/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Dele internetforbindelse med flere pc'er~
Fra : scoopboy
Vist : 760 gange
300 point
Dato : 07-09-03 15:08

Jeg vil gerne dele min internetforbindelse med 2 andre computere i hjemmet. Jeg har Stofa internet, hvad skal man bruge for at det kan lade sig gøre. Jeg vil også gerne vide hvilke kabler man skal bruge o.s.v.

Kommentar
Fra : joker

Dato : 07-09-03 15:43

Hejsa

Jeg fandt lige dette link, håber det kan hjælpe dig lidt.

http://www.b-2-b.dk/konf/root/pcit/sub/arkiv_pcit/html/1593.html

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 15:50

Din ADSL Hub (den du fik sammen med din ADSL pakke) tilslutter du bare en Router, på Routeren kan du tilkoble det antal PC'ere som der er porte til.
Kig på http://www.edbpriser.dk for billige routere.

Søren

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 15:53

NB: Kræver selvfølgelig at samtlige PC'ere har netkort installeret. Det eller dem kan du også købe igennem http://www.edbpriser.dk

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 15:55
Accepteret svar
Fra : Per.Frederiksen

Modtaget 310 point
Dato : 07-09-03 16:16

Kabler:
standard cat5 lige netværkskabel med rj-45 stik forbinder ADSL boks og router,
samme type kabel forbinder hver pc til routeren.
Til tre pc og en router, skal du således have 4 kabler.

Som router kan anbefales D-link DI-604.
Den indeholder Router, firewall, og 4-port switch. Alt sammen i den bedste kvalitet efter dagens standard, og med et indbygget webinterface til at konfigurere det hele.
Og prisen er næsten det bedste af det hele, lige omkring 500,-

mvh. Per

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 07-09-03 16:47
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 16:51

Haløjsa igen
Tjow'jow... selvfølgelig skal der kabler til, med mindre man da vil køre trådløst netværk (ikke min kop the pga sikkerheden) http://www.edbpriser.dk/netvaerk/net-wireless.asp
og en hel "historie" på http://www.edbpriser.dk/guider/guide_vis.asp?GuideID=1024

Kommentar
Fra : scoopboy

Dato : 07-09-03 18:05

behøver de andre computere at have netkort?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 18:25

Jo, der skal et netkort i hver computer.

mvh. Per

Kommentar
Fra : mrhan

Dato : 07-09-03 18:25

Ja alle pc´erne skal have netkort, ellers har du jo intet sted at sætte ledningen i jo...
Du behøver ikke at købe en router, du kan nøjes med en switch, den kan osse købes på www.edbpriser.dk

Hilsen
mrhan

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 07-09-03 18:53

På Stofa net kan der køres med op til 5 pc'ere pr. husstand, hvis man har købt familiepakken

"Kan jeg få flere IP-adresser? "
"Ja, hvis du bestiller en familie-opkobling kan du få 5 dynamiske IP-adresser"

se: http://www.stofa.dk/showpage.php?conid=95&menuid=118&parentid=4&subparentid=12

Ellers skal du benytte en router, med indbygget NAT for at køre flere pc'ere på den samme forbindelse.
NAT er indbygget i alle moderne routere, også D-link DI-604

mvh. Per

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 19:02

scoopboy... læn dig tilbage og nærlæs dine / vores indslag. Løsninger er / ligger for fødderne af dig

Godkendelse af svar
Fra : scoopboy

Dato : 07-09-03 19:40

Tak for svaret Per.Frederiksen.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 07-09-03 19:44

Der kan du bare se
Fortsat go' søndag til jer alle sammen
Søren