/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Database fejl, hjælp ønskes
Fra : xixworld
Vist : 474 gange
80 point
Dato : 07-09-03 13:16

jeg får denne fejl: Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x148 Thread 0x6dc DBC 0x156b0064 Jet'.

/shop/Shopping/default.asp, line 273

Jeg har indsat line 273 nedefor det er der hvor der står Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\Inetpud\ferieguiden.com\shop\Shopping\items.mdb"

Vejen til databasen har jeg fået oplyst af ham jeg har server hos. Hvad kan der være galt?

'Åben databasen
      Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
      Set Rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
   'Modify and use this connection if your database is in your database directory
      Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\Inetpud\ferieguiden.com\shop\Shopping\items.mdb"
   'Conn.Open "DBQ=" & Server.Mappath("items.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 07-09-03 13:27

Sæt dette ind :

STRDBNAVN="/shop/Shopping/items.mdb"
DSN = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath(""& STRDBNAVN & "")
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open DSN

i stedet for :

Conn.Open "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=c:\Inetpud\ferieguiden.com\shop\Shopping\items.mdb"
'Conn.Open "DBQ=" & Server.Mappath("items.mdb") & ";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};"

Jeg går ud fra at din rod er c:\Inetpud\ferieguiden.com\ og det er en access 2000 eller derover MDB du bruger.

Mvh
sMorch

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 07-09-03 13:50

det er access 2000 og det virket lidt, men nu får jeg denne fejl:

Server object error 'ASP 0177 : 800401f3'

Server.CreateObject Failed

/shop/Shopping/default.asp, line 318

Invalid ProgID. For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

hvad det så betyder. Dette er line 318

Set dictCart = Server.CreateObject("Scripting.Dictionary")

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 07-09-03 14:05

Se det er jo enhelt anden ting, som jeg mener har med skrivetillladelser at gøre. Check at der er skrivetilladelse i den mappe du kører scriptet / databasen ligger i.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;175804

Mvh

Smorch

Kommentar
Fra : smorch

Dato : 07-09-03 14:12
Kommentar
Fra : XcaliBerG

Dato : 21-09-03 18:55

Jeg vil nu mene at det er ham du har serveren hos, som ikke har installeret komponenten "Scripting Dictionary" ..

Spørg ham om han ikke vil installere det!
Jeg vil HELLERE END GERNE (!) finde et download link, men har nu søgt uden svar ..

Jeg vil dog stadig prøve, og skal nok vende tilbage med svar, hvis jeg finder noget :)

Mvh
Thomas Genster

Kommentar
Fra : dingo2000

Dato : 08-01-04 19:32

kører lige med her.. vil gerne vide hvad der sker... Rock On