/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Ikoner på billeder med IE6
Fra : findovia
Vist : 482 gange
200 point
Dato : 09-09-03 08:51

Jeg kører med Internet Explorer 6. Når jeg peger på et billede med cursoren, viser der sig et lille gråt felt med 4 ikoner: "Gem dette billede", Udskriv dette billede", "Send dette billede" og "Åben mappen billeder". Det virker forstyrrende på præsentationen af smukke billeder, hvorfor jeg gerne vil blokkere denne funktion, så dette ikke vises på mine hjemmesider, når folk besøger dem på nettet.
Er der nogen, der ved, hvordan man gør det?

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 09-09-03 08:58

Jeg benytter en engelsk version, men :

Værktøjer(Tools)->Internet options (den nederste)

Vælg fanebladet Avanceret
Under Multiemedia afsnittet
Image Toolbar skal hakket fjernes

mvh

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-09-03 08:59

Indsæt dette script efter <head> og før <body> i dine sider...
<SCRIPT language=JavaScript>

function click(e) {
if (document.all) {
if (event.button==2||event.button==3) {
oncontextmenu='return false';
}
if (document.layers) {
if (e.which == 3) {
oncontextmenu='return false';
}
if (document.layers) {
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
}
document.onmousedown=click;

</SCRIPT>
Du kan også gøre følgende, så kan folk ikke klippe og klistre dine billeder og text:
I <body ....>
indsæt dette:
oncontextmenu="return false" onselectstart="return false" ondragstart="return false"

mvh
Jens

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 09-09-03 08:59

Der står formentlig "Kræver genstart" - Det er ikke computeren der skal genstartes, men bare din browser

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-09-03 09:01

Mousekeeper, der blokkerer ikke for andres browsere, når de ser findoiva's sider på nettet.

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 09-09-03 09:02

Ups - jeg havde da vist ikke læst spørgsmålet ordentligt - undskyld

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 09-09-03 09:09

Tak for superhurtige svar.
Til MousekeeperX: Din løsning forhindrer ikke, at beøgende på nettet kan se ikonerne. Det er kun mig, der så ikke kan se dem.
Til JensT: Dit forslag ser fornuftigt ud og jeg vil teste det senere på dagen. Jeg er på vej ud af døren.
</findovia>

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 09-09-03 14:39

Hej JensT,
Nu har jeg prøvet dit forslag og må konstatere, at det ikke virker. Du kan se mit forsøg på:
www.adiholzer.com hvor du skal gå ind i den danske version og i den gå ind på KUNSTVÆRKER og her klikke på thumbnail'en for Etna.
Du starter scriptet med "function click(e)", hvilket jeg, uden at være java-kyndig, finder mistænkeligt, da der jo ikke er tale om at skulle clicke på billedet, men blot pege på det.
Den anden del af dit forslag synes derimod at virke godt nok, idet højreklik nu ikke virker.
</findovia>

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 200 point
Dato : 09-09-03 14:54

Sorry det var en helt anden sag jegf havde fat i der - Her er den Meta tag, der sætter browserens billedbehandling ud af drift i dine sider:

<META http-equiv=imagetoolbar content=no>

Den skal stå i head sektionen.

mvh
Jens

Godkendelse af svar
Fra : findovia

Dato : 09-09-03 15:48

Tak for svaret JensT. Nu virker det, og så er det endda til at forstå for hvide mennesker. Herligt.
</findovia>

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-09-03 15:49

Hejsa

du skal indsætte denne kode i galleri_dk.html og de sider hvor "menu'en" ikke skal komme frem

her er body text taget fra galleri_dk.html
husk at <> starter ved body og slutte efter return false"

<body text="#FFFFFF" bgcolor="#0050FF"
oncontextmenu="return false" onselectstart="return false" ondragstart="return false">

Kommentar
Fra : dk

Dato : 09-09-03 15:51

>> findovia
du fik svaret mens jeg skrev mit indlæg....................

Kommentar
Fra : findovia

Dato : 09-09-03 16:53

>> dk,
Tak for din kommentar; men jeg ønsker ikke, at menu'en ikke skal vises.
JensT's svar dækker helt mit aktuelle behov.
</findovia>