/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mp3-konverterings-program??
Fra : hundebol
Vist : 541 gange
80 point
Dato : 08-09-03 19:06

Hej...

Ved ik lige om det er det rigtige emne at spørge under, men ku ik lige finde andre steder det passede bedre ind.

Anyway, jeg har lige købt en mp3-afspiller og vil nu konventere/rippe mp3-filer fra mine cd'er... men hvor kan jeg finde et free-ware program der kan det??
hvis der ikke findes ordentlige programmer fra nettet, er der så nogen der kender nogle gode "købe-programmer"??

tak

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 08-09-03 19:15

Hej

Jeg anvender CDex... som kan hentes via
http://cdexos.sourceforge.net/
Det er meget godt og hurtigt program.
Det kan det jeg skal bruge. Og hente filnavne ned fra en cddb server.
mvh
Benjamin

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 90 point
Dato : 08-09-03 20:30

dBpowerAMP Music Converter (dMC)
http://www.dbpoweramp.com/dmc.htm
Husk du kan dawnloade flere forskællige mp3 codec på codec
centralen samme side.(gratis)

Manse9933

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-09-03 21:08

Hvis du har Nero eller et andet respektabelt brænderprogram på din pc, kan den klare det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 09-09-03 08:22

http://www.quinnware.com/

Tjek også plugins.

Manse9933

Kommentar
Fra : bodeen

Dato : 12-09-03 00:35

Hvis det er fordi at du skal brænde musik filerne ud, kan du nøjes med at konvertere dem med Media player (WMA FILER) og hente en GRATIS WMA plugin til din nero.. Syntes selv at kvaliteten er noget bedre med WMA frem for MP3

Godkendelse af svar
Fra : hundebol

Dato : 13-09-03 13:32

Tak for svaret Manse9933.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 13-09-03 14:14

selv tak

Kommentar
Fra : gamle61

Dato : 26-11-03 20:41

Kan kun anbefale dig at læse besvarelserne af det af mig stillede spørgsmål om samme emne , fra d. 19/11
jeg blev bl.a. tilrådet at bruge media-pleyer og det har jeg gjort med stort held.
Ligeledes må jeg give "Bodeen" ret , MWA filer lyder bedre end MP3 filer.
En yderligere glæde blev det da også at en CD der var konverteret og kopieret gennem media-player kunne afspilles på et anlæg der normalt ikke ville tage alm. nero brændinger