/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
www.bonsaikitten.com
Fra : polpot
Vist : 621 gange
500 point
Dato : 09-09-03 10:41

hej alle.
www.bonsaikitten.com
er der nogen der kender til dette fænomen, eller har prøvet det selv.
Jeg ved efter hva jeg har læst, at det er en del af asiatisk kultur, og kan spores til mere end 400 år tilbage.
Fænomenet vinder efterhånden stor interesse, i lande som usa, england og tyskland.....men hva med danmark.
mvh.
polpot

Kommentar
Fra : calista

Dato : 09-09-03 10:43

Det har vist været oppe og vende her inde engang...
Mener helt bestemt, at det er billedmanipualtion der vil noget..

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 10:46

Det er manipulation..ved det fra Dyrenes beskyttelse, de har undersøgt sagen, de tager dog stor afstand fra det, da det er en syg form for humor.
Mvh. Sus

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 10:54

Hvis du søger på Bonsai under katte, vil du kunne læse en masse om det...bla. at det er en joke.

Sus

Kommentar
Fra : kattefar

Dato : 09-09-03 10:58

Det er utrolig mange som stoler blind på det de læser. Først skal man undersøge det lidt nærmere inden man går videre med det. Som nævnt før, det er en meget syg joke, der findes desværre mange mere af den slags.

kattefar

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-09-03 11:04

jeg undersøgte det faktisk nærmere og fandt ud af svaret.

Siden er udarbejdet af nogle MIT studerende fra new york, der vil have folk til at tænke nærmere over dyre etik samt velfærd.
siden er på top 5, over de mest hadede sider i verden, men faktisk lever disse sturende idag af siden, da de blir betalt efter hvor mange hits de får.
Faktisk er siden som ok, fordi den får folk til at tænke.
Tænk på hvilken rædsler vi udsætter vores slagtedyr for idag, jeg tænker på høns, kyllinger, svin og køer....
Men så snart de er kattekillinger, råber folk op, og blir harme.
Men for at spare 5 kroner i netto, vælger mange buræg.
Dette taget i betragtning, er siden jo ikke en joke, men den har i allerhøjste grad sin ret og måske nødvendighed.
mvh polpot

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 11:09

Er det liige nu du har undersøgt det ?? eller? Hvorfor stillede du så spørgsmålet?
Jeg synes ikke det er nogen god måde at få folk til at tænke over tingene på...og de der studerende , går de penge så til dyrebeskyttelse?
Mvh Sus

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-09-03 11:18

nej jeg har undersøgt det før, jeg skrev indlægget.
nogle af pengene går til dyrenes beskyttelse, andre går til it-konsulenter, da siden har op til 10 hacker-angreb i minuttet.
Når det kommer til dyrevælfærd, skal folk åbenbart have et chok for at vågne op.
Se feks. de kampagner som dyrenesbeskyttelse køre på tv, med jævne mellemrum.
Men det skægge er jo, at når det kommer til katte( som mange millioner mennesker elsker så højt) så kan folk ikke ignore det.
de bedste hilsner polpot

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-09-03 11:22

det tideligere indlæg taget i betragtning.
FBI har derfor også valgt at ikke retsforfølge de ansvarlige på hjemmesiden, da denne side er etisk forsvarlig.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 11:29

hmm, jamen det var da en underlig måde at introducere den på?? Kunne du ikke bare gøre opmærksom på din viden? Det ville da virke ligeså godt, er jeg sikker på. et kan da godt være at du har ret mht. at det virker godt når det er katte, men hvis man elsker katte, betyder det jo ikke nødvendigvis at man ikke kan lide dyr!! Tværtimod, katteelskere, bekymrer sig ofte ligeså meget om andre dyrs velbefindende, osv. Jeg bliver lige så oprørt når jeg ser aandre dyr, der lider overlast.
PS. Husk at give din underskrift mod lange dyretransporter, på dyrenes beskyttelse´s hjemmeside kan du downloade et skema.
Sus

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-09-03 11:40

til sus.
hvis du kender til sidens baggrund på forhånd, falder den til jorden, og dens force forsvinder, samt folk blir lúllet i søvn.
med hensyn til det skema, du beder mig om at downloade, er min respons som følger.
Det eneste det skema hjælper på, er din egen dårlige samvigtighed, fordi dyre får det bestemt ikke bedre, der skal andre midler i brug.
Alle disse skemaer og underskrift indsamlinger, er bare en undskyldning for ikke at gøre noget.
Fordi alle kan jo skrive deres navn på et papir, det tager 10 sekunder og vedkommende får det måske en smule bedre med sig selv, men det redder bare ingen dyr.
mvh polpot.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 11:50

nææ du har måske ret? Måske ikke, det er en måde at gøre noget..hvis vi bare lader stå til og tænker vores sker der jo heller ingen ting vel? Jeg tror bestemt vi er enige, men det er fint at få det taget op!!
Jeg er ikke bare passiv hvad angår dyrevelfærd, og det er ikke for at få lettet min samvittighed at jeg støtter dyrenes beskyttelse, men fordi de virklig gør og opnår mange ting.
Er væk resten af dagen..men kommer igen imorgen

