor høje de skal være? Tjaae det kan du da selv bestemme, men ca 35-40 cm. ville nok være passende, så behøver du ikke at lime..men du kan da godt, de vil jo da holde bedre, her skal du bruge fliselim. Du kan hvis det skal være rigtig godt, købe noget der hedder kantplastik, det er ekstra kraftigt.
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 09-09-03 23:46

Hej TGR
http://www.husetoghaven.dk/

På denne side findes en masse vejledning til hvordan man laver højbede.

Held og lykke med projektet.

Godkendelse af svar
Fra : TGR

Dato : 17-09-03 22:38

Tak for svaret mango.