/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
LOAD BOOTDISK
Fra : john.Svenningsen
Vist : 209 gange
50 point
Dato : 08-09-03 13:12

hej jeg har lige formateret en af mine gamle pc'er
men når jeg sætter en bootdisk i diskette drevet og den
kommer der til hvor den skal loade den for jeg denne meddelse

ugyldig systemdisk
udskift disken, og tryk paa en tast

jeg har været inde i biosen og den stod på c only men jeg kan ikke helt lige
finde ud af hvad den skal stå

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 13:22

den skal stå på floppy som 1. device........

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 13:31

ja men der er der ikke noget der hedder der a,c, og alt muligt mærkeligt noget

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 13:32

Jeg ved ikke om din bios ser ud som min,men i min bios står det sådan>
1'st Boot device -----IDE-0 :min master HDD
2'nd Boot device -----Floppy :diskette drev
3'rd Botte device----- CDROM :CD DREV
try Other Boot device--yes

Manse9933

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 13:38

jeg tror jeg er inde i det forkerte det jeg er inde i hedder

bios features setup og derefter page up og page down ved boot sequence

IS THAT WRONG

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 13:43

prøv og se om du har noget der hedder,Floppy Drive Swap,vis denne er enabled
så søger manskinen efter floppy B: og ikke A: så den skal stå på disabled.
Så kan du også prøve at slå Floppy Drive Seek fra eller til vis du har denne
funktion i din bios,men den skal kun være slået vis du har et gammelt 360kb drive,men du kan prøve dig frem.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 13:49

i min bios hedder det Advanced Setup Page,men der skulle stå Boot Device ud
for di forskællige drev,bios features setup _er det forkerte sted.

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 13:49

ingen forskel

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-09-03 13:50

Hejsa
du skal ind i "advanced setup
sæt boot til a/c/cdrom
det du skal sørge er at "a" står først
derved bottes der op fra din boot diskette

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-09-03 13:53

bottes = bootes

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 13:54

det er der ikke noget der hedder det nærmeste på det er nok a,c,scsi

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 13:58

vælg den der hedder A/C så.......den skulle så kunne boote din diskette først

Hilsen

mrhan

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-09-03 13:58

a= diskette
c= din harddisk
scsi = hvis du har en scsi enhed installeret

så det er ok at sætte den til a/c/scsi
den kigger så først efter din diskette og dernæst efter din harrdisk

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:02

stadig ingen forskel samme besked

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:03

kan det være en hardware fejl på diskette drevet

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 14:05

Det kan være din bootdisk slet ikke virker........

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:06

ugyldig systemdisk ,så må der være fejl på diskketten eller den passer ikke
til dit system.

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:08

jo for jeg har tjeket den på en anden pc
så det er ikke det

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:09

Funggerer dit system eller hvad for en handling er det du forsøger at udføre?

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:10

jamen det står der også selv om der slet ikke er nogen diskette i

Kommentar
Fra : dk

Dato : 08-09-03 14:11

klik dig ind her og hent denne

http://www.mirrors.org/archived_software/www.bootdisk.com/original.htm
klik på:

"Windows XP Custom Install Disk"

når du har hentet filen, smider du en diskette i drevet og dobbeltklikker på den, den opretter så en boot disc til dig

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:11

jeg vil til at installere windows på den

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 14:13

Jow men den kan sagtens komme med den meddellelse selvom du ingen boot disk har i..........Den harddisk du har formateret er der måske fejl på........Hvis den ikke er formateret ordentligt vil maskinen jo ikke kunne boote på den.......og da der ikke ligger noget styresystem på den er den jo en ugyldig systemdisk .......

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:16

ja så hvad foreslår du mig at gøre mrhan

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 14:16

Hvilken windows............?????.....Og fra hviket medie...???

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:16

Har du prøvet og se om dit floppy disk stik sidder rigtigt,at det ikke er vendt forkert,på hovedet.

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:25

alle stikkene sidder som de skal men der er nogle af de der små stænder på floppy
drevet der er lidt bøjet

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:26

Det har jeg prøvet,da jeg skiftede fra flade kabler til runde,der satte jeg
floppy bablet på hoved, det kan godt lade sig gøre,det brummede lystigt når
jeg satte en diskette i men det kunne ikke læse disketten.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:31

Ja det kunne være årsagen,kan du ikke låne et andet floppy drev og se om
det er det der er probelemet,måske fra den pc du sidder og skriver på lige nu

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:33

også et andet floppy kabel

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 08-09-03 14:33

Prøv at skifte drevet som manse foreslår........
Må vi få af vide hvilket styresystem...altså hvilken windows version du vil installere, og fra hvilket medie.....????

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:36

ok jeg prøver lige

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 14:41
Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:43

still no change

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 14:48

jeg har prøvet er andet diskette drev og et andet kabel men stadig ingen forskel

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 15:08

og nu står 1'st Boot Device til floppy A:?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 08-09-03 15:12

og du har ikke noget der hedder Floppy Drive Swap?

Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 08-09-03 15:18

Du skriver længere oppe-jamen det står der også......
sidder din HD ordentlig i? det jeg mener, så har den jo bootet på HD!

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 08-09-03 15:37

Hvorfor booter du ikke bare op på din WindowsXP-CD
vejledning her: http://www.hcma.dk/formattering.htm

Kommentar
Fra : john.Svenningsen

Dato : 08-09-03 19:50

jo jeg har noget der hedder Floppy Drive Swap men den er disapel
og ja floppy er first boot device
og fordi jeg ikke har en windows xp

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 09-09-03 01:16

prøv at bruge et pgr,som hedder PATITION MAGIC,det skulle løse det,det er forresten et ok pgr.som også kan dele din hd m.m

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 12-09-03 08:16
Kommentar
Fra : lengberg

Dato : 12-09-03 08:38

Jeg tror det er en forkert bootdiskette, hent en til w98 fra
www.bootdisk.com

Kommentar
Fra : dk

Dato : 17-11-03 10:23

hvis du har fået løst dit problem vil du så være venlig at lukke dette spørgsmål ?