Venligst Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 11:58

Hej
Jepzz! Det er billedmanipulation.
Jeg har i tidernes morgen da det startede været i kontakt med International Fund for Animal Welfare IFAW http://www.ifaw.org/ og man støtter de sindsyge mennesker, ved at besøge deres hjemmeside - så lad være med at kigge!
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 12:01

IFAW http://www.ifaw.org/
Citat
From the outset, the founders of the International Fund for Animal Welfare, or IFAW, rejected the notion that the interests of humans and animals were separate. Instead they embraced the understanding that the fate and future of harp seals-and all other animals on Earth-are inextricably linked to our own.

IFAW's courageous actions drew international attention to the plight of the seal pups and successfully rallied worldwide condemnation of the hunt. Thanks to IFAW's continued vigilance, it is now illegal to hunt whitecoat seal pups for commercial purposes on the ice floes off Canada's east coast. This is a fragile victory, however, for Canada's commercial seal hunt persists. More than 200,000 harp seals have been reported killed so far this year. IFAW continues to document and expose abuses of the commercial hunt and press for an end to this cruel, unsustainable slaughter. Over the years, the small team of committed campaigners reaching out to help seals has grown to become the world's leading international animal welfare organization. IFAW begins its fourth decade of operation with more than 200 experienced campaigners, legal and political experts, and internationally acclaimed scientists working from offices in 13 countries around the world.

We are now joined in this important work by some two million contributors worldwide. This broad base of support makes it possible for IFAW to engage communities, government leaders, and like-minded organizations around the world and achieve lasting solutions to pressing animal welfare and conservation challenges-solutions that benefit both animals and people. Over the years, our approach has been as varied as the species we protect.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 12:05

NB: FBI goes after BonzaiKitten.com
Citat
FBI agents in the Boston field office have launched an investigation into the site. They also have served MIT with a grand jury subpoena asking for "any and all subscriber information" about the site, which was initially hosted in a campus dormitory but has since moved to a commercial provider.

MIT said in a letter to bonsaikitten.com's pseudonymous webmaster, a graduate student using the alias Dr. Michael Wong Chang, that it will wait until Sunday to turn over records that would identify him by name.

Læs mere på http://www.wired.com/news/politics/0,1283,41733,00.html

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 12:33

Faktisk lidt skuffende, men man kan faktisk ikke rigtigt finde noget om det på dansk. Hvad der skuffer mig endnu mere, er at man ikke har en dementi omkring emnet på Kattens Værn http://www.kattens-vaern.dk/ eller for den sags skyld på Dyrenes Værn http://www.dyrevaernet.dk/main.htm men det skyldes sikkert, at historien med Bonzaikitten startede i 2001. At den så blomstre igen... det er lidt foruroligende.
Når jeg tænker tilbage... så var jeg i vildt oprør i 2001 og skrev til nord, syd, øst og vest bla. var det også en udenlandsk side, som gjorde mig opmærksom på, at Bonzaikitten ikke var "for real"... det var The Humane Society of the United States http://www.hsus.org/ace/352
Alt i alt, så lad være med at reklamere, gøre opmærksom på osv. osv. på hjemmesiden, men udbred din viden om, at denne hjemmeside er lavet af mennesker, som ikke har det godt i tagetagen. Den er udelukkende lavet med det formål at få MANGE besøgende (med kommercielt formål for øje).
Når jeg så tænker nærmere over det, og ser bort fra det SYGE i hjemmesiden, så må man på en eller anden måde tage hatten af for dem. De har i hvert tilfælde formået at få folk op af stolen på verdensplan.

