/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Sigara Borek (oversættelse)
Fra : netper
Vist : 671 gange
300 point
Dato : 08-09-03 13:15

Her er endnu en til oversættelse

I siger lige til på en pæn måde når i mener at jeg strammer den med oversættelserne ik!!

Per

1 pkt filo pastry
250 grams feta cheese
1 egg
1/2 bunch chopped parsley
250 ml sunflower oil
Directions

Break up cheese with a fork. Add egg and chopped parsley and mix well.
Lay out sheets of pastry on a flat surface. Cover with a moistened tea towel.
Cut filo pastry into 3 equal pieces, lengthwise.
Take two layers of pastry and place a teaspoon of the cheese mixture at bottom of pastry. Fold sides and roll pastry into a cigar shape. Lightly wet edges with fingertip to seal any open edges.
Fry pastries in hot oil until golden brown. This is a very quick process so you must work quickly. Drain on absorbent paper and serve.

Accepteret svar
Fra : S.B.L

Modtaget 310 point
Dato : 08-09-03 14:54

Hej netper.

Så løste jeg sgu også denne :)
Du sender bare løs...

Sigara Borek:
1 pk. Filo dej
250 gr. Feta ost
1 æg
½ bundt vild persille
250 ml. solsikkeolie

Fremgangsmåde:

Mas Feta osten med en gaffel – Tilsæt 1 æg og hakket persille og bland det godt. Læg et lag af dejen på en plan overflade. Dæk den med et fugtigt klæde. Skær Filodejen i 3 lige store stykker på langs. Tag 2 lag dej, og læg en teskefuld at ostepersille blandingen på det nederste dejlag. Fold siderne ind og rul dejen i form som en cigar. Fugt kanterne let, og forsegl (tyk dem fast) med fingerspidserne, så der ikke er nogen åbne ender(kanter). Steg dejen i varm olie til den er gyldenbrun. Dette går meget hurtigt, så pas på (arbejd hurtigt). Læg den færdige Sigara Borek på et fedtsugende underlag og server den.

Mvh
Bue

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 08-09-03 23:19

Tak for svaret S.B.L.