/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Chimichanga (oversættelse )
Fra : netper
Vist : 1041 gange
300 point
Dato : 07-09-03 23:08

Ingredients:
1 tortilla, flour, 7-inch steamed
1 que bueno refried beans prepared ac, cording to lab
2 oz beef or chicken, cooked and shredded
1/4 oz cheese, cheddar, monterey or
1 american, grated
1 guacamole
1 sour cream
1 que bueno salsa with green chiles

--------------------------------------------------------------------------------

Instructions:
Quantity of beans is #24 scoop

1. In center of flour tortilla, place Refried Beans, shredded beef or
chicken, and grated cheese. 2. Fold envelope style, rolling with edges
tucked in. 3. Deep-fry in hot oil until golden brown. Drain on paper
towels. 4. Serve garnished with guacamole, sour cream or salsa.

Makes 1 serving

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 23:22

Hægter mig lige på... så ser vi om den er "ledig" i morgen tidlig
Søren

Accepteret svar
Fra : S.B.L

Modtaget 300 point
Dato : 08-09-03 01:41

Hej netper.

Chimichanga
Ingredienser:

1 portion Majsmel 7 tommer dampet??? (Aner ikke hvad der menes med 7” dampet”)
1 portion godt stegte bønner?? (Eller ”genstegt” – gir bare ingen mening) Prepared ac, cording to lab????
60 gr.(2 oz) bøfkød eller kylling kogt og skåret i strimler
7 gr.(1/4 oz) revet ost. Cheddar, Monterey eller 1 amerikansk-----> (hvad??? Ost)
1 Portion Guacamole (Skal jo også laves – opskrifter her):
http://www.dk-kogebogen.dk/opskrift2/soeg-navn.php

1 portion sur fløde (Crème fraice f. eks,)
1 portion god sauce med grøn chili

Fremgangsmåde:
Mængden af bønner er 24 kopper (Kan ikke passe – må være 24 skefulde)??
I midten af majsmelet (kan heller ikke passe – melet skal da æltes til en dej) placeres de stegte bønner, samt okse eller kylling kødet, der er skåret i strimler samt revet ost.
Fold dejen som en konvolut, og stop enderne godt ind.
Dybsteg (frituresteg) i varm olie til Chimichangaen er gylden brun, og lad den derefter dryppe af eller suges fri for olie på køkkenrulle el. lignende.
Servér Chimichangaen med Guacamole, Creme Fraice eller Chilisaucen.

Giver 1 portion

Mvh
Bue

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 08:53

God morgen - skulle lige ind og kigge
Bue -> Du har ret, det er skeer... eller en kulskovl
Scoope = sb øse(kar), ske, skuffe; kulskovl; iscremeske; (earth scoop) muldsluffe.
De oste som henvises til er alle tøre og hårde som sten, derfor lette at rive.
Points til Bue
Søren

Godkendelse af svar
Fra : netper

Dato : 08-09-03 13:10

Tak for svaret S.B.L.

Mon ikke der så menes færdige tortilla som så er dampet bløde ??

Per