Ogggg så løb jeg tør for luft
Søren

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-09-03 12:42

kære søren.
Hjemmesiden har på ingen måde kommercielt formål, da der så er mange andre emner der er mere profitible.
Og jeg synes når alt taget i betragtning, er siden ganske god og virkelig tankevækkende.
Problemet er blevet angrebet på en særdeles vel gennemtænkt måde, og ja emnet er udstillet på en meget meget bizar måde, men det er jo nu engang våbnet her.
de bedste hilsner polpot

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 13:04

Hej polpot,
Nu snakker vi ikke danmark, og hvis du besøger siden, så stiger sidens besøgstal. Selv i danmark kan du sælge plads på din hjemmeside... hvis du kan præsentere STORE tal. Om det salg så er kommercielt eller ikke - det er en HELT anden diskussion (tro mig, der foregår mere end lige antaget bag kulisserne).
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 13:12

Et lille eksempel på "kunder" på Bonzai:
* http://www.alexchiu.com/affiliates/clickthru.cgi?id=MichaelWC
* http://news.com.au/common/printpage/0,6093,1509420,00.html
* http://clubs.yahoo.com/clubs/bonsaikitty
* og dem selv http://www.bonsaikitten.com/bksales.html

oven i hatten så "Coming Soon!"
* MasterCard
* Discover
* PayPal
Som alle sikkert ligger i forhandlinger med Bonzai... de skal bare liiige blive enige om prisen (linkene er ikke aktive endnu).

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 09-09-03 14:28

Hej, polpot! Hvad er det så, du vil foreslå, at man "gør", når nu en underskrift kun får en hånlig bemærkning fra dig? Hvad gør du selv, når du ikke liiiige er på kandu og forsøger at narre og manipulere folk? -Altså med hensyn til dyrevelfærd? -Forøvrigt ser det da ikke ud som om der så mange andre end dig selv, der "råber op og bliver harme" over bemeldte hjemmeside.. De fleste danskere er da ikke så nemme at narre, uanset om de kan lide katte eller ej.

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 09-09-03 15:09

Birgitta Hvad mener du med at Polpot narre og manipulerer folk?
Måske er der noget jeg har misforstået men er det ikke billederne der er manipuleret med?

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 09-09-03 15:41

hej birgitte, jeg tror du har misforstået noget.
Jeg hverken narre eller manipulerer med folk, hvis du vil være med i dette forum, må minimums kravet være at du sætter dig ind i emnet.
du skriver de fleste danskere er ikke så nemme at narre, men hvis du kigger et andet sted på denne side, vil du finde en underskriftindsamling der opfordre til lukning af denne side.
Så de fleste blir nu naturligvis frastødt af denne side.
med hensyn til hva man kan gøre.
jeg skal da nævne, at jeg beklageligvis ikke er så opslugt af dyrevelfærd og derfor bruger min tid så meget på det, da jeg mener at så længe børn rundt omkring i verden dør af sult, blir lemlæstet i krig ect. ser jeg denne opgave langt vigtigere, og derfor ligger min energi der.
Med hva endten man brænder for det ene eller det andet, så tror jeg man sagtens selv kan tænke sig til hva der kan gøres.....udover dit navn på et papir.venlig hilsen polpot

Kommentar
Fra : mango

Dato : 09-09-03 18:54

Jamen jeg har ikke så stor fantasi, så jeg kan finde på andet, selvfølelig grundet, hvad jeg vælger at bruge mine kræfter og tid på. Jeg har valgt at bruge pengedonation og underskrifter i min kamp for dyrevelfærd. Så er der andre ting jeg bruger mine personlige kræfter på!! Sådan vælger vi jo fra og til, dermed betyder det ikke at vi er ligeglade, men at vi alle kun besidder en hvis mænge tid og kræfter!! Jeg ville da gerne gøre endnu mere...men, har jo også familie og mig selv ikke
Ja det er måske lidt rodet skrevet, men jeg tror i forstår hvad jeg mener?
Jeg vil nu heller ikke opfordre til at besøge ovennævnte side, da jeg også tror på at den udelukkende er lavet med kommerciel formål.
Med venlig hilsen
Sus

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 09-09-03 23:09

Bare for at give mit besyv med, så synes jeg, bonzai-killingerne/kattene er en syg idé.
Det er måske ikke så meget, et enkelt menneske kan gøre, men hvis vi alle gør hvad vi kan, bliver det da til noget. Ikke nok, det viser lovgivningen jo klart og tydeligt. Men jeg tror ikke et øjeblik på, at den side får folk til at tænke på burhøns og lange transporter af slagte dyr o.s.v.
For mit eget vedkommende gjorde jeg det i forbindelse med transporttiden, at jeg udskrev en kæmpestak af de papirer til at skrive under på, og lagde dem op til dyrlægen. Og det er ved at være længe siden, de kopierede siderne for at få flere. Så jeg vil tro, det har givet omkring 8000 - 10.000 underskrifter. Det er som sagt ikke meget, men da jeg ikke kan gøre meget mere økonomisk end jeg gør ( er med i et utal af dyreforeninger og forsøgsdyrs-hjælpeforeninger o.lign), så må det vel hjælpe en lille bitte smule - håber jeg.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-09-03 08:31

Det er godt at vide Jette, mange bække små, gør som sagt en stor Å...

