/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Afslutning af glasfiber kofanger..
Fra : kid
Vist : 461 gange
25 point
Dato : 07-09-03 20:47

Ville høre hvad der giver det bedste resultat når man skal afslutte en kofanger lavet i galsfiber - altså hvad den skal spartles med til sidst for at få en 100% glat overflade... Plastik padding eller hvad ??? Har også hørt at man kan købe noget spray !
Kom med nogle råd så jeg kan få en fin afslutning - og en pæn larkering !!

Accepteret svar
Fra : niss45

Modtaget 25 point
Dato : 07-09-03 23:37

Til afslutning før lakering vil jeg anbefaledig at gå til at farvehandler eller autolaker og købe en finspartel, som efterfølgende skal slibes med korn 240 eller finere, med denne spartel udfylder men små fine ridser og huller fra forrige behandling.
der findes i handlen en sprøjle spartel på spray, men den er nok lidt svær at finde ,d a mange ikke forhandler den , men du kunne jo forsøge , hvis det er det du vælger at bruge. Efterfølgende bruger man en grunder , som også kan fås på spray.
Køb evt. det som i fagsproget kaldes fedtemadder, en fedtet serviet som man fjerner alt slibestøvet med for lakeringen..
God arbejds lyst

Godkendelse af svar
Fra : kid

Dato : 06-10-03 20:07

Tak for svaret niss45.