/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Aktiv kul????
Fra : tweet
Vist : 495 gange
20 point
Dato : 08-09-03 17:36

Hejsa!
ER der nogen der ved hvordan jeg bruger aktiv kul?
Jeg syntes det farver vandet helt sort!
Hvormeget skal der til 250l?
og kan man komme formeget i?
det er Discos der går i Akvariumet
MVH Tweet

Kommentar
Fra : Babe2009

Dato : 08-09-03 18:16

det bedste du ak gøre er at skylle kullet RIGTIG godt inden du fylder det i vandet...

og det er faktisk meget vigtigt at du skyllder det.

jeg vil ikke sige at du kan flyder for meget i, men hvis du flyder hele bunden, og måske bruger lidt til at bygge små huler af alt afhængig af kullets størrelse o.s.v så tror jeg det er meget passende, der er ingen grænser for hvor meget du kan fylde i, så gør det så du selv syntes det er pænt, bare husk at HELE bunden skal være dækket!

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 08-09-03 23:43

Hej igen tweet,
Du skal ikke bruge aktivt kul, med mindre du vil fjerne misfarvning af vandet - eller evt lugtgener. Det eneste aktivt kul kan gøre er at opfange chlorider og tungmetaller - som vi heldigvis ikke har i drikkevandet herhjemme - endnu. Det kan også bruges til at fjerne medicinrester - men dem er der vel ingen af? (og de fjernes bedst ved store vandkift!)
Hvorom alting er - hvis du bruger aktivt kul, skal det IKKE i akvariet i løs vægt. Læg det i en nylonstrømoe, som du placerer under udstrømmeren fra din pumpe - eller læg det i dit spandfilter. Og husk at vaske støvet ud, inden det kommer i strømpen.
Men hvorfor vil du bruge aktivt kul? Det har næsten kun kosmetisk virkning. Skriv hellere næste gang inden du køber ind :0)
Kim

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 08-09-03 23:46

Tweet - du kan sende en email på bonlykke@hotmail, så hjælper jeg dig gerne videre. Har discus i rå mængder, så kan nok hjælpe dig gennem opstarten.
Kim

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 08-09-03 23:46

Tweet - du kan sende en email på bonlykke@hotmail.dk så hjælper jeg dig gerne videre. Har discus i rå mængder, så kan nok hjælpe dig gennem opstarten.
Kim

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 09-09-03 11:06

Hej bonlykke
kan det passe med denne emal adr?bonlykke@hotmail.dk er det til msn?
Annette

Kommentar
Fra : Bonlykke

Dato : 09-09-03 13:10

tweet...msn?...øøøh..det er en hotmailadresse..

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 13-09-03 15:09

Hej igen bonlykke!
Jeg kan ikke maile til dig på denne adr.bonlykke@hotmail.dk
Jeg får det retur???
kan du ikke sende en mail til
holm64@sol.dk
Annette.= Tweet

Kommentar
Fra : strorten

Dato : 13-11-03 01:26

Du skal kun bruge aktiv kul i en uges tid efter det hjælper det ikke mere. Efter en uges tid begynder det at af give skadelige stoffer til vandet. Og som nævnt tidligere æder det din medicin.