Venligst Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-03 10:02

Hej igen
Jeg syntes at blyb's spørgsmål bliver glemt i farten - jeg ved godt at blyb bare kan gennemlæse strengen og se, at der ER tale om billedmanipulation.

Polpot er inde på noget meget essentielt.

Citat
da jeg mener at så længe børn rundt omkring i verden dør af sult, blir lemlæstet i krig ect. ser jeg denne opgave langt vigtigere, og derfor ligger min energi der.

Uden at starte en længere debat om det, så kræver dyrevelfærd først og fremmest en ordentlig levestandard i det pågældende land. Tag som et enkeltstående eksempel tigeren. Hvad hjælper det, at tude folk ørene fulde om, at det er en udrydelsestruet art, som skal bevares. Hvis dem som skyder dem, for skindets skyld, har en årsløn på 5.000, hvis de kan sælge skindet for 20.000 (tallene er fiktive)... Bjørne i Kina her skal man overbevise folk om at galden ikke er noget vidundermiddel og at det sorte næsehorns horn ikke giver (host.. undskyld) ståpik osv. osv.
Nå men nu bevæger vi, eller jeg mig vist liiiidt væk fra polpots oprindlige spørgsmål - som i øvrigt er blevet besvaret af op til flere på denne streng.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-03 10:04

Hej igen
Jeg syntes at blyb's spørgsmål bliver glemt i farten - jeg ved godt at blyb bare kan gennemlæse strengen og se, at der ER tale om billedmanipulation.

Polpot er inde på noget meget essentielt.

Citat
da jeg mener at så længe børn rundt omkring i verden dør af sult, blir lemlæstet i krig ect. ser jeg denne opgave langt vigtigere, og derfor ligger min energi der.

Uden at starte en længere debat om det, så kræver dyrevelfærd først og fremmest en ordentlig levestandard i det pågældende land. Tag som et enkeltstående eksempel tigeren. Hvad hjælper det, at tude folk ørene fulde om, at det er en udrydelsestruet art, som skal bevares. Hvis dem som skyder dem, for skindets skyld, har en årsløn på 5.000, hvis de kan sælge skindet for 20.000 (tallene er fiktive)... Bjørne i Kina, her skal man overbevise folk om, at galde ikke er noget vidundermiddel, og at det sorte næsehorns horn ikke giver (host.. undskyld) ståpik osv. osv.
Nå men nu bevæger vi, eller jeg mig vist liiiidt væk fra polpots oprindlige spørgsmål - som i øvrigt er blevet besvaret af op til flere på denne streng.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-03 10:08

Sorry! FB-langsomt på min PC i dag... klik, klik og skaden er sket - undskyld

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 10-09-03 10:14

NB: Og så er næsehornet hvidt... det går da rigtigt godt i dag (regner i øvrigt i Grenaa)

Kommentar
Fra : blyb

Dato : 10-09-03 10:57

CLAN
Jeg er fuldstændig enig med dig i, at det er landenes levestandard der "indirekte" indbyder til mange af disse ulovligheder.

Bjørne i Kina, her skal man overbevise folk om, at galde ikke er noget vidundermiddel, og at det sorte næsehorns horn ikke giver (host.. undskyld) ståpik osv. osv.

Hilsen Blyb.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-09-03 17:22

Hej,polpot, nu er det jo ikke liiige dig, der bestemmer, hvem der må være med i dette forum! Og jeg mener faktisk, at DU polpot er manipulerende, når du laver et spørgsmål, hvor du udtrykker mere eller mindre forargelse over denneher "400 år gamle asiatiske kultur", og giver udtryk for, at DU tror på hjemmesiden. Og når folk så fortæller dig, at det jo er billedmanipulation, så svarer du, at "det vidste du da godt" og en masse blawr om burhøns og dyretransporter. -Men underskriftsinsamlinger og pengedonationer har du kun hån til overs for. Når jeg så spørger dig, hvad DU da mener er relevant at gøre for de der dyr, som vi mishandler, så er det ligepludselig så ligemeget at gøre nogetsomhelst, fordi der er børn!!! der lider og sulter. Jammen, sødeste polpot, hvad vil du så foreslå, at vi gør for de lidende børn? Og hvad er det præcis, DU gør??
Hej, Jette,-har vi samme dyrlæge? Det var lige netop min dyrlæge, der fik min underskrift på sådan en liste, hun havde liggende. I modsætning til polpot så synes jeg, at det at skrive under er en alvorlig sag. Jeg skriver bestemt ikke under på hvadsomhelst, men den med dyretransporterne kan nok de fleste skrive under på, hvis de får muligheden (og ikke hedder polpot)
Jeg donerer ikke selv penge til dyrevelfærdsorganisationer, -men det er jeg da bestemt ikke stolt af, og jeg har al mulig respekt for folk, der gør det. Jeg synes selv, det er svært at få råd, og der så mange forskellige organisationer, som jeg måske kunne tænke mig at støtte, så jeg får aldrig fundet det rigtige sted at sætte mine penge... Og samtidig tilhører jeg en af de grupper, som lever et økonomisk usikkert liv med den borgerlige regering, vi har nu, så jeg må passe på, for fortsat at have råd til at have min egen hund på forsvarlig vis... -Jeg ved godt, at det ikke burde være nogen undskyldning... men det er det altså for mig.

