/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Vrøvl med harddisk
Fra : Mussekat
Vist : 596 gange
40 point
Dato : 06-09-03 16:28

Jeg har rodet lidt med FDISK for at lave partitioner. Det har desværre skabt større problemer end jeg kan klare.

Jeg har lavet 3 partioner: primær & udviddet med 2 logiske drev. Men på en eller anden måde har jeg lavet ged i den for den ene partion er pist væk og forsøger jeg atter at bruge FDISK, når jeg ikke længere end den første side, hvor man skal svare ja eller nej til store diske. Hvorefter den siger FEJL VED LÆSNING AF DISK (hopper automatisk videre til A:\)
I bios kan jeg se hele disken, men i Windows er der kun de 2 partioner til stede.

Hvordan får jeg atter muligheden for at lave partitioner og hvordan finder jeg den tabte plads?

(det er nu sket på 2 harddiske efter hinanden, En 40GB(mangler nu 10GB) & en 120GB(mangler nu 60GB)

Venlig hilsen Frank

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-09-03 17:54

Hej Frank,

med programmet ClearMBR fra dette site: http://download.3iii.dk/dostools/ kan du med garanti slette partitions informationer, og starte på en frisk.

mvh. Per

Accepteret svar
Fra : per0702

Modtaget 40 point
Dato : 06-09-03 21:58

Det bør være fdisk du skal bruge, bank 3 gange under bordet, det er altid lykkedes for mig også med meget store harddiske.
Se her: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/
Mange hilsner
Per0702

Kommentar
Fra : Googie

Dato : 12-09-03 16:25

Jeg er ikke klar over hvilken Windows version du benytter, men du behøver ikke rode med FDISK hvis du har 98se, XP eller 2000.

Godkendelse af svar
Fra : Mussekat

Dato : 14-01-04 13:48

Tak for svaret per0702.
Undskyld den forsinkede response.
Godt tip og supergodt link.