/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Tabs opløses ikke under maskinopvask
Fra : jabco
Vist : 7391 gange
40 point
Dato : 07-09-03 00:10

Vores Miele opvaskemaskine er pludseligt begyndt IKKE at opløse tabs'ne og resultatet er en opvask, som kun er blevet skyllet - uden sæbe.

Hvad kan være galt? Og hvordan løser vi problemet?

Kommentar
Fra : theking

Dato : 07-09-03 10:03

Nogle tabs skal ikke lægges i sæbeskuffen, men direkte i bestik bakken, kan det være det, der er jeres problem?
ellers skriv lidt flere detaljer.
Mvh. The King,

Kommentar
Fra : Fyrmester

Dato : 07-09-03 10:09

Prøv at se efter om hullerne i spulearmene er tilstoppede, de er nemme at tage ud og rense.
Prøv at rense bundfiler.
Se efter der ikke er knæk på afløbsslangen.
Se efter at den tager det vand ind den skal, ellers rens sien i tilgangsslangen.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 09-09-03 17:12

Du må også fortælle, om låget til sæbeskuffen bliver åbnet af programværket. Hvis ikke, så er det en lille bimetalfjeder med varmelegeme på, som skal skiftes. På de fleste opvaskemaskiner er det let at skrue lågen fra hinanden, så du kan se det lille stykke mekanik, som åbner skuffen. Så skal du have fat i en fyr (eller "fyrinde") med et Ohmmeter for at se, om der er gennemgang i det lille varmelegeme der får fjederen til at bøje og dermed åbne skuffen. Hvis der er afbrudt, skal du tage dimsen ud og hen til en reservedelsforhandler og have en ny magen til - medmindre du kender én, som dyrker "container-arkæologi".
mvh.
pbp

Kommentar
Fra : Fyrmester

Dato : 09-09-03 18:34

Ja det er da fuldstændig rigtigt at der sidder en lille ohmsk modstand omkring et stykke bimetal inde i lågen som gør at sæbeautomaten åbner sig ved signal fra programværket på det rigtige tidspunkt, men jeg regnede det for givet at den åbnede sig, ellers var det jo ret logisk hvad fejlen var.
Hilsen
Fyrmester