/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
DISCOS
Fra : tweet
Vist : 470 gange
30 point
Dato : 06-09-03 22:12

Hej Alle!
Er der nogen der kan fortælle mig hvad det er for en discos jeg har?
den er gul/orange med næsten sorte finner, dog er gat finderne helt røde og blå
Kan den danne par med en cobolt blå, eller en turkis rød?
Fisken kan ses på min hjemme side
http://groups.msn.com/Annettesbilledesamling/shoebox.msnw
På forhånd tak.
Tweet
min anden Hjemmeside er under opbygning men der må gerne kikkes
http://holm64.subnet.dk/
Jeg er både til fugl og fisk!

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-09-03 00:01

Hej Tweet

Den ligner lidt Honey_dream, men din er mere orange/rød
Prøv at se her:

http://www.nybydiscus.dk/honey_dream.htm

eller en type af Marlboro Red

Se samme link, lidt længere nede på siden.

Som du selv skriver, kan forskellige discus-fisk godt danne par, hvis de "føler sympati for hinanden" og så kommer der jo nogle "ikke helt rene" fisk ud af det.
I starten af 1980'erne opdrættede jeg mange discus-fisk, men så fandt jeg en anden "dame" efter en skilsmisse, og hun kunne ikke li', at jeg havde 18 akvarier i mit hus, så jeg skrottede dem allesammen. De største står nu ude i mit redskabsrum og resten står på loftet. Jeg håber på, at jeg engang får gang i den igen.

Mvh
Franksp

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 07-09-03 00:17

Tak Franksp!
Tak for din indsats. tror du ikke det er en blandings en den der jeg har finnerne er næsten helt sorte! ja en ikke helt ren Discos, så kunne jeg jo kalde den tweet`s dream( he he ) Jeg er helt nybegynder og har ingen erfaring med discos, mangler tit nogle at spørge! 18 akvarier ja det er nogle stykker, mit er kun 250l der går ni unger i det mellem 3-6 mdr gammle. så der kommer en dag hvor jeg skal skille mig af med nogle af dem, det skære dybt i mit hjerte jeg kan ikke få tilladelse til at få et akvarie mere, ville gerne have en på omkring 700l.
køre du msn?
hilsen Tweet

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 07-09-03 00:37

Hej tweet

Nej jeg kører ikke msn. Jeg ved ikke rigtigt hvad det er. Flere kolleger har også spurgt mig.

Kan du forklare mig hvad det er? og hvordan jeg kommer på det? Mit styresystem er Windows ME.
Jeg ved godt, det ikke ikke har noget med dit oprindelige spørgsmål at gøre, så hvis du synes det er bedre, kan du kontakte mig mig via min hjemmeside/gæstebogen.

http://www.franksp.k-nettet.dk/main/frontpage.asp?wid=3256

Jeg håber at høre fra dig.

Mvh
Frank snart

Kommentar
Fra : tweet

Dato : 07-09-03 23:13

Hej frank jeg har skrevet i din gæste bog.
Og jeg har fundet min diskos her
http://unger-madsen.dk/
red ruby heder den
hilsen tweet

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 10-09-03 23:18

Hej tweet

Det er en flot side med diskosfisk, som viser billeder af nogle af de mere sjældne arter. Den har jeg allerede gemt under foretrukne.
Jeg har sendt dig en mail, angående mit spørgsmål til dig, og vender tilbage i løbet af week-enden (forhåbentlig lørdag)

De venligste hilsener
Frank