/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ikoner på drev
Fra : Frehr
Vist : 576 gange
20 point
Dato : 13-04-01 23:52

Hmmm - jeg vill gerne have et ikon på mine drev når jeg er i stifinder . Hur bliver det lavet??

Kommentar
Fra : konsulenten

Dato : 13-04-01 23:58

Jeg er slet ikke med på spørgsmålet..... Jeg har da ikoner på mine drev i stifinderen....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 14-04-01 14:22

Hej

I WIN98 kunne det gøres med at placere ne fil i rod amppen med navn
'autorun.inf' med dette indhold:

[autorun]
ICON=c:\icon\driveC.ico,0

Men det virker ikke i WinME - jeg kan i hvert fald ikke få den til det.
Jeg har normalt iconet på C: D: E: med F drevet er det samme som en ukendt
filtype.
Er der nogen der kender til en løsning af dette?

Måske er det fordi der antages at F: og større er et netværksdrev.

Svend

"Frehr" <Frehr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:9b7sbf$1i2$1@sunsite.dk...
> Hmmm - jeg vill gerne have et ikon på mine drev når jeg er i stifinder .
Hur bliver det lavet??
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : tonnybrandt

Dato : 14-04-01 22:28

Ved hjælp af dette program skulle du kunne ændre drevikonerne.
http://members.nbci.com/_XMCM/yikems/downloads/DiskIcon14.zip
Den normale ikon kommer fra shell32.dll, (ihvertfald på en windows 2000)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 15-04-01 20:25

Brug freeware 24 Kb proggie ChangeIcon
http://home.nordnet.fr/~pmdevigne/

/LarsS

"Sniksnak" <svend.nielsen@worldonline.dk> wrote in message
news:9b9is0$n76$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> I WIN98 kunne det gøres med at placere ne fil i rod amppen med navn
> 'autorun.inf' med dette indhold:
>
> [autorun]
> ICON=c:\icon\driveC.ico,0
>
> Men det virker ikke i WinME - jeg kan i hvert fald ikke få den til det.
> Jeg har normalt iconet på C: D: E: med F drevet er det samme som en ukendt
> filtype.
> Er der nogen der kender til en løsning af dette?
>
> Måske er det fordi der antages at F: og større er et netværksdrev.
>
> Svend
>
> "Frehr" <Frehr.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:9b7sbf$1i2$1@sunsite.dk...
> > Hmmm - jeg vill gerne have et ikon på mine drev når jeg er i stifinder .
> Hur bliver det lavet??
> >
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Accepteret svar
Fra : Ctrl_Alt_Delete

Modtaget 20 point
Dato : 17-05-01 22:09

Hej
Jeg har ikke haft tid til at oversætte, men her er løsningen til dit problem. Jeg håber at du kan læse engelsk, ellers må du skrive til mig
ctrl_alt__delete@hotmail.com

Venlig hilsen Bjarne Gorking

Kommentar
Fra : Ctrl_Alt_Delete

Dato : 17-05-01 22:09

Hej
Jeg har ikke haft tid til at oversætte, men her er løsningen til dit problem. Jeg håber at du kan læse engelsk, ellers må du skrive til mig
ctrl_alt__delete@hotmail.com

Run RegEdit and find your way down to the HKLM key mentioned above. Then open the DriveIcons subkey which, unlike that earlier example, is one word. Create a new subkey directly under it and give it the one-letter name of whatever drive you want to customize. Then give that key its own subkey, named DefaultIcon. Double-click on the (Default) line in the DefaultIcon key's Contents pane and enter the path, filename and icon number, as shown in the [autorun] example above&#8212;but omit the &#8220;icon=&#8221; this time. If you use the line shown above, drive D will be represented by a colorful but meaningless beach ball, but no doubt you can find something a bit more informative than that.

I noticed this customization would take effect immediately on my Windows 98 systems, but my Millennium box had to be refreshed a few times before the change would &#8220;take.&#8221; After a little digging I found out why. WinMe copied the new icon information from the HKLM key into yet another key, whose long path is given here:

HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/
Explorer/MountPoints/D/DefaultIcon

Venlig hilsen Bjarne Gorking