/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Pludselige stærke smerter
Fra : janniehalloe
Vist : 2266 gange
200 point
Dato : 23-01-02 01:12

Hej
Her i efteråret var jeg ude med hunden. På vej hjem stoppede hun op og hun peb. Jeg prøvede at lokke hende videre, (hun er meget veltrænet og gør alt hvad jeg beder hende om) hun prøvede at efterkomme mit ønske om at gå videre, men det var tydeligt at hun havde så stærke smerter at hun ikke kunne gå. Turen gik direkte til dyrlægen, der blot kunne give hende smertestillende. Hun er HD A på begge hofter og 0 på albuerne, så det er ikke det. Efter en uge på smertestillende, (og flere dyrlægebesøg) var hun ok igen. Men jeg syntes at hun stadig er noget stiv når hun løber. Jeg har hørt om en hund mere der har haft det samme, men dyrlægen var også blank der. Er der nogle her der ved hvad det kunne være.

Kommentar
Fra : kbdut

Dato : 23-01-02 01:22

Hej janniehallo.
Er hunden tjekket for gigt det lyder som noget i den retning, eller osse har den en lav smertetærskel. Det er det eneste jeg kan komme på.

Hilsen
Karsten

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 23-01-02 01:56

Tak, jeg vil prøve at følge linket til gigt. Og det første jeg gjorde var at tjekke trædepuderne. Hun er kun 3 år. Hun har fået hvalpe i sommers, de var 9 uger på det tidspunkt. Det der stadig kan bekymrer mig lidt er at hun ikke strækker ud når hun løber, hun løber nærmest som var hun stadig med hvalpe. (Gåsevrik) Jeg er overbevist om at hun ikke har smerter mere og der er ingen problemer ved spring, hoppe op, (når hun får lov) glædesspring osv. Kun når hun løber.

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 23-01-02 02:26

Jeg har læst på det link vestergade sendte. Jeg tror ikke det er gigt, man ved jo aldrig, håber på lidt flere svar.
Jannie

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 23-01-02 02:26

Jeg har læst på det link vestergade sendte. Jeg tror ikke det er gigt, man ved jo aldrig, håber på lidt flere svar.
Jannie

Kommentar
Fra : janniehalloe

Dato : 23-01-02 11:00

Dyrlægen var også inde på en forstuning eller en forstrækning. Jeg tænkte bare at nu er det et halvt år siden. Hvis det er det samme med hunde som med mennesker burde en forstuning eller forstrækning være helt væk nu. Jeg skrev at hun ikke kunne gå og det er faktisk rigtigt. Hun kunne ingen ting, det var nærmest som om hun blev lam, og det var ikke mens hun løb, det var på vej hjem fra turen i stille alm. gang.
Venter og ser om der kommer lidt flere svar

Kommentar
Fra : mallebrok

Dato : 23-01-02 11:27

Hej.

Kan det tænkes at det er en nerve, der er kommet i klemme ???

Mht. at din hund stadigvæk ikke løber ordentligt, kunne det måske være pga. vanen. Hvis din hund har haft ondt og oplevet at det lindrer smerterne at løbe med "gåsevrik", kunne det måske være forklaringen på at den stadigvæk gør det ? ! ?

Men det er svært med de vovser ... jeg har selv haft mistanke om at min hund havde problemer med ryggen (den s k r e g også nogle gange i vilden sky og ville hverken det ene eller andet), men dyrlægerne kunne ikke finde ud af noget. Nu får den VitalAnimin og stortrives, så hvis hunden har det godt og dyrlægerne ikke kan finde ud af noget, tror jeg ikke der er så meget at gøre .....

Hilsen
Carina

- - -
Min hund:
http://hunde.homepage.dk/Daneskjolds_Pippi.htm

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 200 point
Dato : 23-01-02 11:33

Hej janniehalloe
Jeg vil lige fortælde-at jeg har en lille papilion(kvik)som har det samme proplem-det kom for et par år siden-jeg var ude ved min bror en dag-og ville kalde på kvik-og trofast som han er kom han springende med det resultat at han gled på deres trægulv-dette indebar at han slet ikke kunne gå-og vi måtte en tur til dyrlæge-som ikke kunne se der var andet galt en en lille forstuvning og en forstrækning på den ene pote-vi fik noget smertestillende som hjalp-men et par måneder efter var det galt igen-og vi måtte hen til dyrlægen igen-som undersøgte kvik-det eneste han kunne sige var-at der var dannet noget brusk på den pote der var galt med-og at vi skulle vente og se om det forsvandt af sig selv-det gjorde det ikke-efter atter et par måneder måtte vi derhen igen-så blev hunden opereret-for fjernelse af det stykke brusk som have dannet sig og gav kvik smerter-efter denne tur har kvik ikke haft det mere.
Så mit råd til dig vil være gå til dyrlægen og få din hund ordenlig undersøgt.
til slut vil jeg lige tilføje at hvergang vi er ude ved min bror nægter kvik at gå på deres gulv-den kan ikke glemme den tur som gav den så mange smerter
MVH og held og lykke Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 23-01-02 13:25

Hej igen
Tillæg
Jeg har fundet et link til en netbrevkasse til en dyrlæge
http://www.netvet.net/dansk/ask_vet/oversigt.htm
så kunne du jo prøve at skrive det samme til dyrlægen som du skriver i dit spørgsmål
MVH Brian

Kommentar
Fra : TanteBlaa

Dato : 23-01-02 17:17

Hej
En Labrador kan ikke forstuve sin hale, men den kan få noget man på fint sprog kalder WATERTAIL. Dette er typisk for labrador racen. Det kan komme af kulde eller træk, derfor også ved længere tids badning når det er koldt. Min gamle labrador havde det nogle gange kunne det forsvinde efter nogle timer andre gange kun det tage dag. Man kunne se på hunden at den havde stærke smerter nogen gange når det var slemt kunne det se ud for den havde brækket halen.

Kommentar
Fra : TanteBlaa

Dato : 23-01-02 19:58

Hej Igen!
Jeg glemte at fortælle at Watertail. Er den betændelses tilstand.

Godkendelse af svar
Fra : janniehalloe

Dato : 24-01-02 01:00

Tak til alle
Jeg syntes der er flere gode svar.
jeg skal snart til dyrlægen, suk, igen. Denne gang er det vacc. men vil tale med ham igen. Den med at det kunne være vanen, at hun stadig halter, det kunne det måske være.