/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
sende en stor fil
Fra : petermadsen81
Vist : 359 gange
100 point
Dato : 07-09-03 17:56

hvordan sender jeg nemmest en stor fil til en ven over nettet... jeg vil helst ikke benytte messenger

Kommentar
Fra : nicolehh

Dato : 07-09-03 18:01

se mit svar i dit første spørgsmål...

http://www.kandu.dk/dk/spg/22095

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 18:18

Du lægger den ud på en server på nettet, og din ven henter den fra den server.

FTP programmer er designet til at klare den opgave.

mvh. Per

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 18:25

hvilken salgs server? den er på ca 700 mb...

Kommentar
Fra : JudAs.J.LAiR.P

Dato : 07-09-03 18:52

brug mIRC eller lav en ftp server. både mIRC og FTP kan resume, så hvis overføringen bliver afbrudt kan i starte hvor i slap...

du kan downloade mIRC fra: http://www.mirc.com

eventuelt kan du pakke filen til en masse mindre filer, så er der mindre at downloade hvis der skulle ske en fejl i løbet af overføringen. f.eks kan du benytte programmet winrar og pakke filen til mindre filer af den størelse du vil have. f.eks 15 mb.

Winrar kan downloades fra: http://www.rarlab.com

Med venlig hilsen
JudAs.J.LAiR.P

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 07-09-03 19:33

Hej Peter

Du kan jo også benytte Kazzaa lite eller et andet fildelingsprogram.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : petermadsen81

Dato : 07-09-03 20:12

med kazza lite kan man da let finde hinanden?

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 100 point
Dato : 07-09-03 21:43

Hej Peter
I behøver ikke finde hinanden, du skal blot gøre opmærksom på hvad filen hedder. F.eks. kan i aftale at filerne altid starter med "_HAF__" eller lignende. Derefter skal i blot søge på denne streng

mvh srhansen

Kommentar
Fra : technet

Dato : 08-09-03 08:32

hvorfor dog alt det besvær når den kan brændes på en cd og så bruge det gamle system som posten
så spare i både tid og penge

altså send den til ham på en cd med post

Godkendelse af svar
Fra : petermadsen81

Dato : 08-09-03 19:52

Tak for svaret srhansen.