/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
netværk gennem router
Fra : hindhede
Vist : 257 gange
20 point
Dato : 08-09-03 21:27

Jeg har købt en Surecom router og har forbundet 2 PC'ere, der kører windows XP Pro. Jeg har kørt windows XP's guide, men kan ikke få netværket til at fungere mellem PC'erne.
De går begge på internettet uden problemer. Jeg kan pinge den ene maskine fra sig selv, mens det ikke kan lade sig gøre fra den anden. Her får jeg en fejlmeddelelse om, at der ikke forbindelse til netværket.
Tidligere havde jeg et lokalt netværk mellem de 2 maskiner med en delt internetforbindelse uden problemer.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe!!

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 20 point
Dato : 08-09-03 23:29

Et hurtigt gæt: Hvis du kører med firewall, har du så husket, at sætte denne op, så computerne kender hinanden ?

Hvis dette er OK, hvordan har du så valgt at definiere dit moden i specifikationen (installationen). Jeg havde problemer med "hul", til jeg ændrede adgangen til at de 2 computere deler gateway...

Mvh Erling

Kommentar
Fra : shamrock1

Dato : 09-09-03 09:44

Kontrollere at dine computere har en ip adresse som ligger tæt på hinanden, start evt. en dos prompt og skriv "route print", du skulle gerne kunne pinge den anden computer.

Husk også at oprette den bruger (PC1) på PC2 og bruger (PC2) på PC1.

Godkendelse af svar
Fra : hindhede

Dato : 09-09-03 21:13

Tak for svaret. Jeg har Norman firewall, som tillader alle svar over intranettet, så jeg har svært ved at se at det skulle være problemet.

Under opsætning af nettet valgte jeg adgang til internettet via gateway

Kommentar
Fra : hindhede

Dato : 09-09-03 21:17

Til shamrock1,
route print virker på begge PC'erne.
Oprettelse af respective brugere på de 2 PC'ere ændrede ikke noget.

Kommentar
Fra : hindhede

Dato : 20-09-03 11:26

Til alle,

Jeg har fået løst problemet ved at pinge netværkets IP addresser fra begge PC'ere. Tidligere pingede jeg kun navnene. Jeg håber andre kan have glæde af dette.