/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
DivX
Fra : gangster50
Vist : 299 gange
50 point
Dato : 06-09-03 16:10

når jeg laver en film med mit camera... så importerer jeg den i Windows Movie Maker, og når den er færdig gemmer jeg den... jeg har DivX og så da jeg ville sende filmen til en ven der ikke havde DivX, kunne han ikke se den, gør DivX sådan at man kun se den når man har DivX, download filmen her : http://whiskey.1go.dk/Hit%20Me!.wmv og se om i kan se den uden at i har DivX...

På forhånd tak

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 06-09-03 16:27

Hej gangster

Jeg kan ikke se filmen.
Jeg kan se at den har endelsen wmv altså er det en windows media film og ikke en divx film. Prøv eventuelt at konvertere den.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-09-03 16:59

Hej gangster,

jeg kan se filem i Windows Media Player 7.01, efter den har downloadet WindowsMediaPlayer9SeriesCodec.cab.
Men halvejs inde i filmen, så løser MediaPlayer.

Dette er hvad VirtualDub skriver om din fil:
Not supported: Microsoft owns US patent #6,041,345 on the ASF file format, preventing thirdparty applications from extracting data from ASF files. ASF file format support was removed as of V1.3d at the request of Microsoft and to avoid patent infringment claims, and as such VirtualDub no longer supports ASF

mvh. Per

Kommentar
Fra : gangster50

Dato : 06-09-03 17:48

hvordan konverterer jeg den?

Kommentar
Fra : Per.Frederiksen

Dato : 06-09-03 18:02

Forsøg om du kan gemme den i et andet format når du indspiller den, ellers er der noget der tyder på at du er nødt til at benytte Microsoft programmer til at redigere og visse den, da de har rettighederne til formatet.

Dog så kan du måske også se lidt på det her program, som jeg faldt over forleden. Det skal siges at jeg ikke selv har haft tid til at afprøve det, men indtil du får svar fra andre som ved mere, eller har mere erfaring på dette område end mig, så er det da en vej at gå.

ASFRecorder is a tool to download and store WindowsMedia streaming content to your hard drive. The resulting files can be viewed as often as you wish. The files can also be copied without any physical restriction.
Found at: http://www.ntfs.org/modules.php?modid=6&action=show&id=33
Homepage: http://asfrecorder.chat.ru

Ellers prøv med "Windows Media Converter ASF" på diverse søgemaskiner, måske det kan bringe dig lidt videre.

mvh. Per

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-09-03 19:07

Hej med jer
Kan da lige oplyse,at jeg ingen proplemer har med at se hele filmen
som kun varer 9 sekunder
jeg kører med windows mediaplayer version 9.00
Forsat god aften
Brian