/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Tele2ADSL --> Har været uden internet i ~
Fra : vantage
Vist : 262 gange
100 point
Dato : 08-09-03 11:03

Jeg skulle have været konverteret i mandags.. Senest kl. 16:00... Det eneste der er sket er at TDC har lukket for min forbindelse...

Ringede til Tele2, og fik at vide at jeg ville blive konverteret senest midnat... Intet skete..

Ringede til dem tirsdag morgen.. De lovede at jeg ville være konvertetet senest til middag.. Over middag var intet sket, og ringede igen.. De lovede denne gang at jeg ville være konvertetet senest til midnat..

Onsdag var der stadig ingenting.. Ringede til dem igen.. (Husk på at det tager ca. 30 min at komme igennem hveer gang!). Denne gang kunne medarbejderen fortælle at der var en fejl på linien og spurgte om hvorfor jeg ikke havde ringet noget før????? Kæft hvor blev jeg lidt sur.. Han ville finde ud af noget i løbet af formiddagen og ringe til mig ASAP..

Onsdag aften ringede jeg igen, da han ikke havde ringet tilbage.. Vi var hele smørren igennem en gang til.. Fejlmeldte udstyret og skulle have at vide hvornår jeg var hjemme til at der kunne komme en tekniker ind i lejligheden.. (Trods protester over dette, da jeg ved at udstyret virker, da det blev sat til med det samme jeg fik det, da det fint virkede med min TDC-ADSL.). De lovede at kontakte mig endnu engang ASAP..

Men Fredag ringede jeg så igen for at høre en status.. Talte denne gang med en Pige, der kunne fortælle mig at det var p.g.a. et computer-nedbrud hos TDC, der gjorde at de (TDC) havde mistet nogle oplysninger, bla. om mig... (Mærkeligt at TDC ikke tager backup, er det ikke??). Hun sagde så at der ville blive kigget på det i dag mandag, hvorefter jeg ville få et brev (Ja.. Et brev!!), der nok ville komme tirsdag/onsdag hvor der ville være oplysninger om hvornår jeg så ville blive koblet på Tele2ADSL..

Kan det virkeligt passe?? Skal man finde sig i det?? Det er fa'me ikke sjovt når man er selvstændig og internetet er mit lille en-mands virksomheds hovedpulsåre..

Hvad kan man gøre, og hvad har man krav på??

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 08-09-03 11:25

Hej vantage

Nej, det skal man ikke, du kan henvende dig her: www.teleanke.dk.
Det er det nye teleankenævn, hvor telekunder kan henvende sig for at klage.
Hvor man før skulle henvende sig flere steder, alt efter hvad problemet var, skal man nu kun henvende sig et sted.

Dem med at du ikke er blevet porteret, er hørt før, jeg tror at det er TDC, der laver rav i den, fordi de mister mange kunder pt. da alle andre køre kampagner.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : birgitbock

Dato : 08-09-03 11:28

Hej lige et lille tip hvis du skal i hurtig kontakt med tele2 så når du ringer trykker du dig ind som ny kunde/eller erhvervs kunde, brok dig måske kan du få afslag i prisen. ellers skriv et brev med kundenummer bla bla bla husk din underskrift ellers godkender de det ikke fax.

P.s har selv et job med adminstration/bogholderi , så jeg har selv siddet og kæmpet med dem.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 08-09-03 16:38

> CiberAmigo

Jeg ved ikke om der er fejl i dit link, men det kommer hele tiden op med dette:

Dette er TDC Internets Default/HTML server.

Hvis man ser denne side, kan det betyde at:

Serveren er ved at opdatere sin konfiguration. Prøv at opdatere siden igen.
Serveren har været genstartet, og er ved at starte. Prøv at opdatere siden igen.
Kunden ikke har bestilt Default/HTML til sit webhotel.

Med venlig hilsen
TDC Internet

Bantam

Kommentar
Fra : janpoulsen

Dato : 08-09-03 16:41

ja det lyder ikke rart, jeg er selv skiftet fra orange til tdc adsl, og jeg må sige det gik uden nogle problemer, jeg fik en dato og et klokkeslet,og da jeg havde sat modem og skillefilter op, var det bare at tænde pc-en og jeg var online, 1 time efter ringede de fra tdc, og spurgte om alt var ok, jeg har lige købt bærbar pc,hvis man kun har 1 ip-adresse skal man vente 1 time før man tænder pc- 2,man bruger jo modem kablet der går fra modem til pc,men man kan få 1 extre ip-adresse så man har 2 ip-adresser det koster ikke noget, husk i medie player at se efter i indstillinger at fluebenet-lad internetsteder identificere afspiller entydigt er væk,hvis der er flueben her vil playeren sende en super (kage) (på dansk) er flyebenet væk sender den en ip-adresse forskellig hver gang du skifter side på nettet.
mvh. jan poulsen

Kommentar
Fra : CiberAmigo

Dato : 08-09-03 17:43

Hej bantam og i andre

Der er en fejl i det link jeg skrev, så jeg prøver lige det rigtige:

www.teleanke.dk

jeg havde glemt at få k'et med i dk, sorry.

MVH CiberAmigo

Kommentar
Fra : arkibald

Dato : 09-09-03 08:59

hej vantage

Jeg føler med dig!!! Jeg venter selv på min tele2-forbandelse! min installationsdato var 1. gang 19/7! og venter endnu!!!!!

Mit råd - Bliv hos TDC!

Kommentar
Fra : vantage

Dato : 09-09-03 09:53

arkibald --> Har de lukket for din TDC-forbindelse, som de har gjort ved mig?? Så er det da godt nok sur r.....

Nå, men næste kapitel blev skrevet igår:

Jeg fik vist ikke lige skrevet i den første tråd at da jeg ringede til dem onsdag morgen, hvor de endelig indså at der måtte være en fejl på linien skulle han have at vide hvornår jeg kunne være hjemme til evt. tekniker besøg.. Der blev aftalt Fredag med ham, og han lovede at ringe tilbage inden middag med en bekræftelse. Da han ikke havde gjort det, ringede jeg igen, og vi måtte smørren igennem igen, og han kunne nu kun love tekniker-besøg efterfølgende mandag/tirsdag.. Da jeg mandag (igår) endnu ikke havde hørt noget ringede jeg derfor igen til dem, og nu var det hele rykket til mandag/tirsdag/onsdag i den efterfølgende uge.. 14+ dage efter at min forbindelse blev lukket!!!

Herefter blev jeg sur, fik et fax-nummer, og en tilkendegivelse på at jeg ikke var bundet af noget, hvis jeg opsagde mit abonnoment uden varsel.. Som skrevet så gjort.. Jeg sendte opsigelsen, ringede senere og fik bekræftet at de havde modtaget denne.. Der ville gå 1-2 dage inden bindingen så ville forsvinde..

Det må vi jo så se om den gør.. Ærlig talt tror jeg ikke helt på det, men jeg håber virkeligt.. Jeg har bestilt forbindelse ved en anden udbyder.. Bare træsl og ærgeligt at det skal tage så lang tid.. Uden arbejde = ingen penge!! Bare man kunne stille Tele2 til ansvar overfor tab osv..

Kommentar
Fra : janpoulsen

Dato : 09-09-03 11:44

jeg vil mene det samme som arkibald bliv hos tdc, det kan godt være deres priser er noget højere men det virker hele tiden, og jeg synes også man får en god service.