Kommentar
Fra : mango

Dato : 10-09-03 22:24

HØRT!!!! Kunne ikke have skrevet det bedre selv

Ja hvad vil du egentlig med dette indlæg?? Lod mig rive med af stemningen, så jeg faktisk glemte at mærke min undren i dit første indlæg...Lad os så få en fornuftig forklaring...hvis du da er mand for det??????????????????????????????

Mvh Sus

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 08:31

Hejsa...
Spørgsmålet er helt sikkert startet, for at få en debat i gang... hvilket må siges at lykkedes til UG og krølle
At polpot så ikke starter op med, at udlægge det som en debat, men er et spørgsmål... hvorefter 50/50 rigtige svar, kommer fra polpot selv. OK! 'det er ikke så smart... måske lidt ambivalent.
Polpot hygger sig med garanti
Søren

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 500 point
Dato : 11-09-03 08:37

NB:
Se også det "smarte" i spørgsmålets tittel, når det kommer retursvar til jer via e-mail. Hvor mange af jer er ufrivilligt "kommet til" at komme ind på Bonsaikittens hjemmeside?
Spørgsmålets tittel er et link...

Citat
Kære CLAN,

Der er kommet en ny kommentar til et spørgsmål,
du abonnerer på hos kandu.dk

Kommentar til spørgsmålet:
"www.bonsaikitten.com" i kategorien Katte.

Du kan læse kommentaren her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/22194

Med venlig hilsen

service@kandu.dk

Søren

Kommentar
Fra : polpot

Dato : 11-09-03 08:43

til sus.
hvis du ikke kan se meningen med dette indlæg, har du tilsyneladende ikke læst det, da jeg mener selv en 2 klasses elev i burundi ville forstå dette.
Jeg håner på ingen måde disse underskriftindsamlinger, jeg siger bare de hjælper kun på din dårlige samvitighed.
Jeg skal på ingen måde komme med forslag der er bedre, da jeg mener folk må hjælpe efter evne, og da dette jo er en variable faktor, kan det være svært at indfange dette med tastatur og pen.
denne side bonsaikitten, har da fået en debat igang her,med mange gode indlæg, så måske er den egentlig ok.
Jeg beklager hvis jeg har stødt nogen......og dog..........
Men folk blir jo altid en smule fornærmet, hvis man påstår de ikke gøre nok.
de bedste hilsner polpot

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 08:45

Miaauuuuu... faldt selv for den! Ret så fikst - og så kan vi jo altid diskutere, hvem der er "fjolset"
Mener selv at ha' gennemskuet formålet (ikke fordi jeg har opfundet den dybe tallerkeneller krudtet), men min deltagelse stopper her. Gassen er li'som gået af ballonen
Søren

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-03 14:35

Ja det eneste ud over at få en ..lidt meningsløs debat igang..du keder dig måske??? Er at du sørger for at de sindsyge mennesker får nogle flere penge ind fordi du har fået os lokket ind på linket!! Gudskelov har jeg ikke taget fejl... Jeg gider godt nok heller ikke mere, så for min skyld kan du såmænd godt lukke denne tråd
Med venlig hilsen
Sus
PS: Nej, jeg har ikke forstået dit spørgsmål..jeg går jo så heller, hverken i 2. klasse eller bor i Burundi
Forklar mig venligst (bare så vi undgår misforståelser) hvad du ville med dette spørgsmål??
Jeg er ikke helt sikker på at jeg fangede pointen helt !!

Godkendelse af svar
Fra : polpot

Dato : 11-09-03 15:03

du får point, for din flotte grafiske opstilling.........

Kommentar
Fra : mango

Dato : 11-09-03 15:15

Kunne du måske bruge noget af din sparsomme tid, på mit spørgsmål??

Venligst Sus