/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Er det muligt af få børn
Fra : SWonder
Vist : 429 gange
50 point
Dato : 07-09-03 16:49

Hej!
Jeg ville høre om det er muligt at få børn, selvom man har haft klamydia, og er behandlet?
Jeg kunne godt tænke mig at høre fra andre piger/ kvinder, om i har haft klamydia, og om der er nogen af jer der også har fået børn efter.

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 07-09-03 17:05

Netdoktoren har en del information om emnet:
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/klamydia.htm

/VMEK

Kommentar
Fra : Tulletine

Dato : 07-09-03 22:02

Kære SWonder
Det er absolut muligt. Klamydia kan ødelægge meget men ikke alt.
Hvis i har forsøgt længe så bed jeres læge om at få foretaget kikkertundersøgelse af æggelederne, sædprøve og en ægløsningstest. Er alt det iorden så skal i nok henvises til en fertillitetsafd. for nærmere undersøgelser.
Tal med din læge om det - det vil altid være meget forskelligt hvor svær en grad man har haft.
Held og lykke.
Kh
TulleTine

Kommentar
Fra : sus39

Dato : 02-10-03 22:59

Hej SWonder
Som en opfølgning på tidligere kommentar af TulleTine kan jeg fortælle dig, at i tilfælde af at du skulle have mén af Klamydia og dermed skulle have problemer med at blive gravid, vil du kunne henvises til fertilitetsklinikker landet over ( offentlige). Rigshospitalet tilbyder ivf behandling til alle former for barnløshed og der er ingen ventetid.
Held og lykke
Sus

Kommentar
Fra : scarlets

Dato : 01-11-06 11:28

Hvis det ikek vil lykkes :

Læge Hans Jørgen Abildgaard

havde det ikek været for hans kollega (som vist er på pension), som har samme overbygning på lægeuddannelsen, tjah, så var jeg næppe momor og mor nu. Tabte det ene foster efter det andet, til jeg kom i behandling.

Varme hilsner

Scarlet