/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
HVOR køber jeg grafikkort?
Fra : simor
Vist : 481 gange
90 point
Dato : 05-09-03 21:35

Jeg vil gerne vide, om nogen kan fortælle mig HVOR man kan købe et nVidia GeForce2 Go, nVidia GeForce4 Go eller et ATI Radeon Mobility grafikkort???

Kommentar
Fra : Bofh

Dato : 05-09-03 21:38
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 05-09-03 21:57

.-D Hos en der forhandler hardware... nå spøg til side, Bofh kom først med linket til EDB Priser meeeen ku' nu godt være lidt mere precis:
http://www.edbpriser.dk/hardware/grafikkort.asp
Go' weekend...
Søren

Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 05-09-03 22:51

Det tror jeg ikke du kan. Jeg kan ikke finde nogle "løse" grafikkort med Go eller Mobility chip.

Tag f.eks. et kig på http://www.nvidia.com/page/geforce4go.html eller http://www.hardinfo.dk/show.asp?page=2838
Her vil du se at Go og Mobility chip'ene udelukkende bruges til notebooks - altså bærbare computere, hvis grafikchippen er integreret i bundkortet.

Jeg skal ikke sige at der ikke findes "løse" grafikkort med Go eller Mobility chip, men jeg har ikke kunnet finde nogle.

/VMEK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-03 04:44
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-03 06:10
Kommentar
Fra : VMEK

Dato : 06-09-03 11:06

> Manse9933

De link du har fundet omhandler alle notebooks og/eller Go eller Mobility chip.
Der er heller ingen "løse" grafikkort

/VMEK

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-03 13:01

Jeg mener at det er til en laptop han søger en grafik løsning til,og de kan ikke opdateres med et løst grafik kort,på grund af plads mangel,derfor tænkte
jeg på at det var en mulighed med et nyt grafik chip(onboard).

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 06-09-03 13:20

Og at der ikke er en AGP/pci slot i en laptop,det er ikke engang sikkert at
hans lapTop kan opgraderes,grafik mæssigt,det er ikke alle der kan,der kunne
være den mulighed at han kan forøge sin sharet memory til sit onboard grafik chip,f.eks, fra 8/16/32/64 vis han har nok ram på pc'en.

Manse9933

Kommentar
Fra : simor

Dato : 06-09-03 18:41

Hvordan forøger jeg min share memory. Der står om mit kort følgende: "8 to 32MB Intel® DVMT-based dynamically allocated SDRAM memory frame buffer" - Hvis det siger jer noget?

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 90 point
Dato : 07-09-03 05:56

Det lyder som om at din sharet memory bliver indstillet automatisk,ud fra hvor
meget ram du har på din pc,men ellers kan du prøve og gå ind i din Bios og se
om det kan indstilles der,du kan tjekke din manual (under Bios)for at se hvordan du kommer ind i bios og vor,ellers skal det stå i opstarten af din pc
skærmen.
Hvor meget ram har du på pc'en ,det kan være at sharet memory bliver
tildelt dit onboard grafik chip (auto) ud fra dette kriterie,altså jo mere ram
du har jo højre antal ram bliver der tildelt din grafik op til de omtalte 32ram.
jeg kender en der kun havde 128ram på sin pc,og han kunne ikke sætte sin sharet memory op til mere end 16mb (hans motherboard understyttede fra 8 mb til
64mb)men da han forøgede sine ram til 512mb så kunne han godt sætte sin delte
memory til 64mb,han kunne måske også have nøjet sig med 256mb.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 07-09-03 06:01

forresten,vis man indstiller sin sharet memory for højt i forhold til vor mange ram man har på pc'en,så bliver reultatet mindste opløsning eller
sort skærm.

Godkendelse af svar
Fra : simor

Dato : 07-09-03 10:17

Tak for svaret Manse9933. Jeg vender tilbage, hvis der skulle opstå problemer.