/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
akkumulere
Fra : she79
Vist : 2620 gange
50 point
Dato : 09-09-03 08:16

hvad betyder akkumulere i forbindelse med bogføring?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 09-09-03 08:18

Det kan vist kun umiddelbart betyde "lagt sammen"

Mvh Erling

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 09-09-03 08:19

eller rettere med den bøjning - at lægge sammen

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 09-09-03 08:49

Det betyder lige nøjagtigt at lægge sammen. En del bogføringsprogrammer har såkaldte akummulerede felter der kan speede rapporter gevaldigt op. Fx. totaler på finanskonti som typisk vil være akummulerede felter således at straks får en oversigt over saldoen på alle finanskonto når man kikker i kontoplanen. Hvis ikke man havde akkumulerede felter skulle programmet gennemløbe alle finansposteringer foretaget siden sidst der var gemt en total (typisk starten af regnskabsåret)

Håber at det er nogenlunde klart...

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 09-09-03 11:39

Der er også en anden mulighed. Hvis en rapport (dvs. udskrift) har flere søjler, så kan det f.eks. være;

Søjle 1: juli
Søjle 2: akkumuleret

Så indeholde søjle 2 summen af posteringerne fra 1. januar til 31. juli.

Hilsen

Leo
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 09-09-03 13:24

Set har du ret i Leo, men det er jo også lagt sammen

Mvh Erling