/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
1 film delt i 2!!! Hjælp!!!
Fra : 60616345
Vist : 504 gange
120 point
Dato : 07-09-03 15:13

Hej derude!!!

Jeg søger et program til at sætte mine film sammen igen efter at de er blevet delt op i to dele!!!
Hvis dette altså er muligt!!! og evt. en "Step by Step" guide!!!

håber der er nogen der kan hjælpe mig!!!

Ps. Hvor kan man evt. download film henne???? (Helst IKKE med et program som evt. KaZaA osv.) (skal være gratis)

Kommentar
Fra : frederikshavn

Dato : 07-09-03 15:23
Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 07-09-03 16:03

Her er værktøjer til at samle og opdele AVI-filer:
http://www.divx-digest.com/software/index2.html#cutjoin

/VMEK

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 16:35

Download af film, så man kan leje dem over nettet, i stedet for blockbuster, det er endnu ikke ret udbredt. Det eneste sted hvor jeg har hørt om at det kører for fuld tryk, det er i Monaco.
Årsagen til problemet, det er at man skal have en rigtig god forbindelse for at man kan se film i fx. DVD kvalitet over nettet, uden at man først skal downloade dem.
De DVD film jeg har taget statestik på, de overføre data med en hastighed på 800Kbit til 1,5Mbit i sekundet, fra DVD skiven til DVD fremviseren på din pc, skal dette kunne gøre on-demand, så skal man altså have minimum en 2Mbit ADSL forbindelse. Det er endnu de færreste der endnu har det til hver pc.

Hvis du vil downloade film før du ser dem, så er www.neo-modus.com programmet Direct Connect et godt alternativ til KaZaA.
Problemet er bare at de fleste film som downloades via disse p2p programmer er pirat film. Hvordan kan de være andet hvis man ikke betaler for det? Jeg kender ikke nogen der kan stable et helt film hold på benene, uden at have en pose penge.

mvh. Per

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 07-09-03 17:24

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 120 point
Dato : 07-09-03 21:11

Hejsa
Jeg sad i tidernes morgen og fedtede med samme problem. Under den process dukkede følgende link / programmer op:
* http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=billedbehandling
* http://www.tucows.com/mmedia/medit95_default.html
* http://download.com.com/3150-2248-0.html?tag=dir
* http://www.arclab.com/products/tools/index.html
* http://www.tmpgenc.net/e_main.html
* http://www.arclab.com/products/tools/index.html
* http://www.softpile.com/Multimedia/Video/Review_04957_index.html

Det hele stammer fra mit spørgsmål http://www.kandu.dk/dk/spg/11782 fra 21-02-03 men ovenstående er alle links fra denne streng.

Hygge og fortsat god søndag
Søren

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 08-09-03 08:56

takker for alle de gode svar!!!

men jeg savner stadig en brugsanvisning til hvordan man gør!!!!

Morten

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 09:13

Hjælpefunktionen i de forskellige programmer er vejledende nok, til at du kan finde en løsning

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 08-09-03 13:15

Hey "CLAN"

lige et lille spørgsmål til dig!!!
Hvad for et program skal jeg bruge inden fra siden "http://www.download.dk/index.asp?Kat=multimedie&SubKat=billedbehandling" et link som du henviste til!!!!

Morten
Spikeo2@hotmail.com

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 13:37

Hej Morten,

Jeg har ikke selv haft brug for at samle video film, men derimod at splitte dem op i mindre segmenter. Hvis jeg kigger på linket, ja så lydder denne jo fint. Det er godt nok en demo version, men du kan jo prøve den, og så se om det er noget.
Citat
Beskrivelse:
Director 8.5 Shockwave Studio og Shockwave Player gør det muligt for dig at udvikle flotte og specielle præsentationer. Dette kan være til Internettet, CD, DVD eller intranet sider.
Download http://www.download.dk/includes/download_count.asp?prog=843

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 08-09-03 15:15

splitte den op??? det var ikke det jeg skulle!!! men derimod sætte den sammen igen!!! men jeg prøver lige programmet!!!!

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 08-09-03 15:18

okay så lige at programmet fyldte 27,7mb det tager vidst lidt for lang tid at hente for mig med et 56k modem der er ikke et program der fylder bare en lille smule mindre vel????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 15:51

OK 56K modem... det er ren nostalgi
Jeg har ikke tid mere i dag, desværre... men lover at kigge på det i morgen. Måske andre når det før mig
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-09-03 15:54

NB: Skriv lige hvilket format dine film er i, så kan jeg bedre finde noget småt

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 08-09-03 15:57

ja men det er forskelligt men det er primært avi, divx og xvid (som sikkert er det samme alle sammen)

Kommentar
Fra : 60616345

Dato : 09-09-03 08:54

hej alle sammen
jeg har fundet et program nu men da jeg prøvede det løb jeg ind i et andet problem og det var at den film jeg satte sammen var der noget af det samme i slutningen af del 1 og i starten af del 2 og så tænkte jeg på om der er et program til at tage den lille bid ud af filmen så man ikke ser det samme to gange?????

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 09-09-03 10:42

Hej 60616343... Morten
Det var dejligt at høre, at du har fundet et program, som kan klare ærterne for dig. Hvilket program snakker vi så om?
Når du nævner at fjerne en lille bid af din nu samlede film, ja så skal du nok op de de heftige redigerings programmer. Med mindre du da vil spille filmen helt om. Mange grafikkort med TV in og out har et sådan f.eks har jeg Pinnacle PCTV Rave men det er jo ikke sikkert det "spiller" sammen med dit. Prøv at kigge på http://www.pinnaclesys.com
Morten jeg snakker lige med vores søn senere på eftermiddagen, han er husets "filmmand"
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 11-09-03 09:06

Fy Søren (mig)... havde helt svedt dit spørgsmål ud
Jeg læste et indslag som trickede mig... og som måske er løsningen til dig. Du burde nu nok kunne samle og redigere i dine film med de programmer som er henvist til ovenfor på denne streng.

Citat
Jeg har et lidt alternativt forslag. LEGO lavede et fedt sæt med lidt dinosauere, biler, huse, der kunne vælte osv. I sættet var der et tilhørende WEB kamera samt et hamrende fikst redigeringsprogram udviklet af Spielberg Studios (ja, ham der). Kameraet er indrettet, så det kan stå åbent (som video), eller man kan tage enkeltbiller - enten fra PC (med mus) eller med en "aftrækker" på kameraet.

Softwaren sælges mig bekendt fortsat som redigeringssoftware i butikkerne (under et andet navn) - til en pris, der er ca. 1½ gange højere end sættet.

I softwaren kan du selv lægge lyde ind, eller benytte dig af et udvalg af samme (brøl, klap, fløjter osv.). Det er muligt at mixe sekvenser og der kan lægges flere lag lyd på (f.eks. underlægningsmusik og tale). Det er faktisk ret smart og meget simpelt at bruge.

Sættet hedder 1349 : Lego & Steven Spielberg Movie Maker Set.

Det er snart en 3 år gammelt, så det må efterhånden kunne fås yderligere på tilbud rundt omkring.

Mvh Erling

Så nu må du ud og kigge, hvor du kan få fat i dette program
Søren

Kommentar
Fra : phatlasse

Dato : 11-11-03 13:47
Godkendelse af svar
Fra : 60616345

Dato : 04-02-05 16:06

Tak for svaret CLAN.