/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
mug i fortelt
Fra : fran32
Vist : 1450 gange
100 point
Dato : 08-09-03 12:42

Hvordan fjerner man mug på forteltet

Kommentar
Fra : hansi.christiansen

Dato : 08-09-03 15:38

kom lige med lidt flere oplysninger!
hvor er det du har mug, er det på loftet, siderne eller forneden?

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 08-09-03 15:50

Mon ikke Rodalon fortyndet efter bruganvisningen kunne gøre en del ved sagen? Bare der bliver skyllet godt efter med vand, når den ønskede virkning er opnået. Og så skal teltet nok være knastørt, inden det pakkes ned. Og hvis det ikke sker, så pak ud derhjemme og lad det tørre inden nedpakning for vinteren. Og læg det så et andet sted end kældergulvet.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 15-09-03 21:52

Jeg ville sprøjte en op løsning med Atamon,da klorin og den slags blejer dit teltdug.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 15-09-03 21:53

Jeg ville sprøjte en opløsning med Atamon,da klorin og den slags blejer dit teltdug.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 15-09-03 21:54

Jeg ville sprøjte en opløsning med Atamon,da klorin og den slags blejer dit teltdug.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 15-09-03 21:54

Jeg ville sprøjte en opløsning med Atamon,da klorin og den slags blejer dit teltdug.

Accepteret svar
Fra : arvind

Modtaget 100 point
Dato : 26-10-03 17:44

Den korrekte blanding med rodalonopløsning sprøjtet på teltdugen med en forstøversprøjte vil fjerne alle mugdannelser samt lugten af mug.
Lad teltdugen tørre op efter behandlingen, og måske skal processen gentages et par gange eller tre, før du er helt fri for generne.
Rodalon bleger ikke farveægte tekstiler, men derfor prøv alligevel først et sted der ikke kan ses.
Følg i øvrigt brugsanvisningen på præparatet, og sikrer at det ikke fjerner evt. imprægnering.

Kommentar
Fra : Lilledudi

Dato : 28-10-03 20:45

Jeg er enig, rodalon 10 % opløsning er en god ide, så en imprægning ville gavne sagen til fulde.
Held og lykke med arbejdet.
mvh lilledudi

Godkendelse af svar
Fra : fran32

Dato : 11-02-04 06:44

Tak for svaret arvind.