/ Forside/ Teknologi / Internet / Website's / Spørgsmål
10  disken 1359
Update bestemte hjemmesider!!
Fra : balli23
Vist : 484 gange
120 point
Dato : 07-09-03 14:13

Hej

Skal lige høre om det kan lade sig gøre at indstille Browseren til at opdatere men et bestemt interval, som man selv bestemmer?
Altså feks på www.scandiclive.com ville det være rart at den opdaterede hver 30. sek.

Jeg køre winxp pro engelsk

Har prøvet at bruge hjælp funktionen og var inde i IP Security Monitor, men blev ikke klogere!!

På forhånd Tak

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 07-09-03 14:18

Kan lige tilføje om om det kan lade sig gøre og indstille den til EN bestemt adresse, så ikke den opdaterer på alle sider jeg er inde på??

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 120 point
Dato : 07-09-03 22:17

Du kan kopier denne kode og gemme den i en html-fil på din egen computer. Eks. opdater.html
Det laver en usynlig ramme omkring den side du vil have opdateret.
Tallet 30 er det der bestemmer hvor tit du vil have siden opdateret.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html><head>
<title>side-opdatering</title>
<meta http-equiv="refresh" content="30">
</head>
<frameset cols="*" rows="*" framespacing="0" frameborder="0">
<frame src="http://www.scandiclive.com">
</frameset>
<noframes><body></body></noframes>
</html>

Du kan også bruge den, som det, der hedder active desktop,
så siden ikke generer din vidre surfen på nettet men sidder på dit skrivebord.
Men først efter at du har gemt den lille html-kode ovenfor.

Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 08-09-03 10:40

Beklager jeg ikke er så hutig i optrækket!!

Jeg har prøvet dit forslag Natmaden, men kan nok ikke finde ud af det!!

Men hvordan "Du kan kopier denne kode og gemme den i en html-fil på din egen computer. Eks. opdater.html"?

Jeg har kopieret:
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html><head>
<title>side-opdatering</title>
<meta http-equiv="refresh" content="30">
</head>
<frameset cols="*" rows="*" framespacing="0" frameborder="0">
<frame src="http://www.scandiclive.com">
</frameset>
<noframes><body></body></noframes>
</html>

Du kan også bruge den, som det, der hedder active desktop,
så siden ikke generer din vidre surfen på nettet men sidder på dit skrivebord.
Men først efter at du har gemt den lille html-kode ovenfor.

ind i Macromedia Dreamweaver MX og gemt den som html, men det virker ikke, så står der: Remote File: http://www.scandiclive.com øverst i højre hjørne

Kommentar
Fra : balli23

Dato : 08-09-03 10:42

ups, jeg har kun kopieret:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html><head>
<title>side-opdatering</title>
<meta http-equiv="refresh" content="30">
</head>
<frameset cols="*" rows="*" framespacing="0" frameborder="0">
<frame src="http://www.scandiclive.com">
</frameset>
<noframes><body></body></noframes>
</html>

Sefølgedig

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-03 20:53

Jeg har netop lagt filen på denne adresse så du kan se den virke, men fjerner det derfra igen om et par dage.
http://net2620.dk/opdater.html .

Du kan nu vælge (SKAL VÆRE FRA DIN MENU I TOPPEN AF BROWSEREN) 'vis->kilde' .
Du skulle så gerne få den ovenstående html-kode vist i notesblok.
I notesblok vælger du 'gem som' .
I boksen gem som er der et valg der hedder 'Filtype', det sætter du til 'Alle filer'.
I feltet lige over skriver du så det navn du vil gemme den under eks. 'opdater.html' . (læg lige mærke til hvilken mappe du får den gemt i)

Lad os antage at du har gemt den i din dokumentmappe, og du nu vil have den vist som baggrund på skrivebordet.

Med musen, peg på et tomt sted på dit skrivebord og højreklik, vælg nu. Active desktop->nyt skrivebordselement....
Du for nu en ny boks.. i bunden af den vælger du 'Gennemse'.. find nu den fil du gemte (i dokumentmappen(måske)) og tryk 'OK'
Jeg tror kun at det virker hvis du bruger fra win98r2(også kaldet win98se) og nyere, min forklaring har jeg lige prøvet med held på min pc
og jeg bruger win ME

Held og lykke !
Natmaden

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 08-09-03 21:00

Lige en ps.
Dreamweaver er vist ikke så glad for frames.
Bruger selv HTML-KIT fra http://www.htmlkit.com/ det er gratis, men måske lidt nørdet.

Godkendelse af svar
Fra : balli23

Dato : 08-09-03 22:39

Tak for svaret natmaden.

Du får 5 stjerner for svaret, det kunne hvis ikke blive gjort meget bedre. Og tak for du lavede filen til mig, det var klasse auf Natmaden

Tak tak tak

OBS Jeg valgte det første svar som korrekt da beskrivelsen er der!!

Balli23

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 09-09-03 04:36

hej balli23
jeg er helt beæret. og har det da bedst når et råd virker
så tak- og tak