/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Hvordan ser man det ?
Fra : ibasa
Vist : 354 gange
200 point
Dato : 06-09-03 16:29

Jeg har installeret og kørt programmet Reg.Cleaner4.2 og det er åbenbart gjort rigtigt for det her skrammel virker stadig. Men, men. I programbilledet skriver den kloge mand som følger:

Programmer registreret i Registrerings Databasen. Du bør slette alle de programmers poster, som du ved du havde- men ikke har mere.

Hvordan finder jeg ud af hvilke poster jeg må slette ? Så vidt jeg har forstået er et fejltrin katastrofalt. Jeg har foreløbig sat spørgsmålet til 200 point for at understrege alvoren i det her. I hvert fald er det alvorligt for mig

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 16:44

De poster, som er markeret med grønt og/eller N/A
kan du roligt slette.
De røde skal du holde fingrene fra, hvis du ikke er
sikker på, at de kan slettes.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-09-03 16:54

Hej med dig Rellom.

På mit skærmbillede er der ingen røde ellr grønne farver. En kolonne med FORFATTER, en kolonne med SOFTWARE og en kolonne med ALDER. Eks:
Første Ukendt
Anden EOPS AG
Tredie Gammel

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 17:00

Nej, men de røde og grønne punkter (samt N/A) dukker op i det
øjeblik, du går ind og scanner registringsdatabasen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-09-03 17:06

Scanner ? Programmet har kørt og slettet og det er i det billede der nu er tilbage at der står den tekst jeg skrev i spørgsmålet

Sren i R skilde

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 210 point
Dato : 06-09-03 17:14

Okay, så er der ingen ko på isen, Søren.
I min jv16 Power Tools, står der, at jeg "kan" slette
programmer, som ikke mere er i brug - ikke "bør".
Og der står også, at de poster jeg ikke er sikker
på, skal jeg endelig lade blive stående.
Så det skulle der ikke være noget problem i.

Det afgørende er, at registringsdatabasen er cleanet,
så gamle nøgler ikke griber forstyrrende ind i
installationen af nye programmer o. lign.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 17:18

Men hvis du vil gå meget grundigt til værks,
kan du jo tage programmerne et efter et og
søge efter dem ved hjælp af windows søgefunktion.
De programmer, søgefunktionen ikke finder,
kan du så roligt slette.

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-09-03 17:21

Hejsa
Du kan også prøve at læse denne danske guide
http://www.wintip.dk/utils/jv16/index.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 17:21

Skønt nej, drop mit sidste forslag!!!
Det kan let gå galt.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 06-09-03 17:28

Rellom

Resumé: Det, der er tilbage kan roligt blive stående og om en rum tid (½år) kan jeg gentage succeen. Er det rigtigt forstået????????????? Hvis det er godt bliver jegigen

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 17:34

Ja, Søren, du skal kun fjerne det, du er sikker på kan fjernes.
Det sker der ikke noget ved, når bare der er ryddet pænt op
i registreringsdatabasen.

Godkendelse af svar
Fra : ibasa

Dato : 06-09-03 17:44

Tak for svaret Rellom.

Det er rart at kunne få den hjælp jeg skal bruge. Du har givet mig lidt fred i sindet. Gad vide om jeg er ved at udvikle et begyndende sikkerhedsparanoia ???? Tak til dem der bar.

Sren i Rskilde

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-09-03 17:48

For at scanne registreringsdatabasen for eventuelle fejl, så skal du vælge:
Tools->RegistryCleanup->DoThemAll

Som hoved regel, kan du herefter vælge Select->All og trykke "Remove Selected"

Dette er en rensning af registreringsdatabasen.

Det du ser som åbningsbillede, det er hvilke programmer og programDele (moduler, dll, ocx mv.) der er registreret at have været installeret på din PC.
Hvis du ved at du har AFINSTALLERET et eller flere af de programmer igen, så kan du med fordel slette dem fra listen.

Ellers så prøv at bladre lidt rund i programmet, da det er et yderst effektivt program, som er afprøvet på millioner af pc'ere. Men det har et lidt specielt interface.

Bemærk særligt, listen af faner: Software, StartUp List, UninstallMenu, File Types, New File, Shell extansions, Backups.
Du kan med disse punkter hurtigt og nemt få overblik over detaljer som du ellers skal lede en del rundt i windows for at få.
Du kan derudover udføre en del operationer, som man ellers ikke kan i de normale windows menuer.

mvh. Per

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-09-03 17:50

Nå, der kom jeg lidt sent. I havde allerede styr på det hele.

pøj, pøj.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 17:56

Selv tak, Søren.
Hvis du tænker på spyware, virus og lign., så er der ingen som helst fare for,
at det er den slags "poster", der står hos regcleaner.
Hvis din opdaterede virus-scanner og ditto software-scanner melder
alt okay, kan du roligt tage det roligt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 06-09-03 17:57

Rettelse: software-scanner = spyware-scanner.